Aktywne Wpisy

MokebeElDursi +67
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...

NaczelnyAgnostyk +580
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
Skopiuj link
Skopiuj link

Regulamin
Reklama
Kontakt
O nas
FAQ
Osiągnięcia
Ranking
#programowanie #naukaprogramowania
@aligator88: chyba ok chodzi o brzytwe okacham
W innych miejscach zazwyczaj jest spokojniej, ale tak to chyba sobie warto przemyśleć, co w twoim programie powinno być abstrakcyjnie zrobione, od razu można wydzielić sobie jakieś części związane z API itd.
Ale jak piszesz już ten właściwy kod to nie ma
@aligator88: martin tak twierdzi w jednej ze swych książek :)
Jak piszesz aplikację do zarządzania flotą samochodów osobowych dla przedstawicieli handlowych, to nie są ci potrzebne abstrakcje sięgające wszystkich pojazdów w tym motocykli, czy jeszcze wyższe abstrakcje wszystkich środków lokomocji w tym samolotów. To by były właśnie niepotrzebne warstwy abstrakcji.
W myśl tych zasad wprowadziłbyś abstrakcję pojazdów ruchu lądowego dopiero jakby
Wymyślasz z powietrza "jakie zmiany mogą być potrzebne" i zazwyczaj wymyślasz źle. Potem masz do wyboru robić hacka niezgodnego z architekturą albo mozolnie wszystko przebudowywać.
Lepiej od początku budować pod obecny problem, a zmiany wprowadzać dopiero jak są potrzebne.
Natomiast w wiekszosci projektow abstrakcje i inne cuda na kiju sa niepotrzebne.
Tutaj tez odesle do innego klasyka - http://www.joelonsoftware.com/articles/fog0000000018.html
Podejscie oraz to jak wytwarzasz oprogramowanie musisz dopasowac do kontextu, wymagan, rynku, produktu, klienta. Dlatego jako doswiadczony dev masz placone wiecej bo rozumiesz