Wpis z mikrobloga

Podziwiajcie Mircy prawdziwego potwora baterii :)

Chłodzona CIECZĄ (na zdjęciu właśnie robię testy szczelności), prototypowa bateria do jednego z bolidów na wyścigi 'Formula 'E'.

W bolidzie umieszczone są dwie, co daje 2x800V*1000A = 1.6 MW mocy w impulsie do 20s, czyli do 2145 koni mechanicznych. Waga baterii : 2x216kg, waga bolidu razem z kierowcą około 1400kg.

Średnie obciążenie na jakie zaprojektowaliśmy system to 200kW (bez chłodzenia), skalowane testy (1 moduł) pokazały, że na chłodno nawet 1200A pociągnie.

Ogniwa A123 20Ah 210s2p

Znów w robocie #wieczornazmiana :/

Jak by kto pytał, to Polacy oczywiście na zmywakach w #uk siedzą ;)

#inzynieria #elektryka #elektronika #samochody #automotive #chwalesie #emigracja
Wujek_Fester - Podziwiajcie Mircy prawdziwego potwora baterii :)

Chłodzona CIECZĄ ...

źródło: comment_82nhRAwW7Ucp7Jwvs1jp5PEjxO2hQ33y.jpg

Pobierz
  • 50
  • Odpowiedz
@Grzesiek4: Tesla ma pojemność baterii 80kWh a moc silnika to około 300 koni. Tutaj jest pojemność baterii 64kWh ale moc czterech silników razem to 1.2MW (mamy 400kW zapasu). Oczywiście przez krótki czas, rzędu 5 sekund przy rozpędzaniu. Później pobór mocy to około 200kW, czyli jedno koło=~jedna Tesla.
  • Odpowiedz
@mykeil: Na każde 8 ogniw przypada jeden kontroler (napięcie, boost charge, 2 pomiary temperatury), gadają do siebie po CANie. Całość (bezpieczeństwo, napięcia, kalkulacje dostępnej mocy, pre-charge etc.) kontroluje nadrzędny moduł, który również po CANie wysyła informacje na zewnątrz do komputera nadrzędnego. Jak na razie testowałem trzy prototypowe moduły (których wchodzi 10 na jedną baterię), gdyż koszt wynajęcia stacji testującej Bitrode (do 2MW) to jakieś 500 funtów za godzinę. Dało radę
  • Odpowiedz