Wpis z mikrobloga

Podsumowanie wrażeń z triala Andromedy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
część pierwsza ---> http://www.wykop.pl/wpis/22801915/przegralem-okolo-2-godziny-w-triala-andromedy-wiec/

PRZECIWNICY
Bardzo podoba mi się projekt tych maszyn broniących artefaktów porzuconych przez jakąś pradawną rasę. Przypominają mi trochę cepidy z pierwszego Crysisa. Super wyglądają i całkiem dobrze radzą sobie w walce.
Do Kettów poruszonych w pierwszym wpisie doliczyć muszę Biesa - istny czołg, przypominający Brutala czy Atlasa z trójki, ciężko gnoja ubić ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Ogólnie to oponenci radzili sobie dobrze, próbowali mnie flankować, używali granatów, wymuszali częstą zmianę pozycji

FABUŁA I POSTACIE (BEZ SPOILERÓW)
Peebee to serio wyjątkowo denerwująca postać ( ͡° ͜ʖ ͡°), przydatności w walce nie miałem szansy ocenić przez ograniczenia triala.
Vetra wydaje się spoko ze swoim cwanym podejściem. Przydatności w walce tak jak w przydpadku Peebee nie mogłem ocenić.
Załoga Tempesta na chwilę obecną jest ok, salariański pilot zapowiada się na fajnego następcę Jokera.

Fabuła mimo iż udostępniono jej niedużo, spodobała mi się, szczególnie zaciekawił mnie wątek Kettów, SAMa oraz Plagi. Bardzo podoba mi się wątek trącący transhumanizmem - połączenie Pioniera z SI.
Co mogę zarzucić historii to brak tego czegoś co miały poprzednie części - pierwsze godziny nie wciągają na tyle że nie chce się odejść od komputera jak to miało miejsce np przy rozpoczęciu dwójki. Przez to gra może odrzucić część graczy. Mnie oczywiście nie odrzuciła, z racji na me uwielbienie dla serii ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mały spoiler odnośnie ojca Rydera:


DIALOGI
Denerwuje mnie spłycenie wyboru do bardzo często tylko 2 opcji. Poza tym to typowo masseffectowe dialogi z dodatkiem ikonek reprezentujących podejście logiczne, emocjonalne itd (coś jak w Dragon Age 2). Brakuje opcji #!$%@?-renegata ( ͡° ͜ʖ ͡°)

TEMPEST, NOMAD I EKSPLORACJA
Temepst bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Wnętrze statku wygląda świetnie, cały statek jest jedną lokacją, a więc nie ma "wczytywania poziomu windą" jak poprzednio. Fajna sprawa z mostkiem który zapewnia graczowi duże pole widzenia na świetne widoki Gromady Helejosa. Oprócz tego znane już graczom oczywistości pokroju laboratorium, hangaru, zbrojowni itp.
Jest też mały easter egg pod postacią modelu rakiety SpaceX w kwaterze Rydera ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ciekawił mnie Nomad, gdyż należę do grona osób które wyjątkowo mocno denerwował Mako z jedynki. Na szczęście Nomad jest dużo lepiej zrobiony ( ͡° ͜ʖ ͡°) - jeździ się naprawdę dobrze, zaś sam pojazd ma 2 tryby jazdy. Terenowy pozwala na jazdę max ok. 50 km/h, ale także jazdę po bardziej stromym terenie, drugi tryb jest de facto przeciwieństwem, bo o ile jeździć pozwala naprawdę szybko, to totalnie nie radzi sobie z trudnym terenem. Powraca też znana z mako możliwość skakania pojazdem. Mam nadzieję że pojazd będzie można ulepszać, bo aż prosi się np o lekki karabin, gdyż "czysty" Nomad jest bezbronny. Patrząc na crafting, myślę że będzie to możliwe. Pojazd pozwala nam także zbierać surowce
Eksploracja przypomina jedynkową no i może trochę tą z Dzikiego Gonu xD. Nie trzeba robić żadnych aktywności pobocznych czy zbierać surowców aby przebić się do obszaru związanego z fabułą.

WALKA I CRAFTING
Walkę opisałem już poprzednio, niemniej zapomniałem dopisać jednej rzeczy której mocno mi brakuje - aktywna pauza (chyba że przeoczyłem). Jak już pisałem, biotykiem gra się świetnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Crafting bardzo mnie zaskoczył - niby coś tam było o nim mówione, ale za mało żeby utkwiło mi w pamięci.
Ilość przedmiotów dostępnych do wytworzenia na początku gry robi mega wrażanie, mam nadzieję że z czasem dochodzą nowe schematy. Wytwarzać można zarówno broń ras Drogi Mlecznej jak i ras z Andromedy (broń dystansowa i biała), pancerze oraz ulepszenia. Powraca wiele świetnych broni z części trzeciej jak np Skorpion czy Walkiria.
Jeżeli podobał się wam crafting z Dzikiego Gonu to w przypadku Andromedy będziecie wniebowzięci ( ͡° ͜ʖ ͡°)

MULTIPLAYER
Kilka razy mnie wyrzuciło przed właściwym meczem, a kilka rozłączyło podczas gry xD.
Multi wygląda na udoskonaloną formę multi z trójki - podobny typ map, 3 wrogie frakcje, 3 poziomy trudności, kupowanie skrzynek z wyposażeniem i postaciami za kredyty, misje podczas meczu. Mam nadzieję że dodano trochę więcej nowości.
Zaskoczył mnie poziom trudności - jest dużo trudniej (i dobrze ( ͡° ͜ʖ ͡°)). O ile w trójce grałem zazwyczaj na złocie i było to umiarkowane wyzwanie (takie na odprężenie się), to w Andromedzie poziom brązowy potrafi dać w kość. Pierwszy mecz przegrany ( ͡° ͜ʖ ͡°), przeciwnicy tak jak w singlu flankują i próbują nas wziąć w ogień krzyżowy który kończy się bardzo szybką śmiercią.

MINUSY ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dużo błędów i glitchy, gra wymaga jeszcze wielu patchów. Naprawy wymaga również niesławna mimika i piękne plastelinowe twarze + włosy ( ͡° ͜ʖ ͡°). Część osób skarży się też na optymalizację. U mnie zamiast problemów z optymalizacją występowały duże problemy z multi.
Fabuła nie ma na początku tego rozmachu który wciągał w poprzednich częściach i motywował do dalszej gry.
Postacie mimo iż ciekawe, to na chwilę obecną nie zapowiadają się na lepsze od tych z trylogii - chciałbym się mylić ( ͡° ͜ʖ ͡°)

PODSUMOWANIE
Byłem bardzo sceptycznie i niezbyt dobrze nastawiony do Andromedy. Zaskoczyłem się pozytywnie, fabuła jest dla mnie ciekawa, nexus i tempest są naprawdę spoko, a sam gameplay nie ustępuje poprzednim grom. Gra powinna jeszcze posiedzieć z twórcami i być poprawiana, bo wiele traci przez bugi, mimikę i różne cuda graficzne ( ͡° ͜ʖ ͡°). Mam nadzieję że bioware nie spieprzy potencjału drzemiącego w grze xD.

Grę oczywiście kupię ( ͡° ͜ʖ ͡°),ale dopiero po usunięciu przez bioware wielu błędów, problemów z multi i naprawieniu mimiki (czyli pewnie w przyszłym roku xD). Zakup odkładam też, żeby zapoznać się z opiniami graczy i recenzentów no i przede wszystkim żeby staniała xDD
Planuję również modernizację sprzętu, więc nowy Mass Effect poczeka też chyba na nową grafikę i procesor, żebym mógł podziwiać te świetne lokacje na najwyższych detalach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zachęcam do zadawania pytań odnośnie Androbiedy.
#gry #bioware #masseffect #andromeda #androbieda
  • 9
@vateras131:
! dlatego właśnie napisałem że może tak się nie dało ( ͡° ͜ʖ ͡°). Patent z poznawaniem wspomnień Aleca przypomina mi trochę Assassin's Creed ( ͡° ͜ʖ ͡°), a o fabułę się nie boję, wierzę że bioware zrobiło porządną historię.
@Asterling: szkoda, tym bardziej że do rozjeżdżania Kettów raczej się nie nadaje ( ͡° ͜ʖ ͡°), cwaniaki robią uniki i zamiast wszystkich rozjechać zbierasz dmg po czym musisz szybko wyskakiwać z Nomada ( ͡° ͜ʖ ͡°)