Wpis z mikrobloga

Dziś jadąc do pracy skoczyła mi temperatura z 90 na 130 stopni i wyskoczył komunikat "engine coolant temp to high" (czy coś takiego). Po chwili temperatura spadła znów do 90 i po paru kilometrach podskoczyła do 100-110 stopni. Co może być przyczyną? Czy wymiana termostatu i czujnika to jakiś problem, czy lepiej oddać do mechanika? Mam Alfe 147 1.6 120KM.

#mechanika #mechanikasamochodowa #samochody #pytanie #alfaromeo #alfaholicy
  • 24
  • Odpowiedz
@danoxide: na moje oko to raczej kwestia czujnika cieczy chłodzącej, skoro mówisz, że to nagłe skoki temperatury.
Przy uszkodzonym termostacie, albo byś zagotował już silnik, albo by Ci spadała temperatura cieczy podczas postoju/wolnej jeździe
  • Odpowiedz
@CptYolo: @bekart: okazało się, że nie było płynu (gdzieś uciekł). Udało mi się dojechać na stację benzynową bez zagotowania silnika i kupić płyn chłodniczy. Wszedł cały litr. Po dojechaniu do domu, czyli ok 40km trochę ubyło już. Nawet nie jechałem do domu tylko od raz udo mechanika go zostawić.
  • Odpowiedz
@danoxide: fakt, nie doczytałem, że nie spojrzałeś na samym początku na poziom płynu :D grunt, ze dojechałeś! Raczej jakaś nieszczelność pod maską( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@bekart: no mam nadzieję, że to gdzieś jakiś zacisk po prostu nie trzyma, bo wolałbym nie wydawać 500zł na naprawę, bo do dziesiątego jeszcze daleko :)
  • Odpowiedz