Wpis z mikrobloga

@lewymaro: Byłem zwolennikiem manualnej skrzyni biegów dopóki nie przesiadłem się na automat-DSG. W trybie sport kręci wysokie obroty i zmienia biegi szybciej niż sam byłbym w stanie to robić. W normalnym trybie i po mieście daje ogromny komfort, ale żeby uświadomić sobie tę różnicę trzeba przesiąść się z automatu na manual.
@lewymaro: Chyba już wyrosłem z syndromu "lubię mieć kontrolę nad obrotami silnika". Automat automatowi nie równy, więc o ile nie jest to automat we francuskim aucie (kiedy oni się #!$%@? nauczą robić automaty?), to jest to niesamowita wygoda- wręcz nieoceniona w korkach!
@lerner: Nie będę zaglądał wykopkom do portfela (choć koń jaki jest, każdy widzi), ale z doświadczenia wiem, że nawet całkiem dobrze sytuowane osoby często żywią niechęć do skrzyń automatycznych i trzeba się trochę namęczyć, by przekonać ich do takiego rozwiązania. Choć fakt - większość jak już spróbuje, to później już nie ma odwrotu, a ewentualne rozterki pokroju "mam automata, ale trochę mi nudno i z chęcią wróciłbym do manuala" to raczej
a ja nie jeździłem automatem, ale już w pierwszym dniu jazd kursu na prawko stwierdziłem, że bez sensu jest to zmienianie biegów. Mając trzy lata prawko, przejechałem niewiele, z 10 kkm, ale jak się dorobię własnego samochodu to będę myślał nad automatem. W trasie manualna skrzynia nie męczy, ale w mieście wachlowanie lewarkiem jest męczące.
@terion: Pewnie i nic, pod warunkiem tego, że nie mierzy się wszystkich swoją miarą i nie sprowadza się takich kwestii do wspomnianego już wyżej argumentu "nie stać mnie na X, czyli X jest złe" - a tak właśnie to zabrzmiało.
bzdura, porządne oprogramowanie wyczuje jak gwałtownie zmieniasz nacisk na pedale gazu, dopasowuje tempo i stopień przełożeń do dziesiątek kryteriów


@luckwaski: dokładnie, jechałem raz kolegi bmw 5 f10 i jak wcisnelem do dechy na prostym kawałku drogi to odrazu redukcja biegu i zamiast zmieniac bieg na ~~3k to podchodzil pod czerwone, twin turbo też robiło swoje :D
@lewymaro bo nowe Jeepy mają 9 stopniową skrzynie, tak samo jak mercedesy, nie bede mówił
Pewnie i nic, pod warunkiem tego, że nie mierzy się wszystkich swoją miarą i nie sprowadza się takich kwestii do wspomnianego już wyżej argumentu "nie stać mnie na X, czyli X jest złe" - a tak właśnie to zabrzmiało.


@IlluminateEliminate: Co tak zabrzmiało? Że napisałem, że wysokie koszty automatu to wada? No raczej nie zaleta. A nic więcej na ten temat nie pisałem. A właściwie to pisałem:

Ogólnie automatem jeździ się
@slonski_pieron: u nas nadal wielu ludzi kojarzy automat z jakimś dwudziestoletnim czterobiegowym hydrokinetykiem który miał laga i zmulał silnik, to tak jak z mitem trwałości VW - trzeba jeszcze z 10 lat żeby dotarło do niektórych że tak było, ale 20-30 lat temu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@goferek: jeeeppp szczególnie to fajne jak od świateł do świateł, raptem kilkaset metrów, musisz wypstrykać 1-2-3-4-3-2 i tak w kółko. Albo w korku na półsprzęgle się toczyć.
A ja raptem raz na pół roku gdzieś za miasto jadę...
Nope, w moim przypadku manual jest raczej na zawsze przegranym rozwiązaniem.
@terion: Pozwól, że wytłumaczę Ci to na Twoim własnym przykładzie.

Niekoniecznie. To tak jakby porównywać dwie terapie, z tego jedna 4x droższa niż druga, ale 5% skuteczniejsza.


Po prostu wszystko rozchodzi się o kasę. Jak kogoś stać, to zapłaci i raczej nie będzie rozpatrywał tego pod kątem minusów - "bo 4x droższa", tylko pod kątem plusów - "bo jest bardziej skuteczna". Jak kogoś nie stać, to wybierze tańszy wariant. Po cholerę
Swoją drogą #!$%@? manuale też występowały w naturze - choćby te sparowane z benzynami Renault

@IlluminateEliminate: mam drugie Renault z benzyną... Nigdy więcej nie kupię niczego od nich.

Osobiście wolę manualną. Ze skrzyniami automatycznymi miałem do czynienia siedząc jedynie na fotelu pasażera (albo jeżdżąc skuterem :D ), ale z racji tego że interesuję się motoryzacją, to za nic w świecie nie chcę, żebyś jakiś programista zmieniał za mnie biegi. Autem mam
@luckwaski: ja nie wiem o czort Ci chodzi. sorry, ale o ile do wozka sklepowego (czyt miejskie) nie wyobrażam sobie manuala, tak do v8 i innego sportowego wozka automat to dla mnie porazka. Max sekwencja. i zanim powiesz, ze ferrari cxy inne gtry maja automaty... Maja tylko po to zeby kierowca idiota nie #!$%@? przekladni i sprzegla przy takiej mocy. Przejedz sie na profesjonalne time attack. Kazdy profesjonalista Ci powie, ze
@lewymaro: beka ze wszystkich mirków wyżej powołujących się na sporty motorowe. W sportach motorowych skrzynie są półautomatyczne (sekwencyjne). Dokładnie to samo umożliwiają współczesne automaty, więc ten argument jest inwalidą... xD
@lewymaro: Manualna bo ... nic tak nie daje przyjemności jak władanie nad biegami przy szybkim pokonywaniu zakrętów na górskiej drodze. Automat głupieje i nie wie czy hamować czy redukować, czy grzać.

Ale do miasta czyli proza życia zdecydowanie automat. Po prostu wygoda 1000 względem manuala.

@slonski_pieron: Tak ale nie działa zero jedynkowo. Muszę smyrać pedał gazu by się domyślił że zaraz będę grzać na podwójnej ciągłej (taki przerys). A w
sa to tradycyjne manuale akurat z sekwencja


@Stitch: chodzi mi o to, że to co ludzie rozumieją przez manualną skrzynię biegów jest mniej sportowe niż nowoczesne automaty, które umożliwiają właśnie jazdę w trybie półautomatycznym tak jak to rzeczywiście jest w sportowych samochodach, więc ten argument jest zupełnie nietrafiony.
@geuze: ale wiele superaut wciąż ma z budowy tradycyjne manuale z hydrauliczna sekwencja. z budowy to wciaz manual i jest po prostu Quickshifter ;) Aventador tez jeszcze ma, dopieor hurracan na prawdziwym automacie lata ;)
@Stitch: z budowy tak, ale ze sposobu użytkowania to już nie do końca (brak sprzęgła + możliwość zmiany biegu tylko "po jednym"). No i superauta =/= sportowe samochody i sportowa jazda :D Wiem, że chodzi ci o sposób działania samej przekładni (która jest taka jak w manualnej), ale to nie jest to samo co "cywilne" automaty. Odnoszę się do argumentu sportowych aut, gdzie skrzynie są tak naprawdę od lat półautomatami.
@stalowydamian: mnie ten brak emocji przeraża. W Niemczech znajomi biorą automaty, bo to kwestia wygody, argument emocji jest bardzo daleko. W Polsce emocje to podstawowy chyba powód kupowania samochodu, żeby swoim golfem poszaleć na obwodnicy.
Jeszcze inna sprawa, ze nie widze w jaki sposób manual daje wiecej emocji, zawsze mozna skrzynie na sportowy ustawić i zmieniać biegi.
@lewymaro: tylko automat, ale pod warunkiem, ze ma ponad sześć biegów i z łopatkami przy kierownicy.

Szybszy niz manual, bardziej wygodny i ekonomiczny. W dodatku swietnie wspolgra ze wszystkimi elektronicznymi trybami kontroli temperamentu auta.

Po prostu nad-skrzynia, a kto się nie zgadza dupa cicho.
W Polsce emocje to podstawowy chyba powód kupowania samochodu, żeby swoim golfem poszaleć na obwodnicy.


@miki4ever: Potem te emocje wychodzą w ilości ofiar śmiertelnych.. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@IlluminateEliminate: Jedyny plus manuala jaki przychodzi mi do głowy, to nieporównywalnie lepsza kontrola nad samochodem przy lataniu bokiem. W automacie ciężko wyczuć moment, kiedy jebnie mocą na koła i można wylądować na słupie. Przy samochodzie przednionapędowym, a w szczególności 1.8 benza plusów nie ma.
@luckwaski: > wolą machać wajchą i sprzęgłem tylko po to aby dopasować przełożenie przekładni

To jest argument na zasadzie po co czytać książki jak można oglądać telewizję. Ale w sumie czego się można spodziewać po użytkownikach tego portalu. Ja mam dwa samochody, jeden w manualu drugi w automacie. Jazdę automatem można porównać do sytuacji w której ktoś pieprzy twoją żonę. Niby fajnie, ale jakoś nie masz z tego żadnej frajdy. W
Ostatnio miałem okazję przejechać się automatem. Niezłe zdziwko gdy się zamyśliłem i z przyzwyczajenia wdeptałem sprzęgło w podłogę...tyle że to był hamulec.
bzdura, porządne oprogramowanie wyczuje jak gwałtownie zmieniasz nacisk na pedale gazu, dopasowuje tempo i stopień przełożeń do dziesiątek kryteriów, a nawet uczy się z czasem Twojego stylu jazdy. Biegi są zmieniane zanim Janusz w pasacie zdąży sięgnąć do lewara. We współczesnych autach nie ma mowy o lagu.


@luckwaski: nie ma opcji by automat szybciej/lepiej zmienił bieg