Wpis z mikrobloga

Jestem totalnym januszem aktywności fizycznej, ale zarąbiście podoba mi się #rower Rockrider 340 w ubarwieniu szarym z #decathlon - świetna kolorystyka, wielkie opony (szwendam się raczej po zadupiach) no i niska rama, więc dam radę kopyto przerzucić bez użycia taboretu :) Cena dostępna - z dodatkami niecały 1kPLN. Zastanawiam się tylko, czy nie poczekać trochę na sezon zimowy, może jakieś promocje będą? Jest tu jakaś wtyka z Decathlonu? ;)
Jefrey - Jestem totalnym januszem aktywności fizycznej, ale zarąbiście podoba mi się ...

źródło: comment_oX4Uy2XPlYgjIoSEttSmEnRH2COyv7ut.jpg

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Jefrey: Jakie to dodatki? Ja płaciłem dużo mniej coś koło 700-800zł max. Rower jak rower całkiem spoko. Do miasta idealny, po lesie można nawet fajnie lecieć a amor z przodu coś tam wybiera. Aczkolwiek jak chcesz robić dłuższe trasy to kup coś z cieńszymi oponami bo te męczą na dłuższą metę.
  • Odpowiedz
@epll: Z dodatków to bym chciał tylko podnóżkę i błotniki, więc przesadziłem z ceną. A na dłuższe trasy to masa i kondycja kierownika do poprawy :)
  • Odpowiedz
@Jefrey: Chłopie, nie kieruj się ubarwieniem. Tak robią największe lamety. Ważne są waga i osprzęt (przerzutki, hamulce łańcuch , korba). W decathlonie zawsze przepłacasz, kupując skodę w cenie volkswagena, no chyba, że coś się ostatnio zmieniło, ale nie sądzę.
  • Odpowiedz
Ważne są waga i osprzęt (przerzutki, hamulce łańcuch , korba).


@Apurimac: Jak już to prędzej: geometria, zawieszenie, manetki, hamulce, kaseta/korba (przełożenia).
Sama przerzutka ma niewielki wpływ na jakość zmieniania przełożeń (no, może z wyjątkiem sprzęgła) a łańcuch łańcuch to część eksploatacyjna która po roku (albo szybciej) i tak szybko będzie zmieniona.
  • Odpowiedz
@Diabl0: Nie słuchaj tego. Należy patrzeć przede wszystkim na osprzęt i to w każdej klasie. Geometria nie ma większego znaczenia. Da się ją choćby częściowo skorygować ustawieniem siodełka i mostka. Zawieszenie? Dla amatora zresztą to nie będzie w ogóle istotne, podobnie jak geometria. Mówię jeszcze raz. Idź chłopie do jakiegoś sklepu rowerowego, gdzie sprzedaje specjalista. Wybierz rower z solidnym, ale w miarę tanim i popularnym osprzętem, najlżejszy jak się da.
  • Odpowiedz
@Jefrey: Nie zajmuję się sprzedażą rowerów, więc trudno mi coś konkretnego zaproponować. Tak jak napisałem w innym miejscu. Znajdź działający od dłuższego czasu, wiarygodny sklep rowerowy (wiem to nie jest łatwe, ale zapewniam możliwe) i zaprzyjaźnij się z właścicielem. To najlepsza opcja. Nie kupuj na szybko niczego w supermarkecie.
  • Odpowiedz
@Diabl0: Napisałem częściowo. Geometria szosówki a geometria MTB to dwie różne rzeczy. Ale weź się zastanów jakie znaczenie ma geometria ramy MTB dwóch różnych producentów dla amatora? Robisz człowiekowi wodę z mózgu.
  • Odpowiedz
@dran2: Osprzęt kolego. Na pierwszym miejscu jest osprzęt. W ramach każdego komponentu mamy różne klasy. które między innymi odróżnia od siebie ich masa. Myślę, że nawet na rowerze za 1000 zł można będzie zaoszczędzić z 1-2kg albo i więcej. Może to i nie ma większego znaczenia, ale zasada jest ważna. Na co zwracać uwagę. Człowiek pisze, że mu się kolorek podoba. To ja piszę, że kolorek jest nieważny. Ważny jest
  • Odpowiedz
@Apurimac:
Po pierwsze - nie odnosiłem się do konkretnego roweru, a do wymienionej przez ciebie kolejności elementów na które należy zwracać uwagę.

Odnośnie geometrii - nie do końca są to różne rzeczy, bo i tu i tu skopana geometria będzie się odbijała zarówno na twoim ciele (bóle, mrowienia, nadmiernie obciążone stawy) jak i komforcie oraz wydajności. Jedyną różnicą w przypadku MTB jest trochę większa tolerancja, oraz bardziej dynamiczny sposób jazdy (wymuszający
  • Odpowiedz
W sumie to źle mu doradziłem, czy dobrze? Sam oceń ;)


@Apurimac: Źle. W rowerze za 800zł osprzęt będzie szrotem. Czasem dadzą jedną lepszą część która nic nie zmieni. Urywanie masy będzie pochodzić redukcji ilości materiału a nie jego jakości i technologii produkcji, czyli kosztem wytrzymałości i bezpieczeństwa. Jeżeli chcesz kupić nowy rower MTB za 800zł to będzie to rower który tylko wygląda jak MTB. Równie dobrze możesz być konsekwentny
  • Odpowiedz
@Diabl0: Jeśli pisząc o geometri masz na myśli to czy wygodnie się komuś siedzi na danym rowerze, to mogę się, niechętnie ale, zgodzić z tym wywodem. Gwarantuję ci jednak, że jak przesadzisz amatora ze składaka na szosówkę to mu nie będzie wygodnie i sporo czasu upłynie zanim jego ciało ułoży się do nowej pozycji. A zatem wygoda nie jest jednoznaczna z właściwą geometrią. Założę się, że jeśli gość nie jeździł
  • Odpowiedz