Wpis z mikrobloga

Ultra rzadkie PEP.... a nie, to nie to ( )

Równie ultra rzadkie malowanie Concorde'a (ʘʘ)

Ciekawostką jest to, że z racji niebieskiego malowania producent wprowadził ograniczenie prędkości. Samolot nie mógł przekroczyć liczby Mach 2 na dłużej niż 20 minut (nie latał jednak na trasach wymagających osiągania takiej prędkości). Standardowe wersje Concorde'a były malowane specjalną białą farbą, która nie nagrzewała się do tego stopnia co niebieska.

#samoloty #aircraftboners #lotnictwo #ciekawostki
Pjongjanskafermazolwi - Ultra rzadkie PEP.... a nie, to nie to (✌ ゚ ∀ ゚)☞

Równie u...

źródło: comment_yDHoi0pN4YwJvgrOv2thfvNMBmXLRuaF.jpg

Pobierz
  • 34
  • Odpowiedz
SR71


@epll: @bartula123: ( )

The temperature of the exterior of the windscreen reached 600 °F (316 °C) during a mission.

Cooling was carried out by cycling fuel behind the titanium surfaces in the chines. On landing, the canopy temperature was over 300 °C (572 °F)
  • Odpowiedz
@Gumi5: podobno tankowali je zaraz przed startem, bo paliwo wyciekało ze zbiorników, które podczas lotu powiększały się i uszczelniały. Samolot przed misją robił dodatkowe tankowanie w locie. Na zdjęciu poniżej na skrzydłach widać paliwo, które wyciekło

nie wiem ile w tym prawdy, z linku podanego wyżej https://www.reddit.com/r/todayilearned/comments/21oowh/til_the_concorde_supersonic_jet_stretched_during/cgf9d21/
zolcix - @Gumi5: podobno tankowali je zaraz przed startem, bo paliwo wyciekało ze zbi...

źródło: comment_mDA9vgl9O5vAQg8LTnbpLle3bgWftV3r.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz