Wpis z mikrobloga

Wybieranie samochodu to dramat. Nie wiem, przeleciałem już wszelkie możliwości i biegam w kółko od 2-3 miesięcy zmieniając co chwilę budżet. #!$%@?.

Szukam raczej sedana, który będzie większy niż mniejszy. Budżet - raczej nie chciałbym przekroczyć 200k.

Ogólnie jest mi teraz blisko do Lexusa GS 200t (myślę nad Elegance lub Sport, ale do Sport nowego trzeba dokładać). Przerobiłem już Audi A4 i A5 (nówki w Quattro). No i pomimo tego, że mi się mega podobają to jednak moim zdaniem są z lekka przecenione - trochę przegięcie płacić za A4 225tys, a za A5 250tys zeta (po zniżkach), a nawet przyoszczędziłem w nich na elektrycznych fotelach przy konfiguracji.

Myślałem też nad BMW, ale 3 już za rok będzie nowa, 4 sam nie wiem, 5 jest nowa i tam złożyć coś fajnego to już 300k trzeba wsadzić. F10 warto się pakować jakieś z rocznika 2015 np.? Słyszałem gdzieś, że dość awaryjne.

No i pojawił się ten Lexus GS 200t (byłem na jeździe próbnej, całkiem fajne auto, #!$%@? tylko lag na gazie), dostałem całkiem spoko ofertę (198k nówka, elegance + vip), ale zacząłem grzebać i tak dość mocno to auto jest zjeżdżane czasami - https://www.topgear.com/car-reviews/lexus/gs / http://www.caranddriver.com/lexus/gs nie wiem czy to tylko dlatego, że nie ma Diesla? WTF. Do tego ten pakiet Elegance jednak nie ma paru rzeczy, które bym chciał, jak np adaptacyjne światła, jakieś asystenty pasa ruchu etc.

Jeszcze zacząłem myśleć nad Jaguarem, ale tu znowu XE mały, XF już drożej. Jak żyć.
Infinity Q50s odrzuciłem, bo znowu jadą ludzie po tym dziwnym układzie kierowniczym.

Może jakieś używki? Coś na gwarancji bym chętnie przytulił w okolicach 150-200k.

Czy ja za dużo wymagam? Pomijam jakieś auto?
Pogodzić się z tym, że w tym budżecie lepiej łapać używki na gwarancji ale jednak lepiej doposażone? Czy po prostu nie zawracać sobie głowy jakimiś adaptacyjnymi światłami, 4x4 czy tam asystentami pasa ruchu etc.

Mirko pomusz...

edit: czy może to po prostu #!$%@?ć i za 120k kupić Superba :D

#motoryzacja #bmw #lexus #audi #jaguar #infinity
  • 92
@f1x_pl: Może i w 2016 był ostatni wypust ale to nadal 15letnia konstrukcja której w kosztach serwisowania bliżej do a8 niż serii 5 i innych modeli które OP rozpatruje.
Inna sprawa, że multimedia phaetona pochodzą z ok 2010 roku.
@000loki: Popatrz na podane przez ciebie modele na autoscoucie. Dużo jest w Europie samochodów z przebiegiem w okolicach 10k i do 200k można kupić np 330d z 2016. Mało tego jak
@PrinceOfDukes: Q7 wielkie bydle, nie chcę :) ogólnie na SUVy przyjdzie czas jak będę mieć gówniaki. Póki co chce sedana i może jeszcze jakieś dzikie auto do zabawy, ale to używke tańszą już - do przemyślenia.

Zobaczyłem tego phateona i to też fakt, już stare auto.

Co do sciągania z europy to nie wiem jak to z leasingiem może być bo jeszcze się nie orientowałem. Póki co rozpatrywałem tylko leasing na
@damian_co_dalej: no ale to Passat jest :) jak mam wybierać pomiędzy Passatem, a Lexusem GS to wybór jest dość oczywisty. Tym bardziej, że dokładam 20k i mam Quattro, porządny napęd, a nie jakiś wynalazek 4motion ;)
@damian_co_dalej: w lexusie wentylowanie i grzanie dup jest w standardzie drugiego pakietu, za dodatkowe 20-30k mam matrycowe ledy plus masa smieci z utrzymaniem pasa ruchu itp.

co do różnic Quattro, a 4 motion. W Audi A4 obecnie jest Torsen, stałe 4x4. W 4motion ostatni raz tego typu 4x4 było w B5. Potem to już tylko haldexy z dołączanym tyłem.