Wpis z mikrobloga

Mirki z #programowanie #programista15k #java i #dotnet Pamieta ktos z Was, albo ma przykładowe zadanie/a jakie można dostać przed/na/po rozmowie kwalifikacyjnej?
Dodam, że jestem początkujący i mają sprawdzić moje umiejętności. Trudne są te zadania, czy coś pokroju programow na ciąg Fibonacciego albo wyznaczanie liczb pierwszych z sita Eratostenesa?
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@yggdrasil: nie programuję w javie, ale w wielu językach można to zrobić $var = $list[-5] ; > można też zrobić coś w rodzaju $elemCount = count($list); $var = $list[$elemCount-5]
  • Odpowiedz
@yggdrasil: w takim razie co jest optymalne i jaki jest do tego algorytm bo nie bardzo rozumiem ? :> Wydaje mi się, że wykorzystanie funkcji języka jest najbardziej optymalne. Pisanie własnego algorytmu to okrężna droga i jest na pewno mniej wydajne.
  • Odpowiedz
@sometwo: Optymalnie byłoby utrzymywać dwa wskaźniki w odległości 5 i gdy ostatni dojdzie do końca, odczytać wartość z wcześniejszego. Plus obsługa przypadków, gdy lista jest krótsza, niż 5, pusta i tak dalej. Skoro nie znamy z góry rozmiaru listy, to i tak musimy co najmniej raz przejść ją całą, więc O(n) jest optymalne.
  • Odpowiedz
@nachteil: Czyli w javie dobrym rozwiązaniem byłoby iterować po kolejnych elementach arraya (z zapamiętaniem elementu 5 pozycji wstecz - oczywiście z obsługą list mniejszych niż 5 elementów) i w przypadku wystąpienia ArrayIndexOutOfBoundsException przechwycić wyjątek i wyprintować zapamiętany element? Łapanie takiego wyjątku jest chyba złą praktyką, ale w takim algorytmicznym podejściu może być ok?
  • Odpowiedz
@nachteil: nie rozumiem co jest w tym rozwiązaniu optymalnego. To nic innego jak skomplikowanie nie-skomplikowanego problemu... a i może okazać się mniej wydajne niż użycie zwykłego indexu -5
  • Odpowiedz