Wpis z mikrobloga

#dzialalnoscgospodarcza #grafika3d #projektowanie #pytanie #architektura #unrealengine

Czy PKD ma jakieś duże znaczenie? Chciałbym założyć firmę robiącą wizualizacje architektoniczne w UE4, a ciul wie jakie PKD wybrać, czy to projektowanie specjalistyczne, czy w sumie działalność usługowa z zakresu programowania? Czy to się podaje po prostu kilka opcji? Mi się wydaje że pasują:

PKD 74.10.Z – „Działalność w zakresie specjalistycznego projektowania”
PKD 71.11.Z „Działalność w zakresie architektury”

No i z uwagi na to że wizka w UE4 trochę inaczej wygląda niż zwykły obrazek, to nie wiem, jakieś np.

PKD 58.29.Z - Działalność wydawnicza w zakresie pozostałego oprogramowania
PKD 58.21.Z - Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych

czy raczej

PKD 62.09.Z - Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych

a może?

PKD 74.90.Z - Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana

nie rozumiem tego do końca.
  • 11
  • Odpowiedz
@einz: Generalnie nie ma bardzo dużego znaczenia. Przeważnie ludzie wrzucają sobie w PKD jak najwięcej, nawet jeśli połowy z tego nie wykorzystują. Często też robią coś czego nie ma w PKD i wiesz... ci idioci nawet tego nie sprawdzają ;)

PKD czasem jednak się przydaje. Na przykład sprawdzają je, jeśli chcesz wziąć kredyt inwestycyjny w banku. Albo teraz dopisuję sobie usługi transportowe do PKD, bo kupujemy nowy samochód dostawczy i dają
  • Odpowiedz
@einz: To jest tylko do celów statystycznych, i nie ma żadnych sankcji za "nieprawidłowości". Ogólnie warto podać coś bliskiego Twojej działalności, ale nie ma co też się za bardzo tym przejmować. Jak nie znajdujesz nic naprawdę sensownego dla siebie (googla zapytaj, może ktoś miał podobne problemy), to po prostu wrzuć kilka zbliżonych.
  • Odpowiedz
@einz: własna działalność? NOPE.
Ale UE4 jest piękne (podczas gdy Unity wygląda jak gówno) i przez to tam gdzie ma wyglądać jest UE4 czy to wizualizacje czy cokolwiek. No i Unity dla modelera już znam (chyba, no i łączy się łatwo) a UE4 nie.
  • Odpowiedz
@Naxster: No potrafi być piękne, ale to jest jakaś czarna magia. Można poświęcić kupę czasu jednej dziedzinie i liznąć zaledwie tematu. Ja nie ogarniam niektórych scen tworzonych w UE4, to jest niemożliwe wręcz. Samo ogarnięcie jakiegoś dobrego programu to texturowania jest pieruńsko trudne, a odtworzyć materiał z Substance w UE, bez Substance, to chyba nie jest możliwe.
  • Odpowiedz
@einz: Substance Painterze? Czy mówisz o innym programie?
Właśnie jak skończę się bawić starym modelem to chyba wezmę sie za UE4. Zobaczyć czy to super profesjonalizm sprawia, że tak wygląda czy silnik tak może sam. Jak się robi sceny.
Teksturowanie odręczne jest gorsze.
  • Odpowiedz
@Naxster: Substance Painter i Designer, zobacz sobie, PBRy w tym właśnie robisz a widziałem jak udostępniałeś tutki z PBRów do blendera, więc pewnie Cię zainteresuje. To co można w tym robić to jest ŁOO :Q
  • Odpowiedz
@einz: Znam go i wiem co potrafi. Teraz co się pojawi jakiś piękny obiekt na devie to zaraz jest w podpisie. Niestety trzeba by piracić :<
A wyrzuca z tego co wiem po prostu tekstury wszystkie. Niezbyt wiem jak tekstura może być PBR ale kto wie. Na pewno tworzy je pięknie.
  • Odpowiedz
@Naxster: Jako student masz licencję na rok (noncommercial rzecz jasna), i triala na 30 dni dla wszystkich. Myślę że nawet jak nie jesteś studentem to ściągniesz spokojnie roczną. A jeżeli chciałbyś używać komercyjnie, to za pakiet jest trochę tysiąc złotych, co w sumie nie jest wygórowaną ceną jeżeli chodzi o oprogramowanie. Do tego można wypożyczać na miesiąc, więc fajnie jest. Rzecz jasna jest kilka innych zamienników, i Ddo od Quixela robi
  • Odpowiedz
@einz: Studentem jestem już praktycznie tak na pół gwizdka, ale żądają zdjęcia na którym ma być znacznik ważności i imię. to są dwie różne strony, plus naklejki są odblaskowe :/ I średnio mi się podoba wysyłanie zdjęć dokumentów kij wie gdzie :/
Maxa mam w studenckiej wersji ale go nienawidzę szczerze >.>
  • Odpowiedz