Wpis z mikrobloga

Zauważyliście, że #boldupy o LPG w samochodach mają zawsze osoby, które nigdy go nie miały lub jeżdżą dieslem? Nie potrafie zrozumieć tego hejtu na LPG. Co w nim złego? I te komentarze do #pokazauto 14 letniego audi 1.8t z lpg ,,jak Cie nie stac na lanie pb to nie kupuj takiego silnika tylko seicento" xd jeździsz tanio, jak dobrze zrobiona instslacja to nie ma strat mocy...tu nie ma minusów #motoryzacja
  • 209
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@dob3k: bzdura. Kupujesz auto za 20k, dokładasz gaz za 3k i wychodzi Ci 23 za samochód, nie za samochód i LPG, tylko ogólnie inwestycja na auto i masz oszczędność od pierwszych kilometrów. Po jaką cholerę to rozdzielać? 12l LPG to chyba w silniku 2.5 V6, ale w trasie i tak by mniej spalił... Diesel 6L to chyba 1.6, albo jedziesz max 90\h. Też mam styczność z Dieslami i nie oszukujmy
  • Odpowiedz
@xetrov: @Zielony34:
12l gazu oraz 6l ropy przy pojemnosci 2.0 i jezdzie mieszanej miasto/trasa. Nie zanizajcie bo srednio wychodzi 12l. Przy naprawde oszczednej jezdzie wyjdzie moze kolo 11l. Smieszy mnie troche ze zawsze staracie sie porownac najlepsza mozliwa opcje w benzynie/lpg do najgorszego mozliwego scenariusza w dieselu. Czy to chodzi o spalanie czy o koszty eksploatacji. Mozna naprawde odniesc wrazenie ze jezdzicie na swiezym powietrzu i nie odwiedzacie
  • Odpowiedz
Mozna naprawde odniesc wrazenie ze jezdzicie na swiezym powietrzu i nie odwiedzacie mechanika latami podczas gdy użytkownikom diesela spala po 25l na 100km mimo ze caly czas stoi u mechanika xD. Nie wiem skad sie biora te mity.


@dob3k: sam je właśnie tworzysz.

12l gazu oraz 6l ropy przy pojemnosci 2.0 i jezdzie mieszanej miasto/trasa. Nie zanizajcie bo srednio wychodzi 12l. Przy naprawde oszczednej jezdzie wyjdzie moze kolo
  • Odpowiedz
@xetrov:
Sprobuje po kolei.
Powiedz mi jak mozesz miec spalanie po autostradzie wyzsze niz na krajowkach?! Podaje spalanie mieszane czyli czesc po autostradach a czesc po miescie. No ale nich Ci bedzie jesli chcesz sie bawic w detale. Wezmy 7l diesela i 11l lpg (pominmy ze spalasz tez benzyne) to i tak Ci wychodzi wiele lat zanim wyjdziesz na zero w porownaniu do kosztow paliwa w dieselu.
Poprzednio jezdzilem audi b8 2.0TDIe 136KM TU masz dane spalania i akurat TEN silnik to nie mityczne 4l z gorki z zaglem na dachu przy sprzyjajacym wietrze.
Zakres obrotow jest oczywiscie inny ale czy to zle? Widzisz chyba miales do czynienia z januszami "glaskajacymi dieselka" i zamulajacymi go tak ze az boli. Juz dawno sie tak dieselem nie jezdzi. Od czasow CR dieselem jezdzi sie jak benzyna. Odpala sie w zime jak benzyne. Turbo lag jest juz bardzo maly i problemow z wtryskami praktycznie nie ma. Ja nie pisze o tedeikach z pompowtryskami z ubieglego tysiaclecia cumplu. Teraz diesele sa tak samo dynamiczne jak benzynowce i tak samo bezobslugowe i bezawaryjne.
Ale fakt trzeba dluzej w zime czekac az zacznie leciec w kabinie cieple
  • Odpowiedz
Powiedz mi jak mozesz miec spalanie po autostradzie wyzsze niz na krajowkach?!


@dob3k: no przecież napisałem, nie schodzę poniżej 150, jak wyprzedzam to bywa powyżej 200, jak się śpieszę to tempomat i 170, itp.

Wezmy 7l diesela i 11l lpg (pominmy ze spalasz tez benzyne) to i tak Ci wychodzi wiele lat zanim wyjdziesz na zero w porownaniu do kosztow paliwa w
  • Odpowiedz
@xetrov: dlatego tez nie wspominalem o tak niskich spalaniach tylko przyjalem srednie 6l na 100km w ruchu mieszanym dla 2L diesela.


Tak czy inaczej (bo oddalamy sie od tematu) musisz duzo jezdzic albo kupic auto na dlugo albo juz z zalozonym gazem zeby sie to oplacalo bardziej niz kupienie diesela
  • Odpowiedz
Tak czy inaczej (bo oddalamy sie od tematu) musisz duzo jezdzic albo kupic auto na dlugo albo juz z zalozonym gazem zeby sie to oplacalo bardziej niz kupienie diesela


@dob3k: gazowałem:

1.4 - jeszcze nawet nie sekwencja, zapłaciłem coś koło 1800 pln, zwróciło sie po półtora roku, jeździłem tylko raz na tydzień 200km i tyle
1.6 - sekwencja za 2500 pln, zwróciła się po prawie dwóch latach, przebiegi
  • Odpowiedz
@xetrov: piszesz ze zwrocila Ci sie po miesiacach ale wzgledem niezagazowania a nie wzgledem diesela! Jesli zamiast kupowac benzyny i gazowania jej kupil diesela o podobnej pojemnosci potrzeba lat by wyjsc na zero poniesionych kosztow paliwa i instalacji gazu!
Caly czas o tym pisze!
  • Odpowiedz
@4kroki: i tak wjeżdżam do parkingów podziemnych XD Wlew pod klapką, sterownik mogę zakryć jakimś papierem i elegancko. A co do szczelności mam pewność - po to właśnie wydaję 60zł więcej za przegląd i serwisuję systematycznie instalację. Pomijając już fakt, że jest nowiutka.
  • Odpowiedz
@dob3k: no tak, tylko turbodiesel nigdy nie da mi tego co benzyna, ile bym nim nie jeździł nie zniknie mi turbina, nie dokręcę chociaż do tych 6.5k rpm, moment też nie ułoży się inaczej i nie zacznie pracować inaczej.

Jeśli rozpatrywać to w kwestii zamiennika benzyny to lpg jest dużo lepsze bo zachowuje charakterystykę pracy benzyny, diesel to już totalna przeróbka.
  • Odpowiedz
@Zielony34: akurat diesel jest dość opłacalny na trasy choćby z wygody - na jednym baku w trasie przejedziesz grubo ponad 1000km w takim Mondeo. Ojca Mondeo mk4 2.0 TDCi spala 6,7l/100km przy prędkości 160-170. Ja mam Logana 1.6 w gazie i przy takiej prędkości (150-160 bo więcej nie wyciśnie na klimie) spalanie jest już co najmniej dwucyfrowe. No i tankowanie co ok 300km. Ale w każdym innym wypadku niż trasy
  • Odpowiedz
@xetrov: no ale co zlego w turbinie i po co 6,5k obrotow jak te same osiagi i przyspieszenia masz przy nizszych obrotach? I nie pisz jakby dobre proporcje momentu do KM byly domena wszystkich benzynowcow i jedynie benzynowcow.
Jak dla mnie diesel jest swietnym zamiennikiem lpg bo nie musze czekac az mi sie zwroci instalacja i moge oszczedzac od razu (zwlaszcza ze zmieniam auto co 3-4 lata). A dodatkowo podniesc
  • Odpowiedz
no ale co zlego w turbinie i po co 6,5k obrotow jak te same osiagi i przyspieszenia masz przy nizszych obrotach? I nie pisz jakby dobre proporcje momentu do KM byly domena wszystkich benzynowcow i jedynie benzynowcow.


@dob3k: tu już pisałem, kwestia upodobań. Naprawdę o wiele bardziej wolę dźwięk pracy benzynowego V6 wkręcanego na obroty niż turbodiesla, lepsze jest chyba tylko benzynowe V8 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jak dla mnie
  • Odpowiedz
@xetrov: Ale ja nie pisze o upodobaniach cumplu. Nie odwracaj kota ogonem. Pisze o kupowaniu benzynowca z zamiarem zagazowania by zaoszczedzic a nadal "miec czym depnac". W takim przypadku diesel jest duzo lepszym wyborem. Nie wiem po co wnikasz w takie pierdoły jak dzwiek silnika. Chodzi o konkretny przyklad o ktorym pisze OP. Jakis mirek kupil a4 i chce zagazowac by zaoszczedzic na paliwie. Samo oszczedzanie jest dla mnie jak
  • Odpowiedz
@dob3k: no to skoro tak, to w takim razie wchodzi kwestia tego że turbodiesla zwykle trudniej kupić bo są bardziej dojeżdzone ze względu na przebiegi.

Samo oszczedzanie jest dla mnie jak najbardziej ok. Tylko bez pojecia dla mnie jest w takim wypadku kupowanie benzyny zamiast diesela gdzie masz ta sama oszczednosc tyle ze od razu i nie musisz doplacac 3000zl na instalacje by zaczac oszczedzac


@dob3k: bo cały
  • Odpowiedz
@xetrov: No ale co z tego ze rozne silniki i sposoby zasilania? Jakie to ma znaczenie dla potencjalnego wlasciciela? Dla mnie zagranica mialo by wieksze znaczenie bo u mnie stacji LPg jest jak na lekarstwo a oplaty za benzynowca wyzsze od oplat za diesela.
W Polsce ubezpieczenie i podatek drogowy masz w tej samej cenie czy bierzesz benzyne, lpg czy ON. Co to za roznica? Dlaczego nie moga byc alternatywa?
  • Odpowiedz
akie to ma znaczenie dla potencjalnego wlasciciela?


@dob3k: dla niektórych mniej więcej takie samo jak to jakiej marki kupi samochód i który model?

Dlaczego nie moga byc alternatywa? Wez mi to prosze wytlumacz bo totalnie nie ogarniam. Mam pieniadze na auto i nie moge traktowac diesela jako alternatywy dla zagazowania benzyny poniewaz co?


@dob3k: przecież nigdzie nie pisałem że nie może być alternatywą. Jest alternatywą wymagającą większej ilości
  • Odpowiedz
@dob3k: no nie wmawiaj mi, ile moje auto pali... :D Ostatnio jadąc z nad morza, spaliło mi 7.99L\100. Weź to przebij. Mało tego, raz zalejesz c-----ą ropę zimą i wtryski ile? 4, czy 5K? Bo nawet używane, oryginalne mogą nie zostać zaakceptowane przez komputer.
Diesle mają fajny moment obrotowy, podoba mi się to, ale nigdy nie kupiłbym diesla kierując się oszczędnością. To, co zaoszczędzisz na ropie względem benzyny, władujesz w
  • Odpowiedz
@xetrov: szczerze to dla mnie nie ma tych kompromisow. Powiem wiecej, co zmieniam auto to zastanawiam sie nad benzyna + lpg ale jest to kompletnie dla mnie nieoplacalne i dla mnie oznacza same niedogodnosci, problemy i wyzsze koszty


@Zielony34:

zalejesz c-----ą ropą
  • Odpowiedz
Powiem wiecej, co zmieniam auto to zastanawiam sie nad benzyna + lpg ale jest to kompletnie dla mnie nieoplacalne i dla mnie oznacza same niedogodnosci, problemy i wyzsze koszty (czy koszta sie mowi?).


@dob3k: Mieszkasz w UK, więc masz lepszą ropę (sam znam pełno ludzi którzy mają problemy typu 'świeci się check engine po zatankowaniu na stacji X' albo inne problemy z układem paliwowym i/lub wtryskowym po zalaniu najwyraźniej gorszego
  • Odpowiedz