Wpis z mikrobloga

Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

...do poziomu konsol, pod które gra była projektowana.


@rss: P---------e o konsolach. Skoro już p--------ś z reddita to mogłeś wyczytać z komentarzy, że Skyrim też miał tą przypadłość i spowodowane jest to działaniem silnika.
  • Odpowiedz
@Vasek: dobre gry tego nie robią, nie w 2015 roku.
@Paszko_Rymbaba: no napisał, że odpowiednik miałby zmniejszać wydajność komputera. Poza tym https://en.wikipedia.org/wiki/Turbo_button
@ZwyklyMarcin: ale taka prawda z konsolami, na konsolach gra jest zablokowana do 30 fps i problemu mniej więcej nie ma (poza spadkami, ale one są raczej krótkotrwałe, więc zmiany w fizyce nie będą tak istotne). Skyrim też miał taką przypadłość i też było to
  • Odpowiedz
Ale przycisk Turbo ZWIĘKSZAŁ taktowanie procesora...


@Paszko_Rymbaba: nie.

P---------e o konsolach. Skoro już p--------ś z reddita to mogłeś wyczytać z komentarzy, że Skyrim też miał tą przypadłość i spowodowane jest to działaniem silnika.

@ZwyklyMarcin: nie, wziąłem z tagu niżej, ale przemyślenia dodałem własne. W Skyrim nie grałem dużo, więc tego nie skomentuję. Aha - to nie "p---------e", tylko fakt: grę pisano pod najsłabsze urządzenia, czyli konsole, a na wypadek
  • Odpowiedz
@rss: Z pamięci potrafię przypomnieć sobie np. NFS: Rivals, które były zablokowane 30 fpsach, a wmomencie zmiany tej wartości na 60 gra przyspieszała dwukrotnie, przy 120 czterokrotnie itd.
  • Odpowiedz
@Vasek: podawanie gry od EA jako przykładu poprawnie zrobionej gry, chyba robisz coś źle. :P Jak wychodziły te NFSy z lockiem do 30 fps (a chyba był więcej niż jeden) to też było narzekanie. Jeszcze raz napiszę, w dobrze zrobionych grach tak nie jest.
  • Odpowiedz
@Vasek: o, prawda, pamiętam. Problem w tym, że ta gra również została zmasakrowana przez opinie graczy (3.2/10 na metacritic).

Bądźmy szczerzy: to jest po prostu żenujące rozwiązanie i (na szczęście) stosuje się je dosyć rzadko (głównie przy bardzo leniwie robionych konwersjach z konsol na PC). To fatalna praktyka, którą zarzucono dziesiątki (!!!) lat temu, a jej sporadyczne powroty uważam za skandaliczne.
  • Odpowiedz
@Lerhond: @rss: Ogarnijcie się z tymi konsolami. Wina jest przestarzałego silnika, który nie był stworzony pod jakąkolwiek konsole. Zawsze jak coś nie działa prawidłowo to wina spada na casualowe maszynki, bo sobie istnieją równolegle i to na nich zarabiają twórcy. Taka jest prawda, że największy lament odnośnie jakości gier podnosi najgorszy rynek zbytu - pcmasterrace. Skyrim też był słabą konwersją z ps3/x360? xD
  • Odpowiedz
@rss: Wciąż nie rozumiesz, że fizyka zależna od fps-ów to nie jest problem natury konsolowej tylko znany już przypadek, który występował w starszych grach Bethesdy.
komentarz z reddita

IIRC, even Oblivion and Fallout 3 had issues with framerates over 64FPS where the game would run faster/microstutter.

This was supposedly due to the limited resolution of the 'GetTickCount()' function in Windows

I had to use the OBSE/FOSE plugin 'Oblivion/Fallout Stutter Remover'
  • Odpowiedz
Wciąż nie rozumiesz, że fizyka zależna od fps-ów to nie jest problem natury konsolowej tylko znany już przypadek, który występował w starszych grach Bethesdy.


@ZwyklyMarcin: omatkobosko, przecież ja cały czas dokładnie to piszę! Cały czas twierdzę, że fatalny projekt silnika gry spowodował, że trzeba ograniczać FPSy w przypadku zbyt szybkich maszyn, a samo ograniczenie ustawia się względem słabszych konfiguracji (w tym konkretnym wypadku akurat konsol, ale to nie ich wina).
  • Odpowiedz