Wpis z mikrobloga

@arkadikuss: taaa jasne, co z tego ze jest unlocked 60fps jak prawie nigdy tyle nie ma? bo gra ma tak #!$%@? optymalizacje ze fpsy spadaja non stop do 32-48 fps i to nalowest, do tego slaba grafa - wszystko jest rozmazane i chmury wygladaja gorzej niz za czasow nes, rendering w 720p, super nudne powtarzalne misje, malo ciekawy glowny bohater, masa bugow ze wiesiek i bethesdowe gry sie chowaja, ai ktore
@corinarh: Na sprzęcie, który podałem w recenzji FPS nie spadały poniżej 45-40 FPS (na ustawieniach najwyższych). Czyli nawet nie do zauważenia. O grafice się wypowiedziałem - w cutscenkach bije 99% tytułów, zaś poza nimi jest kiepskawo. To czy bohater jest ciekawy - kwestia gustu, o misjach się też wypowiedziałem. Misje są superpowtarzalne, ale nie aż tak super-nudne. Jest wiele tytułów, które o wiele bardziej nudziły. AI jest przeciętne, zaś "widzenia przez
@arkadikuss: GTA V na starej generacji nie była przepełniona bugami, ta gra wręcz nie miała bugów za to dobrą optymalizację od startu i najładniejszą grafikę na platformie.
@arkadikuss: Tendencja graczy do chwalenia tej gry (mimo wszystko), to efekt usprawiedliwienia zmarnowania kasy w tym bublu.
Ocena Mafii 3 jest dosyć prosta, wystarczy ją porównać z GTA 5, ponieważ gra wyraźnie próbuje naśladować GTA, a nie iść w ślady klasycznej Mafii. Może i klimat jest super, a cut-scenki to mistrzostwo, ale jak to wszystko wygląda w porównaniu z konkurencją? Jaki jest gameplay? No jest #!$%@?, co w grze typu open
@mayo: Odpiszę na szybko, bo natłok pracy mam :)

Tu nie chodzi o bycie "bezkrytycznym". Tylko o zdrowym podejściu. Jak wspomniałem w komentarzu pod recenzją - co się liczy to fun w odbieraniu całości. Zobaczmy Dark Souls (1 i 2) - technicznie - po prostu koszmar, kaszana, nie bez powodu wzięlo się twierdzenie "Every Bug is a Feature" w stosunku do DS. Ale gra się wyśmienicie. Czy zatem powinna być oceniona
@arkadikuss: W GTA cały czas to samo? W fabule? Nie poczułem.
Przecież tam nawet można wybrać sposób wykonania kilku misji, niewielka różnica ale zawsze.
Jasne, że powtarzalność nie oznacza, że niegrywalny, ale w tej grze nie o to powinno chodzić. To nie Tetris xD
Ludzie, trzeba mieć jakieś standardy.

Poza tym nie kupuje argumentu z kasą i nie ma znaczenia czy jesteś krytykiem czy graczem. Jakby to była gra indie to
@mayo: Nie w fabule. W rozgrywce. Fabuła w Mafii 3 jest całkiem przyzwoita, momentami wręcz świetna.
Z jednej strony mi zarzucasz pobłażliwość, a z drugiej - sam ulegasz iluzji "zróżnicowania" poprzez niewielką możliwość wybrania ścieżki. Tak niektórzy mylą "Trzy wybory na koniec" z nieliniowością :P

Powtarzalność jest kwestią dyskusyjną (nie mówię tutaj już o mafii). Też do obgadania przy innym. Tutaj powtarzalność rzuca się "brakiem fabuły" pomiędzy podbijaniem dzielnic. Tylko tym.