Wpis z mikrobloga

@Sepzpietryny: Ograniczenia prędkości dla samochodów w śródmieściu ma ogromny sens i powinno się do tego dążyć. Pozwala to na uspokojenie ruchu, ogromny wzrost bezpieczeństwa zwłaszcza pieszych, ale poniekąd kierowców też, przy zachowaniu prawie jednakowej przepustowości. Niżej wykres przepustowości w zależności od prędkości, wyraźnie widać że przy 30 km/h minimalnie spada przepustowość, trzeba jednak zauważyć, że uspokojenie ruchu poprawia płynność ruchu, nie dochodzi do nagłych przyspieszeń i zahamowań, co może prowadzić
Fidelis - @Sepzpietryny: Ograniczenia prędkości dla samochodów w śródmieściu ma ogrom...

źródło: comment_cjLss1Q1T18hQFsUCIr7Xob49Ll0OMAR.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Sepzpietryny: a tutaj wykres ryzyka śmierci pieszego w starciu z samochodem w zależności od prędkości. Parę dni temu doszło do wypadku w Krakowie, pieszy wtargnął na jezdnię, samochód jadą cy ok 70km/h go potrącił, w wyniku obrażeń pieszy zmarł. Wg wykresy istniało 100% ryzyko śmierci, gdyby samochód jechał z dozwoloną prędkością byłoby to "tylko" ok. 85%, gdyby obowiązywała tu strefa 30, ryzyko spadłoby do 10%.
Fidelis - @Sepzpietryny: a tutaj wykres ryzyka śmierci pieszego w starciu z samochode...

źródło: comment_m68xVRsH2kuiYrUDLofQfXqKnKn6L64l.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
O czy ty pierd..? Na razie ograniczenia są tylko dla kierowców aut, rowerzyści mogą wszystko a piesi są ignorowani


@Sepzpietryny: to był skrót, przepraszam, że zbyt zawierzyłem domyślności rozmówcy, teraz nie będziesz miał problemów ze zrozumieniem:

ograniczenia prędkości dla kierowców nie są dla rowerzystów, ale dla pieszych
  • Odpowiedz
gdyby obowiązywała tu strefa 30, ryzyko spadłoby do10%


@Fidelis: Gdyby nie wszedł na czerwonym świetle, to spadłaby do 0.

Można wprowadzić też ograniczenie do 30 na drogach (na autostradach 50), poprawiłoby to bezpieczeństwo.
  • Odpowiedz
@DivineDevil: ciężko się rozmawia, gdy argumenty są sprowadzane do absurdu:

Ad 1. Ryzyko wtargnięcia będzie istniało zawsze, zwłaszcza w śródmieściu, gdzie jest duże natężenie ruchu pieszego. Organizatorzy transportu, zarządcy dróg itp. muszą zdawać sobie sprawę, że pieszymi są także osoby, które nieświadomie dopuszczają się naruszenia przepisów, a jednocześnie nie można ich wykluczać z poruszania się, chodzi mi tu o dzieci (7 -18 lat), osoby z upośledzeniami umysłowymi oraz innymi ograniczającymi
  • Odpowiedz
gdyby obowiązywała tu strefa 30, ryzyko spadłoby do10%

@Fidelis: Gdyby nie wszedł na czerwonym świetle, to spadłaby do 0.


:)

Można wprowadzić też ograniczenie do 30 na drogach (na autostradach 50), poprawiłoby
  • Odpowiedz
@Fidelis: Powtarzaj te brednie z podręcznika "aktywistów" Realna prędkość przy ustawieniu znaków się nie zmienia bo i tak jest śmiesznie niska ale za to jest możliwość zarobienia na kierowcach robiąc pokazową akcje.
Średnia prędkość jest nawet niższa w centrum a trzymanie się tak idiotycznego ograniczenia tylko zwiększa korki bo jazda jest mniej płynna. Do tego mniej ekonomiczne spalanie i więcej czasu w centrum czyli więcej spalin
  • Odpowiedz