Wpis z mikrobloga

Jestem za zdecydowanym ograniczeniem ruchu samochodowego w miastach.

- powinno sie zwezac szerokie, wielopasowe drogi przebiegajace przez centra miast
- powinno sie zamykac dla ruchu drogi w scislym centrum, usprawniajac ruch pieszy
- powinno budowac sie efektywna siec drog rowerowych
- powinno sie rozwijac komunikacje miejska, kladac nacisk na punktualnosc, czestosc przejazdu, czystosc i bezpieczenstwo
- powinno sie zazieleniac betonowo-aswaltowe centra
- powinno sie wprowadzac strefy uspokojonego ruchu z v max 30 km/h
- powinno sie zakazac jazdy starych zdezelowanych trupow, ktore kopca jak parowozy

We #wroclaw powoli drogi sa zwezane (np. Legnicka niedawno), w planach jest zwezenie Kazimierza Wielkiego, wprowadzono uspokojony ruch na Nadodrzu. Buduje sie progi zwalniajace, wywala sie auta ze starego miasta, buduje sie sciezki rowerowe.

#oswiadczenie #motoryzacja #takaprawda #ekologia
Zyd_Suss - Jestem za zdecydowanym ograniczeniem ruchu samochodowego w miastach.

- ...

źródło: comment_mg2Dtf55M3mn5Zb0UjwIBqn7HppWruZe.jpg

Pobierz
  • 184
  • Odpowiedz
@enron: w zasadzie to też mnie te rzeczy denerwują. ale to co innego ograniczyć ruch w wokół samego rynku, a co innego ograniczać ruch na ulicach jak legnicka, czy kazika w. Niektórzy po prostu potrzebują tamtędy przejechać na drugą stronę miasta. Nie każdy jedzie parkować przy samym rynku, bo mu się dupy nie chce ruszyć :)
  • Odpowiedz
@enron: w zasadzie to też mnie te rzeczy denerwują. ale to co innego ograniczyć ruch w wokół samego rynku, a co innego ograniczać ruch na ulicach jak legnicka, czy kazika w. Niektórzy po prostu potrzebują tamtędy przejechać na drugą stronę miasta. Nie każdy jedzie parkować przy samym rynku, bo mu się dupy nie chce ruszyć :)


@BostonGeorge: co do zwężania ulic - można sporo zyskać. Ale nie likwidując
  • Odpowiedz
@damian_co_dalej:

weś gościu przestań, nie przegadasz ludziom tutaj, zapraszam na zachód, byłem tydzień w Frankfurcie - wszędzie większość ludzi porusza się koleją - normalnie jeździ ona pod ziemią i wszędzie dojedziesz pociągiem który zapieprza 100-120km/h, to chyba szybsza opcja niż gnicie w korku 15km/h ( ͡° ͜ʖ ͡°)? W centrum było widać tylko samochody klasy premium+, czyli bogaci snobi muszą się pokazać, że dojeżdżają swoim
  • Odpowiedz
@Zyd_Suss:
Testoviron style start
:Co biedne śmiecie dupa boli jak jeżdżą #!$%@? zajebiste fury - nawet niech stoją w korkach klima/ ogrzewanie radio , styl szacun, Beemki, Audice albo jakieś #!$%@? japońce. Tak się poruszają cywilizowani ludzie. A wy co #!$%@? biedne #!$%@? ? Drepcedes i jakieś biedasłuchawki w obsranej gównem komunikacji miejskiej dla umysłowo chorych, obciągacie gałę kanarowi bo was nawet biedny psy nie stać nawet na bilet. Czy
  • Odpowiedz
Super pomysł, będę jechał 60km do Wrocławia samochodem i zostawiał go pod Marino a później to już tylko pół miasta autobusem 308, przesiadka do tramwaju 7, kolejny spory kawałek i zostaje mi tylko przesiadka do tramwaju 3 i kilkanaście minut do celu. Łączny czas podróży - 55 minut (jakdojade.pl), po prostu świetnie, biorąc pod uwagę, że normalnie jadę ten odcinek 20, góra 25 minut.


@white_duck: cała Twoja wypowiedz - ja,
  • Odpowiedz
Przykładem innego kraju z zamkniętym ruchem we Włoszech jest Siena w której ze względu na układ ulic i liczbę pieszych nie dało się żyć.


@lothar: Siena ma taki sam układ ulic jak wro, że to samo proponujesz wprowadzić tutaj? BTW to nie są nawet podobne miasta - 53tys mieszk. 120km2.
Załączam zdjęcie z Padwy. Dużo małych wąskich uliczek, samochody jeżdżą nimi. To jest typowe dla północnych miast we Włoszech.

dokładnie jak napisałeś - aglomeracje mają podobną liczbę ok. 1
Little_Juice - > Przykładem innego kraju z zamkniętym ruchem we Włoszech jest Siena w...

źródło: comment_7UGnPGCiIySvJKkeDaR8BytLgaK05ZKw.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Zyd_Suss: Smuci to, że młody człowiek (za takiego Cię uważam) opowiada się za wprowadzaniem nakazów i zakazów. Ja stoję po stronie wolności. Dla mnie wolność to posiadanie wyboru.
Szkoda, że nie urodziłeś się w poprzednim systemie. Wtedy władza wiedziała co jest lepsze dla ludu i uszczęśliwiała go za pomocą ustaw i dekretów.
  • Odpowiedz
@LewackiKrul: @edgar_k: zamknijcie sobie te centra, zasiejcie trawę w miejscu dróg i obserwujcie jak między centrum a obrzeżami powstają slumsy. Firmy się przeniosą na obrzeża i do galerii handlowych, czyli tam gdzie mogą dojechać klienci a wy będziecie bawić się z bezdomnymi w chowanego po pustych lokalach usługowych, których nikt nie będzie chciał wynająć. Co jest w ścisłym, zabytkowym centrum to jedno, rynek zawsze będzie żyć, a co
whiteduck - @LewackiKrul: @edgark: zamknijcie sobie te centra, zasiejcie trawę w miej...

źródło: comment_ayM3yJqr6480lDAjewEIf1uATYe1GPU8.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Zyd_Suss: Ja już dawno stwierdziłem, że społeczeństwo zbyt powierzchownie podchodzi do sprawy rozwoju komunikacji zbiorowej kosztem komunikacji indywidualnej. Prawdą jest, że poszerzanie dróg i zachęcanie do wjeżdżania autem do centrum miast tylko zwiększa korki. Ale witamy na wypoku, tu ta sama osoba cię skrytykuje pisząc "hurr musimy poszerzać drogi, bo to rozladuje korki i więcej aut się zmieści!!!!111" by pod kolejnym wpisem dotyczącym podwyższania płacy minimalnej napisać "ale przecież płaca
  • Odpowiedz
@Zyd_Suss: W ogóle nie myślisz, jesteś ignorantem wręcz.. W moich oczach wyglądasz jak 5 letnie dziecko, próbujące dyskutować o życiu. Wypowiadasz się na tematy o których nie masz większego pojęcia i masz czelność wygłaszać swoje racje... Gardzę takimi osobami. Żegnam ozięble..
  • Odpowiedz
@white_duck: Kolego, do mnie nie pij w tym tonie, bo ja "potępiam" takie zachcianki jak ta autora gównoburzy. Chłop całe życie spędził w tramwaju i usilnie stara się przekonać, że to jest takie zajebiste. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@LewackiKrul: No a co jest zlego w tym, zeby wsiasc sobie do takiej pesy lub autobusu mercedesa i kasujac bilet za ze 3zl byc chwile pozniej w centrum, nie myslac o znalezieniu miejsca parkingowego, oszczedzajac na paliwie i mogac sie zrelaksowac dobrym alkoholem w towarzystwie znajomych?

Fakt, pisze z perspektywy Wroclawia i nie odbieram komunikacji miejskiej jako czegos tragicznego. Oczywiscie wymaga ona ciaglej pracy, ale wiekszosc autobusow jest nowa, tramwaje
  • Odpowiedz
@Zyd_Suss: Jak jade się "zabawić" na miasto to wybieram właśnie taxówką, albo komunikacje miejską i wtedy jest spoko, ale niech nikt nie narzuca mi jeżdżenia zapchaną komunikacją miejską do urzędów, na zakupy czy gdziekolwiek i pocokolwiek, bo z jego perspektywy to normalne i takie dobre.
  • Odpowiedz
Sam mam Volvo V50, takie kombi bielusienkie, ktorym moglbym jezdzic wszedzie, ale wychodze z zalozenia, ze fajnie sie tym cacuszkiem przejechac za miasto, fajnie zrobic duze zakupy - np. kraty z moim ulubionym Piastem pilsem wroclawskim.

Place wiec za AC, place za miejsce parkingowe pod blokiem, trace na tym aucie pieniadze i mysle: a moze by to sprzedac w cholere? Robie tym autem moze 600km miesiecznie, a tak dobrze jezdzi mi sie
  • Odpowiedz
@white_duck: Ale tu nie chodzi o to, że w mieście mają być jakieś trawniczki, bo one nie mają większej funkcji poza tym że psy tam srają a latem leżą na nich menele. Akurat stosunkowo ciasna zabudowa centrum, oczywiście przy rozsądnym planowaniu miejsca na skwery i parki) jest zaletą - małe odległości między punktami usługowymi, sprawy urzędowe można załatwić z buta. Ta "łąka" istniejąca przed powstaniem Galerii to były kiedyś małe
  • Odpowiedz