Wpis z mikrobloga

Polskie pociągi mogą wjechać do Niemiec, ale...
Bydgoski producent taboru firma PESA przed kilkoma dniami uzyskała niezbędną homologację na swoje pojazdy LINK, która umożliwia im poruszanie się po niemieckich torach.

Dwa takie same pociągi, lecz o nieco innej specyfikacji, posiada także województwo zachodniopomorskie. Nie mają one jednak niezbędnych pozwoleń, by wjechać do Niemiec.

Podczas ich zakupu władze Pomorza Zachodniego zakładały, że nowoczesne składy w przyszłości będą jeździć m.in. na trasie z Kołobrzegu do Berlina, jednak z uwagi na brak niezbędnej homologacji musiały z tego pomysłu zrezygnować. Z uwagi na to PESA zapłaciła naszemu województwu ponad milion złotych kary. Teraz, gdy bydgoski producent w końcu uzyskał niezbędne zgody, temat wrócił. Stosowne pismo trafiło już do Bydgoszczy.

Władze PESY w rozmowie z Radiem Szczecin przyznają, że nie jest prawdopodobne, aby spółka rozpoczęła staranie o taką homologację. Tłumaczą to tym, że kara za jej brak została już zapłacona. Jak dodają przedstawiciele bydgoskiego producenta, homologacja, którą udało się uzyskać dotyczy pojazdów LINK w wersji 600-10, czyli takiej, jaką PESA dostarczyła niemieckiemu przewoźnikowi Die Niederbarnimer Eisenbahn (NEB). Natomiast pojazdy, które posiada województwo zachodniopomorskie to tzw. typ 600, taki sam, jaki producent miał dostarczyć innemu niemieckiemu przewoźnikowi - Regentalbahn. Tamta umowa została jednak zerwana.

Jak podkreślają władze województwa w przesłanym do redakcji Radia Szczecin piśmie, niezależnie od tego, czy w najbliższych latach zostanie uruchomione stałe połączenie do Niemiec organizowane przez Województwo Zachodniopomorskie, z uwagi na położenie geograficzne województwa istotne jest uzyskanie możliwości prowadzenia przewozów transgranicznych w kierunku Niemiec, choćby w sytuacjach awaryjnych, jak w przypadku uruchomienia zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Szczecin - Loeknitz. Władze Pomorza Zachodniego czekają teraz na oficjalną odpowiedź PESY w tej sprawie.


Sprawą zajmą się teraz prawnicy obu stron.

http://radioszczecin.pl/index.php?idp=1&idx=338897

#kolej #karyumownepesy #pesa #szczecin #zachodniopomorskie
Pobierz BaronAlvon_PuciPusia - Polskie pociągi mogą wjechać do Niemiec, ale...
Bydgoski prod...
źródło: comment_f2oIOrMlW3xjfY07KySyPmCw233DteCv.jpg
  • 6
@Baron_Al_von_PuciPusia
1. kupujemy pociagi
2. pociagi nie maja homologacji na niemcy
3. prosze zaplacic milion zlotych kary za brak homologacji.
4. pesa uzyskuje honologacje
5. prosze nam zalozyc homologacje skoro juz ja macie.

fuck logic!
mogli sie dogadac ze jak pesa uzyska homologacje to cos tam sie zrobi.
a nie najpierw milion kary a potem pismo zeby nam to zrobili...
nie zdziwie sie jak pesa zaspiewa z 1.5 mln a wojewodztwo hurr
@SzCzoteckY: Ale Pesa dostała homologację tylko na pojazdy dla NEB (Link II 600-10). Ten szajs, który Pesa upchnęła na szybko do czterech polskich województw (Link II 600), nigdy nie otrzyma dopuszczenia do ruchu na sieci kolejowej w Niemczech, głównie ze względów bezpieczeństwa, które zostały przez Pesę mocno naruszone.

@jacekKobr: Nie wiem czy wiesz, ale Linki Pesy przeznaczone dla DB, mogą tej homologacji nie dostać, a przynajmniej wszystko na to wskazuje.