Żeby nie było, że jestem totalnie nieobiektywny to: ABS MOŻE wydłużyć drogę hamowania w kilku sytuacjach. Wspomnę o 2 (z 4 wymienionych)gdyż pozostałe są na tyle śmieszne i niespotykane, że nie warto. Czysty lód i wyboista droga.
Jak mama da Ci samochód w zimie, to przejedź się gdzieś, gdzie jest pusto i ślisko i sprawdź (zmierz), jak hamuje. A potem pojedź w lecie, kiedy mama już
@Krupier: dlaczego w tym artykule napisali, że samochód z ABSem ZAWSZE będzie krócej hamował, skoro nie dalej jak kilka tygodni temu na TVN turbo w programie "wszystko co chcielibyście wiedzieć o samochodach" Tomasz Kuchar który jest naprawdę bardzo dobrym kierowcą, zahamował na płycie poślizgowej na krótszym dystansie bez ABSu?
@semperfidelis: samozaoranie, mama. :d Ile ty masz lat? :)
Nie jezdze od wczoraj kolego, ABS nie raz już mi się przydał i wiem, że nie wydłuża mi drogi hamowania (w sposób znaczny oczywiście, centymetrów nie licze).
@Krupier: A może na lodzie hamuję z wiatrem, który pcha mnie dalej? Co jeszcze wymyślisz, żeby tylko obronić swoją z dupy tezę, która obalana jest przez każdego, kto choć raz hamował na lodzie? Nawet sam ją obaliłeś swoim linkiem.
Tu nie chodzi o centymetry, tu chodzi o kilkanaście-kilkadziesiąt procent dłuższą drogę hamowania, czyli już grube metry, które decydują o tym, czy #!$%@? babę na przejściu, czy nie.
@semperfidelis: moja teza jest z dupy bo ty i twoje linki tak mówia, aha. :)
Tak jak pisalem, nie jezdze od wczoraj.
@Shodan56: bo to zależy od wielu czynników? Ktoś będzie miał 0 klocków/szczęk i z dupy opony plus rozwalone zawieszenie to będzie krzyczał, że ABS do dupy bo dłużej hamuje! ;)
@Krupier: No dobra, ale po pierwsze w tym teście mieli auto nówkę sztukę z salonu na nowych hamulcach, a po drugie skoro to zależy od wielu czynników to jak można pisać, że "ZAWSZE" skraca drogę hamowania? To już świadczy o tym, że ten tekst jest nie do końca rzetelny.
@semperfidelis: @Krupier: Też tak myślałem, ale po obejrzeniu kilku filmów zmieniłem zdanie.
tu np. dobrze widać, że ABS spowodował by kolizje.
Ciekaw jestem, czy w nowych samochodach system ABS rozróżnia stan nawierzchni (zimą np śnieg) i automatycznie pozwala na blokowanie kół w sytuacji awaryjnej (pedał w podłogę).
Układ ABS zintegrowany z PSM posiada specjalną strategię hamowania na luźnym podłożu: blokowanie kół tworzy przed nimi klin skracający drogę hamowania, np. na śniegu lub nawierzchniach szutrowych
( ͡°͜ʖ͡°) Na razie dla bogatych, ale o to pytałem przecież. Możliwe, że za kilka lat się bardziej upowszechni.
Ja na razie jeżdżę pełnoletnim samochodem (ze sprawnym ABS) i jak jest ślisko/śnieg na drodzę to zwalniam i zwiększam odstęp od poprzedzającego samochodu - na razie skutecznie od 5 lat (wcześniej był Peugeot 405 ale ABS tam nie działał
W razie czego, nie panikujcie tylko pedal do oporu. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
#samochody #motoryzacja #heheszki #humorobrazkowy #byloaledobre
Jak mama da Ci samochód w zimie, to przejedź się gdzieś, gdzie jest pusto i ślisko i sprawdź (zmierz), jak hamuje. A potem pojedź w lecie, kiedy mama już
Nie jezdze od wczoraj kolego, ABS nie raz już mi się przydał i wiem, że nie wydłuża mi drogi hamowania (w sposób znaczny oczywiście, centymetrów nie licze).
Może masz z dupy opony. :)
Tu nie chodzi o centymetry, tu chodzi o kilkanaście-kilkadziesiąt procent dłuższą drogę hamowania, czyli już grube metry, które decydują o tym, czy #!$%@? babę na przejściu, czy nie.
Tak jak pisalem, nie jezdze od wczoraj.
@Shodan56: bo to zależy od wielu czynników? Ktoś będzie miał 0 klocków/szczęk i z dupy opony plus rozwalone zawieszenie to będzie krzyczał, że ABS do dupy bo dłużej hamuje! ;)
@Krupier: Nie, nawet Twoje linki tak mówią ( ͡° ʖ̯ ͡°).
@Shodan56: Ten tekst w ogóle wygląda, jak pisany przez gimnazjalistę.
tu np. dobrze widać, że ABS spowodował by kolizje.
Ciekaw jestem, czy w nowych samochodach system ABS rozróżnia stan nawierzchni (zimą np śnieg) i automatycznie pozwala na blokowanie kół w sytuacji awaryjnej (pedał w podłogę).
Komentarz usunięty przez autora
@Wladyslaw_Jagiello: Nie co? Że nie ma takich systemów adaptacyjnych czy na śniegu/lodzie lepiej z ABS?
@Wladyslaw_Jagiello: Znowu nie wiem co "nie" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Porsche ma asystenta hamowania
Więc coś jednak jest (szukałem 5 minut).
( ͡° ͜ʖ ͡°) Na razie dla bogatych, ale o to pytałem przecież. Możliwe, że za kilka lat się bardziej upowszechni.
Ja na razie jeżdżę pełnoletnim samochodem (ze sprawnym ABS) i jak jest ślisko/śnieg na drodzę to zwalniam i zwiększam odstęp od poprzedzającego samochodu - na razie skutecznie od 5 lat (wcześniej był Peugeot 405 ale ABS tam nie działał