Wpis z mikrobloga

#andruino #programowanie #czujniki #temperatura

Witam. Jestem laikiem więc proszę się wściekać.
Marzy mi się taki system gdzie mam podłączone czujniki temperatury i mi podaje temperaturę via internet. Chciałbym z 6 czujników w domu i dwa w garażu, razem 8 czujników.

Czytałem czasami tematy na ten temat, czyli potrzeba czujników, andruino, i dodatkowy moduł żeby podłączyć czujniki, ale nie rozumiem jak to ma działać bezprzewodowo bo przecież nie będzie się ciągnąć kabli od każdego czujnika do "centralki", bo bym musiał parę km kabli i jest to bez sensu.. Tak samo ekonomicznie nie opłaca się do każdego czujnika kupować moduł który kosztuje 60-100zł.. bo mieć odczyt temperatury w kieszeni za jakieś 700zł nie ma sensu i ludzie by czegoś takiego nie robili.
Więc podejrzewam, że to nie jest takie skomplikowane.

Potrzebował bym dwie centralki.. w sensie że garaż mam ponad pół kilometra od domu, więc widzę dwa systemy, gdzie ten w garażu wysyła sobie dane w internet, poprzez kartę SIM.

Kwestia teraz andruino.. kiedyś ktoś robił na rasberry pi.. która opcja jest tańsza ?
Oraz czy są jakieś instrukcje języka do pisania gdzie od 0 laik załapie, czy na zasadzie, ściągnąć gotowca zajrzeć w kod i samu pozmieniać i wykombinować jaka komeda za co odpowiada.. co może być dość pracochłonne bo czasami taka pierdółka jak spacja może zepsuć działanie.

Czy pozostawić takie marzenie jako mrzonka bo nie dam sobie rady skoro nie wiem co z czym się je ? I kupić stacje pogodowe na kilogramy, zamocować kamerkę przed każdą i przez stronę internetową wrzucić sobie obraz z kamery i odczytywać temperaturę ?
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@r5678: garaż aż tak duży żeby nie można było ciągnąć kabla?
Ogólnie potrzebujesz dwóch centralek.