Wpis z mikrobloga

#socket #winsock #programowanie #cplusplus

Piszę właśnie (w winsock c++) serwer oraz klienta UDP. korzystam z strony, którą mi tutaj kiedyś poleciliście.

Mógłby ktoś to przetłumaczyć na bardziej zrozumiały dla laika w sieciówce język? wolałbym uniknąć wchodzenia na tematy jądra, deskryptorów, chyba że na prawdę jest to konieczne.
Patrząc po kodach serwerów i klientów które dostałem od znajomych wniosek który mi się nasunął jest taki, że przy kliencie bindować nie będę, a przy serwerach tak. Czy to jest prawidłowy wniosek?
MlodyInformatyk - #socket #winsock #programowanie #cplusplus


Piszę właśnie (w wi...

źródło: comment_I1B9lZqeDDffe8uyaGoWzv9OSsQFpm9v.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
pewnie coś przekręcę, ale:
bind - powoduje że inne sockety mogą się łączyć do twojego, powiedzmy że to stawia serwera.
connect - łączy się do jakiegoś serwera, który ma zbindowane jakiś adres, zazwyczaj się ten adres gdzieś ustala do którego się łączysz.

Więc mniej-więcej tak, bind dla serwera, connect dla clienta.

Ale ja piszę w javie, więc się pewnie nie znam :D Ja mam po prostu ServerSocket który binduje, i zwykły socket
  • Odpowiedz
@MlodyInformatyk: Wychodzący socket też czasem przydaje się zbindować na konkretny port (i IP jeśli maszyna ma kilka). Może być tak, że firewalle są otwarte tylko dla konkretnego IP i zestawu portów. Wtedy wychodząc z randomowego portu może cię nie przepuścić.
  • Odpowiedz