Wpis z mikrobloga

Jestem za zdecydowanym ograniczeniem ruchu samochodowego w miastach.

- powinno sie zwezac szerokie, wielopasowe drogi przebiegajace przez centra miast
- powinno sie zamykac dla ruchu drogi w scislym centrum, usprawniajac ruch pieszy
- powinno budowac sie efektywna siec drog rowerowych
- powinno sie rozwijac komunikacje miejska, kladac nacisk na punktualnosc, czestosc przejazdu, czystosc i bezpieczenstwo
- powinno sie zazieleniac betonowo-aswaltowe centra
- powinno sie wprowadzac strefy uspokojonego ruchu z v max 30 km/h
- powinno sie zakazac jazdy starych zdezelowanych trupow, ktore kopca jak parowozy

We #wroclaw powoli drogi sa zwezane (np. Legnicka niedawno), w planach jest zwezenie Kazimierza Wielkiego, wprowadzono uspokojony ruch na Nadodrzu. Buduje sie progi zwalniajace, wywala sie auta ze starego miasta, buduje sie sciezki rowerowe.

#oswiadczenie #motoryzacja #takaprawda #ekologia
Zyd_Suss - Jestem za zdecydowanym ograniczeniem ruchu samochodowego w miastach.

- ...

źródło: comment_mg2Dtf55M3mn5Zb0UjwIBqn7HppWruZe.jpg

Pobierz
  • 184
  • Odpowiedz
@Zyd_Suss: Ograniczanie wjazdu do centrum dużych miast to świetny pomysł, ale nie w obecnych warunkach.

1. Komunikacja miejska nie jest na tak dobrym poziomie, aby upchnąć kolejne dziesiątki tysięcy pasażerów przesiadających się z własnych samochodów. Nie mówię tutaj o smrodliwych autobusach - ale o tramwajach i metrze. Nie wiem jak w innych miastach, ale wiem jak tramwaje (o metrze nie wspominając) buduje się w Warszawie i raczej nie chciałbym zostać
  • Odpowiedz
@lothar:

Co do dojazdow do miasta to czy uwazasz ze zadaniem miasta powinno byc ulatwianie ci przyjazdu samochodem?

Na pewno zadaniem miasta nie powinno być utrudnianie mi dostania się w okolice centrum bo nie jestem gorszej klasy obywatelem tylko dlatego, że nie mieszkam w kamienicy w centrum Wrocławia.
Ja rozumiem zamknięcie ruchu w samym, zabytkowym centrum, które jest nastawione na rozrywkę i turystykę, ale zwężanie dróg w okolicy centrum i
  • Odpowiedz
@ab_bcd: Widziałem, że ograniczenia parkowania przy hali były ewidentnie spowodowane chęcią napełnienia parkingu prywatnego i w to nie wątpie. Zgadzam się że zrobili to zbyt ostro i zbyt wyraźnie. Nie brali pod uwagę, że parking za 5 zl to przecież grabież dla własicieli SUVow za 200 tys którzy jadą z rodziną do ZOO z biletami za 120 zl :)
Tak na poważnie to nie był dla mnie również akceptowalny poziom jak to nazwałeś konsensusu i całe to partnerstwo mozna było to załatwić lepiej PRowo.

Nie zgodzę się że można wszędzie w miescie stosować reguły, które okresłiłes: prywatna działka i własny biznes, bo nie tak wyglądają potrzeby i życie. W okolicach Hali potrzebny był dodatkowy parking nie na błocie na boisku Ślęży chociażby dla widzów koncertów czy odwiedzających ZOO.
Pytanie brzmi czy w ten sposób (prywatny inwestor) powinni rozwiązywać te
  • Odpowiedz
@Zyd_Suss: weś gościu przestań, nie przegadasz ludziom tutaj, zapraszam na zachód, byłem tydzień w Frankfurcie - wszędzie większość ludzi porusza się koleją - normalnie jeździ ona pod ziemią i wszędzie dojedziesz pociągiem który zapieprza 100-120km/h, to chyba szybsza opcja niż gnicie w korku 15km/h ( ͡° ͜ʖ ͡°)? W centrum było widać tylko samochody klasy premium+, czyli bogaci snobi muszą się pokazać, że dojeżdżają swoim samochodem
  • Odpowiedz
- powinno sie zakazac jazdy starych zdezelowanych trupow, ktore kopca jak parowozy


@Zyd_Suss: jeżeli będziesz dawać dofinansowania ludziom, żeby mogli kupić lepszy samochód, to śmiało, przekonuj władze to tego.

a poza tym powodzenia używając komunikacji miejskiej podczas przejazdów międzymiastowych. no, chyba że lubisz marnować kilka godzin swojego czasu. 90% ludzi nie lubi.
  • Odpowiedz
@lothar: Różne ceny w różnych strefach przecież mamy, drożej jest w rynku niż np. przy urzędzie na Zapolskiej. Zaznaczam również, że miasto czerpie dochody z miejskich parkingów, a inwestycje przy hali czy na nowym targu z daleka pachną korupcją. Cena 5zł, jaką mamy teraz jest już po obniżce. Na początku było 6-7zł + zamknięte i puste darmowe parkingi. Oczywiście rozumiem, że do Zoo jeździ sama klasa średnia w suvach za
  • Odpowiedz
@white_duck: Dobrze, ale piesi czy rowerzyści też są mieszkańcami i też oczekują zmniejszonej ilości hałasu, zieleni, powietrza oraz infrastruktury piszej i rowerowej. I tutaj wkraczamy na niebezpieczny grunt "kto jest ważniejszy" i jest to pole do popisu dla moich ulubionych kierowców z bólem dupy.

Brak panowania nad planem urbanistycznym aglomeracji i rozwój oddalonych osiedli jest jedną z przyczyn tego całego problemu i gwaratnuje że zbudowanie nowych autostrad w centrum tego
  • Odpowiedz
Zmienisz zdanie jak skończysz gimbazę, będziesz pełnoletni i zaczniesz jeździć samochodem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Zyd_Suss: @mishek: Ojj tak :D Od kiedy jeżdżę samochodem moje wydatki wzrosły 4-krotnie, (z ok 150 zl/msc, na ok 600 zł za paliwo) i wiesz co...

  • Odpowiedz
@ab_bcd: Ah moje ulubione dyskusje na wroclawskiej.... Z tymi suvami to taka mała dygresja bo faktycznie furki stoją pod zoo nieziemskie a posty na wrocławskiej szły w setkach. Dlatego uważam że ktoś musiał kontestować cale to rozwiązanie z parkingiem z perspektywy "bo mi się należy" ale nie z powodów ekonomicznych. :)
Bo wszędzie w starej UE, w części miast USA normalnym jest że jak jedziesz do centrum to płacisz za
  • Odpowiedz
@Zyd_Suss: Ja bym mógł jeździć autobusem do pracy ale jak mam codziennie wstawać wcześniej o 40 minut i być w domu później o 40 minut oraz płacić tak dużo za komunikację miejską to już wolę zostać przy mojej furze.
  • Odpowiedz
W miescie (POWTARZAM NIE NA WSI!!!) istnieje takie cos jak KOMUNIKACJA MIEJSKA xD


@Zyd_Suss: pełna zarazków od chorych ludzi, żulów i dziwaków sprzedających szpiegujące długopisy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz