Wpis z mikrobloga

Zauważyliście, że #boldupy o LPG w samochodach mają zawsze osoby, które nigdy go nie miały lub jeżdżą dieslem? Nie potrafie zrozumieć tego hejtu na LPG. Co w nim złego? I te komentarze do #pokazauto 14 letniego audi 1.8t z lpg ,,jak Cie nie stac na lanie pb to nie kupuj takiego silnika tylko seicento" xd jeździsz tanio, jak dobrze zrobiona instslacja to nie ma strat mocy...tu nie ma minusów #motoryzacja
  • 209
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@tylko_prawda: jak gaz był po 3 pln to już wszyscy mówili że to koniec i przestanie się opłacać, na lpg będzie raczej ciężko nałożyc więcej podatków bo nie da się tego uzasadnić modną ekologią, chociaż znając zapędy rządów kto wie, może i masz rację ( ͡° ͜ʖ ͡°)

oni chcą na siłę wmówić tym prześmiewcą


@PajonkPafnucy: lepiej mieć lpg niż nie umieć pisać (
  • Odpowiedz
@xetrov: W sumie fakt. Tylko jak będą dalej szukać kasy na swoje podwyżki i 500 plus to kto wie czy coś nie wymyślą głupiego ( ͡° ͜ʖ ͡°). Sam teraz tak żałuje, że pokusiłem się na diesla i nie rozumiem czemu reszta ma taki ból tyłka, jak argumenty i zdrowy rozsądek mówi sam za siebie, że lpg to najlepsze rozwiązanie.
  • Odpowiedz
W dislu podoba mnie sie to ze tankuje praktycznie raz na miesiąc (pełny bak to około 1100km). Wczesniej mialem lpg i strasznie wnerwialo mnie to ze jak więcej jeździłem to musiałem tankowac co drugi dzien (300km na lpg). A ze mieszkam na wsi to w wiekszosci robie trasy po 90km.

Ps. Do disla tez mozna zamintowac podtlenek lpg co zmniejsza spalanie i zwieksza moc( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@4kroki: @dofrytekkucharek: Mam pytanie ktoś kiedyś sprawdził auto że ktoś wjechał na parking podziemny autem na gaz? W Polsce chyba nikt tego nie przestrzega w galeriach itd. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Owszem ryzyko że się samo rozszczelni i wybuchnie jest bardzo małe...
  • Odpowiedz
@Szwejkk: ryzyko może być jedynie chyba w razie gdyby wybuchł pożar (np. od stojącego obok starego diesla ( ͡° ͜ʖ ͡°)) i wyszło że miałeś LPG - no to wtedy pewnie chwilę by zeszło ustalenie skąd zaczął się pożar, jest ryzyko że poszłoby na Ciebie a i tak nie wiem czy w razie 'ujawnienia' takiego samochodu w tego typu okolicznościach coś nie grozi, na tym się
  • Odpowiedz
@dofrytekkucharek: eh czego się spodziewasz jak u nas płyn hamulcowy wymieniany jest aż nigdy, chłodniczy to samo, filtr oleju najtańszy, paliwa to po co zmieniać hehe itd itp a potem z niektórych zaniedbań problemy powstają. A wtedy hurr durr psuje sie kiedys były lepsze.
A dodasz jeszcze LPG to dochodzi ekstra filtr, luzy zaworowe częściej trzeba by sprawdzać, regulacja co roku itd
Do wielu ludzi nie dociera, że paliwo nie
  • Odpowiedz
Zauważyliście, że #boldupy o LPG w samochodach mają zawsze osoby, które nigdy go nie miały lub jeżdżą dieslem?


@dofrytekkucharek: ale zdajesz sobie sprawę, że to działa również w drugą stronę? Diesle krytykują w większości osoby, które nigdy nie miały diesla.
Ogólnie, to większość komentarzy pod tym wpisem to takie głupoty, że aż mnie głowa rozbolała i nie dałem rady przeczytać wszystkiego.

ej ale do 1.8t nie da się założyć gazu XDDD taki hejt jest usprawiedliwiony ( ͡
  • Odpowiedz
Właśnie problem z dieslem jest taki, że trzeba "się srać z delikatnością", bo:


@gucias: podejrzewam że ona nawet o tym nie myślała gdy to pisała, chodziło jej raczej o to że dieslem łatwiej ruszyć bez dodawania gazu bo nie zgaśnie tak łatwo, niektórzy tak podobno mają.
  • Odpowiedz
@dofrytekkucharek: ja w swoim ciągle coś wymieniam, szukam usterek na bierząco to wszyscy tylko "po co wymieniasz płyn wspomagania, nikt nie wymienia, szkoda kasy i tak ze wszystkim" ( ͡° ʖ̯ ͡°). Ale widzę, że nie jestem sam to mi lepiej teraz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@zerathul: podobnie jest np. z oponami, jak wywalałem kiedyś te na których kupiłem samochód (miały z 6 czy 7 lat) to wulkanizator się dziwił że wyrzucam jeszcze całkiem dobre opony (bo bieżnika jeszcze mialy sporo, z 4mm by były), podejrzewam że zamiast do utylizacji trafiły do jakiegoś samochodu.
  • Odpowiedz
@gucias:

-Ta chwila przy odpalaniu to jakies 20 sekund. W dodatku silnik pozostaje ciepły do kilkunastu godzin, a wtedy odpalasz na strzała.
-Moment obrotowy w dieslu sprawia, że wysokie obrosty są pojęciem dość względnym. Choć fakt, tu masz rację, nie powinno się zimnemu dieslowi gazowac. jednak myślę, że zupełnie nie trzeba właśnie przez moment obrotowy. Z drugiej strony jak ktoś jest przyzwyczajony do deptania do dechy to faktycznie nie spasuje mu, bo dieslem jeździ się odrobinę inaczej.
-Masz na myśli odstanie 30 sekund przed wyłączeniem silnika? Prawie nikt tego nie robi ( ͡° ʖ̯ ͡°). To znowu wciąż tylko sekundy.
-Tutaj wystarczy zwykła umiejętność jazdy. Żeby nie wrzucac piątki przy
  • Odpowiedz
@xetrov: a no, aczkolwiek jak ktoś tylko po mieście jeździ to te 4mm mu nie zaszkodzi aż tak.
Jak jeździ się dalej niż 5km od domu to już tylko nówki i właśnie około 3-4mm zmiana.
  • Odpowiedz
@zerathul: tylko że były twarde tak że w byle ostrzejszym zakręcie esp mi już się odzywało, nie wyjechałbym na takim czymś nawet na miasto typu Warszawy a co dopiero poza jego granice.
  • Odpowiedz
@Saragaya:
- Chwila po odpaleniu, ale należy o tym pamiętać, a w benzyniaka wsiadasz i jedziesz. Moja była miała benzyniaka i zawsze jak jej dawałem moje auto to zapomniała, żeby poczekać :(

"W dodatku silnik pozostaje ciepły do kilkunastu godzin" Tutaj mnie trochę zaskoczyłaś, bo nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby silnik był ciepły kilkanaście godzin po zgaszeniu, ale może nie zwracałem na to uwagi. Zawsze jak odpalam rano to jest zimny :)

- co do katowania zimnych diesli, jest to bardzo częsta przyczyna
  • Odpowiedz