Elo mirki z #matematyka i może #informatyka bo tutaj chcę zastosować rozwiązanie problemu. Mam pozycję x i y myszki na ekranie, chcę obliczyć kąt odchylenia względem osi x, dokładnie tak jak na rysunku. Czego mogę tutaj użyć?
@spidero: Już widzę, nie wiedziałem o istnieniu funkcji arcus i nie wiedziałem jak to zamienić..Niestety w podstawówce mnie tego nie nauczyli ( ͡°ʖ̯͡°)
@Sarseth: Taaa, a potem i tak każdy szuka na szybko w internecie algorytmu, bo stosując się do wzoru z gimbazy ot-tak wychodzi potworek wydajnościowy, lub sposoby których się uczysz nie nadają się do zastosowania w programach, bo wymagają myślenia ( ͡°ʖ̯͡°) A potem masz zestaw gotowych funkcji i jak nie tworzysz własnego super zaawansowanego silnika gier 3d AAA, to tak właściwe jest ci to zbędne
Wkurza mnie w szkolnej matmie to że ma nijakie odniesienie do życia, nawet podczas programowania, bo co, zamiast użyć sensownego algorytmu nauczę komputer określania jakiej metody użyć i od czego zacząć? :D
@GotoFinal: Co ty bredzisz? Szkolna matematyka jest akurat bardzo mocno osadzona na przykładach jej zastosowania w życiu, bo w szkole uczy się tak naprawdę matematyki stosowanej, a nie tej matematyki w sensie właściwym. A jeśli nie wierzysz, to dla
@bh933901: 3 techbaza here, i tyle co sam sobie tworze, to ze szkoły przydało mi się chyba tylko pole koła... W szkole od zawsze było dokładnie odwrotnie to co potrzebuje, w programie nie tworzysz układu równian z niewiadomą, tylko masz algorytm oparty o np współczynniki, a w szkole 24/7 wałkujesz liczenie sposobami które nie mają odniesienia w takim zastosowaniu, chciałbym się od razu uczyć jak to liczyć "algorytmicznie", nawet jak to
@GotoFinal: Chcesz się uczyć na matematyce algorytmiki? To tak jakby bulwersować się, że geografia to nie wychowanie fizyczne.
a w szkole 24/7 wałkujesz liczenie sposobami które nie mają odniesienia w takim zastosowaniu
Wałkujesz, jeśli jesteś przygłupi. W matematyce, jak w żadnym innym przedmiocie, chodzi o zrozumienie problemu i myślenie, a nie o odtwarzanie schematów rozwiązywania zadań. Generalnie nauka i praca intelektualna nie polega na tym, że ktoś cię nauczy rozwiązywać zadanie,
Wałkujesz, jeśli jesteś przygłupi. W matematyce, jak w żadnym innym przedmiocie, chodzi o zrozumienie problemu i myślenie
eeee nie, robisz to co ci rozkazuje nauczyciel by ci nie wstawił pały i nie oblał na koniec roku.
Chcesz mieć wynik w postaci wektorów jako kontenerów danych, czy w sensie matematycznym? Bo jeśli nie potrafisz przetworzyć wyniku w zapisie matematycznym na kod, to krzyżyk na drogę.
eeee nie, robisz to co ci rozkazuje nauczyciel by ci nie wstawił pały i nie oblał na koniec roku.
@GotoFinal: No jeśli jesteś zagrożony niezaliczeniem matematyki, to siłą rzeczy twoje postrzeganie tego przedmiotu sprowadza się do nauki regułek i sposobów, bo tyle trzeba, żeby mieć pozytywna ocenę. Zadania na wyższą ocenę pewnie wymagają trochę finezji.
Oczywiście że potrafię, bo się tego nauczyłem... SAM W DOMU
@bh933901: Nie, masz siedzieć i robić to co trzeba, tak wygląda szkoła. Jedyne co możesz dostać na wyższą ocenę to zrobienie jakiejś nudnej prezentacji o tym samym co wałkujecie na lekcjach.
Tak jakby tu była jakaś filozofia.
No myślałem że po to idę do szkoły, żeby się czegoś nauczyć, a tu dupa... żałuje że wybrałem technikum, dodatkowy rok zmarnowanego czasu, a mógłbym ogarnąć sobie np Springa czy inne fajne rzeczy.
Nie, masz siedzieć i robić to co trzeba, tak wygląda szkoła. Jedyne co możesz dostać na wyższą ocenę to zrobienie jakiejś nudnej prezentacji o tym samym co wałkujecie na lekcjach.
Ta, i jedyne czego dowiesz się na lekcji to tego że... by posortować liczby musisz sprawdzić która z nich jest większa i zamienić je miejscami! (No proszę, co za niespodzianka, myślałem że trzeba sortować aż się uda ( ͡º͜ʖ
@lukasz1985m: chyba nic nie zrozumiałeś z tego co napisałem o.O Bo nawet nie mam pomysłu skąd wyciągasz te wnioski, bo ani trochę nie zgadzają się z tym co pisałem. Nie pisałem nawet o używaniu biblioteczek, ale o tworzeniu ich, dla siebie, gdzie tworzysz to raz i zapominasz. I wspomniałem też są miejsca gdzie więcej matmy się przydaje, albo jest wymagana na wysokim poziomie.
No popatrz, sam wspominałem o interesowaniu się naturą
No czyli to co napisałem w wyjątkach, pola paru figur i trygonometria.
@GotoFinal: Chodziło mi o bardziej zaawansowaną geometrię, z zastosowaniem rachunku całkowego w geometrii włącznie.
No niestety wiele szkół tak wygląda, jak nie większość, więc raczej miałeś szczęście mieszkać w jakimś mieście z "normalną" szkołą.
Bujałem się do jednego z najlepszych liceów w mieście. Zresztą, uczyłem się programowania od gimnazjum, jeśli nie wcześniej, zanim udało mi się wejść w posiadanie
Chodziło mi o bardziej zaawansowaną geometrię, z zastosowaniem rachunku całkowego w geometrii włącznie.
Aktualnie w gimnazjum tego nie ma.
Bujałem się do jednego z najlepszych liceów w mieście.
Tja, szkoda że moje podobno najlepsze technikum w mieście jest gówno warte.
I oczywistym jest że jak się zajmujesz bardziej zaawansowanymi pojęciami, to potrzebujesz innej wiedzy, ale pisząc np własne strony w takim C#, Javie EE itd, mała jest szansa że przyda
Że jeszcze nikt nie napisał rozwiązania w oparciu o rachunek wektorowy (a co tam! Jak szaleć, to szaleć!), to aż dziwne! arccos((a*b)/(|a||b|)), gdzie * jest iloczynem skalarnym!( ͡°͜ʖ͡°)ノ⌐■-■
@lukasz1985m: No jak już wspominałem, mi głównie chodzi o sposób nauczania matematyki z jakim miałem przyjemność się spotkać, niż samą matematykę. Ale też nie każdy w dziedzinie IT musi jej potrzebować, a dalej być równie ważną osobą, bo nikt (niestety) nie ma tyle czasu by ogarnąć wszystkie dziedziny, więc jeden człowiek zajmuje się tworzeniem zaawansowanych algorytmów i bibliotek matematycznych, a inny ich używa do stworzenia wielkiego serwisu, gry itd, a oboje
@takashi20: Jeśli ktoś chodził do porządnego liceum to na studiach (inżynierskich, nie matematyka lub fizyka) jest tylko delikatne pogłębienie i uogólnienie tego co było w szkole średniej.
Na uczelniach dopiero jest matematyka. Czasami nie wiesz co w ogóle obliczyles
@takashi20: Analiza matematyczna i matematyka dyskretna jest dosyć klarowna, problemy zaczynają się przy algebrze liniowej - do dzisiaj nie wiem o co tam tak naprawdę chodzi i jakie to ma zastosowanie.
Da się dostać do korpo nie mając wyższego wykształcenia a tylko średnie? pracowałem trochę fizycznie ale nie mam "ręki" do tego, dlatego chciałem spróbować czegoś innego. Czego się uczyć? #praca #polska #korposwiat
Mam pozycję x i y myszki na ekranie, chcę obliczyć kąt odchylenia względem osi x, dokładnie tak jak na rysunku. Czego mogę tutaj użyć?
#programowanie #gamedev
edit: a nie, masz x i y to tangens o cotangens tylko dadzą radę.
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
W pierwszej ćwiartce wszystkie są dodatnie,
w drugiej tylko sinus,
w trzeciej tangens i cotangens,
a w czwartej cosinus.
A potem masz zestaw gotowych funkcji i jak nie tworzysz własnego super zaawansowanego silnika gier 3d AAA, to tak właściwe jest ci to zbędne
@GotoFinal: Co ty bredzisz? Szkolna matematyka jest akurat bardzo mocno osadzona na przykładach jej zastosowania w życiu, bo w szkole uczy się tak naprawdę matematyki stosowanej, a nie tej matematyki w sensie właściwym. A jeśli nie wierzysz, to dla
W szkole od zawsze było dokładnie odwrotnie to co potrzebuje, w programie nie tworzysz układu równian z niewiadomą, tylko masz algorytm oparty o np współczynniki, a w szkole 24/7 wałkujesz liczenie sposobami które nie mają odniesienia w takim zastosowaniu, chciałbym się od razu uczyć jak to liczyć "algorytmicznie", nawet jak to
Komentarz usunięty przez autora
Wałkujesz, jeśli jesteś przygłupi. W matematyce, jak w żadnym innym przedmiocie, chodzi o zrozumienie problemu i myślenie, a nie o odtwarzanie schematów rozwiązywania zadań. Generalnie nauka i praca intelektualna nie polega na tym, że ktoś cię nauczy rozwiązywać zadanie,
eeee nie, robisz to co ci rozkazuje nauczyciel by ci nie wstawił pały i nie oblał na koniec roku.
Oczywiście że potrafię, bo się tego
@GotoFinal: No jeśli jesteś zagrożony niezaliczeniem matematyki, to siłą rzeczy twoje postrzeganie tego przedmiotu sprowadza się do nauki regułek i sposobów, bo tyle trzeba, żeby mieć pozytywna ocenę. Zadania na wyższą ocenę pewnie wymagają trochę finezji.
Tak jakby tu była jakaś filozofia.
No myślałem że po to idę do szkoły, żeby się czegoś nauczyć, a tu dupa... żałuje że wybrałem technikum, dodatkowy rok zmarnowanego czasu, a mógłbym ogarnąć sobie np Springa czy inne fajne rzeczy.
Komentarz usunięty przez autora
No czyli to co napisałem w wyjątkach, pola paru figur i trygonometria.
No niestety wiele szkół tak wygląda, jak nie większość, więc raczej miałeś szczęście mieszkać w jakimś mieście z "normalną" szkołą.
Komentarz usunięty przez autora
Bo nawet nie mam pomysłu skąd wyciągasz te wnioski, bo ani trochę nie zgadzają się z tym co pisałem.
Nie pisałem nawet o używaniu biblioteczek, ale o tworzeniu ich, dla siebie, gdzie tworzysz to raz i zapominasz.
I wspomniałem też są miejsca gdzie więcej matmy się przydaje, albo jest wymagana na wysokim poziomie.
No popatrz, sam wspominałem o interesowaniu się naturą
@GotoFinal: Chodziło mi o bardziej zaawansowaną geometrię, z zastosowaniem rachunku całkowego w geometrii włącznie.
Bujałem się do jednego z najlepszych liceów w mieście. Zresztą, uczyłem się programowania od gimnazjum, jeśli nie wcześniej, zanim udało mi się wejść w posiadanie
Aktualnie w gimnazjum tego nie ma.
Tja, szkoda że moje podobno najlepsze technikum w mieście jest gówno warte.
I oczywistym jest że jak się zajmujesz bardziej zaawansowanymi pojęciami, to potrzebujesz innej wiedzy, ale pisząc np własne strony w takim C#, Javie EE itd, mała jest szansa że przyda
Komentarz usunięty przez autora
No jak już wspominałem, mi głównie chodzi o sposób nauczania matematyki z jakim miałem przyjemność się spotkać, niż samą matematykę.
Ale też nie każdy w dziedzinie IT musi jej potrzebować, a dalej być równie ważną osobą, bo nikt (niestety) nie ma tyle czasu by ogarnąć wszystkie dziedziny, więc jeden człowiek zajmuje się tworzeniem zaawansowanych algorytmów i bibliotek matematycznych, a inny ich używa do stworzenia wielkiego serwisu, gry itd, a oboje
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Wzór_Taylora
Komentarz usunięty przez autora
@takashi20: Analiza matematyczna i matematyka dyskretna jest dosyć klarowna, problemy zaczynają się przy algebrze liniowej - do dzisiaj nie wiem o co tam tak naprawdę chodzi i jakie to ma zastosowanie.
@SiarkoWodor: reklamuję w tym miejscu zarąbistą funkcję atan2 z . Twoja odpowiedź to:
atan2(y,x) (jeżeli chcesz w radianach)
lub
atan2(y,x)* 180 / M_PI; (jeżeli chcesz w stopniach)