Wpis z mikrobloga

Czym jest PowerPlay w #elitedangerous?
Powerplay jest swego rodzaju rozgrywką pomiędzy galaktycznymi mocarstwami.

Jeśli zdecydowałeś, że Powerplay jest coś warte to w tym poradniku wyjaśnię wszystko co trzeba wiedzieć, aby zacząć i w jaki sposób rozwijać się wewnątrz wybranej władzy i korzystać z unikalnych korzyści, które oferują one swoim członkom. Innymi słowy, trzeba wiedzieć jak zarobić „zasługi” (Merits). Zanim przejdziemy dalej i opiszę jak zarobimy „zasługi” (Merits), opiszę trochę mocarstwa.

MOCARSTWA

Mocarstwa są prowadzone przez osobistości starające się poszerzyć swoje wpływy i kontrolę nad systemami w świecie Elite. W tym celu wymagają od swoich członków, aby wykonać pewne działania w grze i ruszyć w kierunku wspólnego celu. Na tę chwilę w Elite mamy 10 mocarstw:
Zachary Hudson - Federation
Felicia Winters - Federation
A. Lavigny-Duval - Empire
Aisling Duval - Empire
Denton Patreus - Empire
Zemina Torval - Empire
Edmund Mahon - Alliance
Archon Delaine – niezależne
Li Yong-Rui - niezależne
Pranav Antal – niezależne

Każde z mocarstw ma inny etos. Etos jest sposobem według którego dane mocarstwo poszerza swoje wpływy. Niektóre z mocarstw są skupione na wlace i starają się poszerzyć wpływy poprzez niszczenie każdego ze swoich przeciwników, podczas gdy inne są spokojne i dążą do rozszerzenia poprzez dyplomację i handel. Etos każdego mocarstwa jest ważny i należy wybrać ten, który pasuje do Twojego styl gry. Nowe mocarstwa mogą pojawić się później w grze a niektóre z istniejących mogą zostać zniszczone. Z przynależności do mocarstwa zawsze można zrezygnować i przejść do drugiego. Oczywiście trzeba będzie uporać się z konsekwencjami swojej decyzji, która w większości przypadków oznacza, że będziesz ścigany przez członków starego mocarstwa (ale tylko przez chwilę – 1 dzień).

Cykle i „zasługi”

Skupmy się w jaki sposób można uzyskać „zasługi”. W Powerplay rozgrywka dzieli się na cykle. Każdy cykl trwa tydzień (koniec w czwartki o 8:00 GMT), a podczas całego tygodnia dowódcy muszą wykonywać pewne czynności zwanych z Przygotowaniem (Preparation), Rozbudową (Expansion) i Kontrolą (Conrol). Poprzez te działania można zarobić „zasługi” i przejść do następnej rangi. Każde mocarstwo ma własny kapitał kontroli (Command Capital). CC jest walutą która uprawnia mocarstwo do konkretnych działań. Im więcej CC, tym mocniej może wpływać na świat wokół niej. CC jest pozyskiwane przez systemy które mocarstwo kontroluje. Każdy system ma inny wpływ na podstawę CC i to jest coś co zwolennicy mocarstwa powinni brać pod uwagę.

Jeśli mocarstwo ma deficyt CC to złe rzeczy się dzieją ( ͡° ͜ʖ ͡°). Systemy które są kontrolowane buntują się i rozpoczynają się zamieszki (Turmoil). W tym momencie mocarstwo zaczyna tracić władzę w danym systemie i może go stracić.

Skupmy się teraz na działaniach w PowerPlay i jak zarobić „zasługi.

Przygotowanie (Preparation): Zwolenicy danego mocarstwa mają do wyboru kilka systemów które mogą nominować do przygotowania i ekspansji w następnym cyklu. W ten sposób dane mocarstwo może przygotować i ewentualnie poszerzyć się o bardziej opłacalne nowe systemy. Ważne jest aby wybrać system który przyniesie najwięcej CC.

Wszystkie mocarstwa potrzebują transportu dla swoich unikatowych pakietów dla systemów docelowych w celu osiągnięcia wymaganego progu przygotowania do ekspansji. Każdy dowódca ma 10 dostępnych pakietów co 30 minut do transportu, a za każdy przetransporotwany pakiet do miejsca przeznaczenia zarobi tylko 1 „zasługę”. To oznacza 10 Merits co 30 minut, jeśli wykonują zadania przygotowawcze. Oczywiście zawsze istnieje możliwość zakupu kolejnych jednostek od razu, ale to kosztuje 100.000 CR na dziesięć pakietów. Jeśli pieniądze nie są problemem jest to najszybszy sposób, aby uzyskać zalety i zwiększyć swoją rangę.

Rozbudowa (Expansion): Zwolennicy każdego mocarstwa będą starać się odnieść sukces w rozbudowie systemów, które zostały nominowane do ekspansji na poprzednim cyklu. Etos każdego mocarstwa określa sposób w jaki radzą sobie w tej działalności. Pokojowe mocarstwa będą wymagały od ciebie dostarczenia paczki ich unikalnych jednostek do systemów docelowych. Mocarstwa wojownicze będą starały się eksterminować siły obronne systemu docelowego. Walka odbywa się w specjalnych strefach, podobnych do stref konfliktu wewnątrz systemu lecz mają inną nazwę. Wrogowie w tych strefach są trudniejsi niż normalne NPC znane z podobnych stref. Zabicie Anacondy czy Orła da nam tyle samo „zasług” – 10 Merits za statek. Jednym z dobrych aspektów tej działalności jest to że oprócz wspomnianych „zasług” zwiększamy również swoją rangę Combat.

Kontrola (Control): Zwollenicy mocarstwa mogą wybrać który system ufortyfikować. W ten sposób usuwają koszty utrzymania systemu. Wysiłek fortyfikacji może być osłabiony przez inne mocarstwa. Jeśli przeciwnicy skutecznie podważą działania to koszt utrzymania będzie zwiększony i stworzy problemy. Fortyfikowanie działa dokładnie tak jak Przygotowanie.
To są trzy główne działania dzięki którym zarobimy „zalety” jeśli zdecydujesz się pracować dla swojego ukochanego mocarstwa.

Jest też inny sposób na zarabianie „zalet” i podważa on wysiłki obronne wrogów.

Osłabianie (Undermining) to bezpośrednio przeciwstawianie wysiłków obronnych wrogich mocarstw, próby zwiększenia kosztów utrzymani i tworzenie dla nich poważnych problemów, które mogą nawet doprowadzić do zamieszek i buntu! Ale to nie wszystko! Podważając wysiłki również uzyskujemy znaczną ilość zasług, dzięki czemu ta działalność jest najlepszym sposobem, aby awansować w szeregach.
Jeśli zdecydujesz się na ten sposób, musisz zdać sobie sprawę, że aby odnieść sukces będziesz musiał działać jako morderca lub pirat! Nie mówiąc o bounty które będzie wyznaczone za zestrzelenie Twojego statku – ach ten dreszczyk emocji 

Są to główne sposoby, aby zarobić „zasługi” w Powerplay i to jest dość oczywiste, że lepiej jest osłabić wrogie mocarstwa niż wspierajać swoje w danym momencie.

NAGRODY

Istnieje wiele korzyści które gracze otrzymują zdobywając „zasługi” i pną się w rankingu. Każdy stopień będzie nagradzać was tygodniową pensją od 1.000 CR– Rank 1, do 50.000.000 CR – Rank 5. Możesz również uzyskać dostęp do uniklanej broni lub tarczy.
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@kamil-litwinczuk-9: sam. Długo się do tego zbierałem aż w końcu dzisiaj miałem wystarczająco dużo motywacji i czasu na to. Są jeszcze braki w tym poradniku ale uzupełnię w następnym wpisie
  • Odpowiedz
@Kofi: No i możesz dodać, że PvP w tym trybie to raczej dla ludzi dobrze do tego przygotowanych. Ja ze swoim skromnym Vulture-em niestety kilka razy kosztownie się o tym przekonałem :(
  • Odpowiedz
Ha, chyba cię zmobilizowałem do tego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Szkoda, że nie mam czasu przeczytać ale jutro w aucie się wynudzę to pewnie przeczytam.
  • Odpowiedz