Wpis z mikrobloga

@Sarseth: Taaa, a potem i tak każdy szuka na szybko w internecie algorytmu, bo stosując się do wzoru z gimbazy ot-tak wychodzi potworek wydajnościowy, lub sposoby których się uczysz nie nadają się do zastosowania w programach, bo wymagają myślenia ( ͡° ʖ̯ ͡°)
A potem masz zestaw gotowych funkcji i jak nie tworzysz własnego super zaawansowanego silnika gier 3d AAA, to tak właściwe jest ci to
  • Odpowiedz
Wkurza mnie w szkolnej matmie to że ma nijakie odniesienie do życia, nawet podczas programowania, bo co, zamiast użyć sensownego algorytmu nauczę komputer określania jakiej metody użyć i od czego zacząć? :D


@GotoFinal: Co ty bredzisz? Szkolna matematyka jest akurat bardzo mocno osadzona na przykładach jej zastosowania w życiu, bo w szkole uczy się tak naprawdę matematyki stosowanej, a nie tej matematyki w sensie właściwym. A jeśli nie wierzysz, to
  • Odpowiedz
@bh933901: 3 techbaza here, i tyle co sam sobie tworze, to ze szkoły przydało mi się chyba tylko pole koła...
W szkole od zawsze było dokładnie odwrotnie to co potrzebuje, w programie nie tworzysz układu równian z niewiadomą, tylko masz algorytm oparty o np współczynniki, a w szkole 24/7 wałkujesz liczenie sposobami które nie mają odniesienia w takim zastosowaniu, chciałbym się od razu uczyć jak to liczyć "algorytmicznie", nawet jak
  • Odpowiedz
@GotoFinal: Chcesz się uczyć na matematyce algorytmiki? To tak jakby bulwersować się, że geografia to nie wychowanie fizyczne.

a w szkole 24/7 wałkujesz liczenie sposobami które nie mają odniesienia w takim zastosowaniu


Wałkujesz, jeśli jesteś przygłupi. W matematyce, jak w żadnym innym przedmiocie, chodzi o zrozumienie problemu i myślenie, a nie o odtwarzanie schematów rozwiązywania zadań. Generalnie nauka i praca intelektualna nie polega na tym, że ktoś cię nauczy rozwiązywać zadanie, a ty będziesz w pracy dostawał takie same albo podobne problemy, jak w jakieś fabryce na taśmie. W pracy intelektualnej uczysz się problemów niższego rzędu, aby rozwiązywać problemy wyższego rzędu, czyli takie, które nie są powszechnie znane i dostępne w każdym podręczniku. Gdyby wystarczyło odtwarzanie gotowych rozwiązań, najlepszym informatykiem byłoby właściciel największej biblioteki książek z algorytmami, które by tylko przepisywał do
  • Odpowiedz
@bh933901:

Wałkujesz, jeśli jesteś przygłupi. W matematyce, jak w żadnym innym przedmiocie, chodzi o zrozumienie problemu i myślenie

eeee nie, robisz to co ci rozkazuje nauczyciel by ci nie wstawił pały i nie oblał na koniec roku.

Chcesz mieć wynik w postaci wektorów jako kontenerów danych, czy w sensie matematycznym? Bo jeśli nie potrafisz przetworzyć wyniku w zapisie matematycznym na kod, to krzyżyk
  • Odpowiedz