Wpis z mikrobloga

Skandal niby jest, ale nie spodziewam się nagłego spadku zainteresowania autami Volkswagena, zwłaszcza w kraju, gdzie FAPy i DPFy wywala się na masową skalę, czyli u nas. Klienci i tak wiedzą, że trzeba było oszukać ekoterrorystów, by wypuścić na rynek taniego w spalaniu diesla. Dodatkowo, kwestia szkodliwości emisji CO2 jest nadal mocno dyskusyjna. Podobnie jest z cząstkami stałymi spalin, czyli sadzą "Istnieje wiele badań naukowych sugerujących, że wdychanie powietrza zawierającego sadzę może powodować różnego rodzaju schorzenia układu oddechowego, krwionośnego i powodować zmiany nowotworowe." - via Wikipedia. Tymczasem emisja sadzy przy dobrze wyregulowanym silniku z EGR (układ recyrkulacji spalin) i bez filtra cząstek stałych jest bardzo mała - co ciekawe samochody z wyciętym filtrem DPF/FAP bez problemu przechodzą badanie czystości spalin na stacji diagnostycznej.

Podejrzewam również, że Niemcy zaczną teraz masowo kupować, VAGi, by ratować firmę. Mam też nadzieję, że ten cały skandal, który zapewne sięgnie i inne marki, pewnie więcej z nich oszukiwało, nie spowodujepowolnego końca oleju napędowego. Alternatywa niby jest, ale jakoś nie u nas. Mówię o gazie CNG, niestety w Polsce mamy zaledwie 25 stacji tankowani tego paliwa XD

#samochody #motoryzacja #diesel #tylkodiesel #tdi #vag #volkswagen #afera #oswiadczenie #obrazekdlazwiekszeniaatencji
pogop - Skandal niby jest, ale nie spodziewam się nagłego spadku zainteresowania auta...

źródło: comment_zu81YPcROZTiNaPQerBcHfsMpOezVEzj.jpg

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

To tylko prztyczek w nos wymierzony Niemcom, przez amerykanów. Nic specjalnego.


@jakno: gdybym miał tedeika z lat afery, to nie chciałbym, żeby w akcji serwisowej coś mi tam grzebali, bo może być tylko gorzej XD
  • Odpowiedz
@maciek_gi: nie ma samochodu na CNG, a le to fakt, że Faity są najlepiej przystosowane. Fiat w ogóle ma wszystkie modele z fabrycznym CN i 35 litami benzyny w baku na zapas. Takim Grande punto śmigasz sobie taniej niż na LPG XD
  • Odpowiedz
@pogop: chodziło mi o benzynę i ON. Nigdy się nie interesowałem jaki jest skład spalin CNG bo to paliwo praktycznie nie istnieje w Polsce. Stację w życiu widziałem jedną, W którymś mieście chyba kilka autobusów jeździ na CNG. Montowni CNG też nigdy nie widziałem (w porównaniu do LPG które widać na każdym kroku).
  • Odpowiedz
@pogop: Tak jak pisze @jakno - wszystkie fordy, gmc i inne dodge widać że się zdenerwowały jak wieśwageny zyskiwały rynek w Ameryce, nic więcej.
Poza tym i tak większość ludzi wie, że jak coś jest ekologiczne, to zazwyczaj takie coś się albo zaraz zepsuje, albo jego cena jest wzięta z kosmosu (a ci pozostali myślą że produkcja takich ekogadżetów jest również tak samo czysta, i wcale nie wytwarza się
  • Odpowiedz
@pogop: Gdyby się nagle okazało, że VW oszukał klientów w odczuwalny sposób, czyli np. ich diesle byłyby wyraźnie słabsze niż podawał producent to pewnie odbiłoby się mu to bardzo mocno. A VW jedyne co zrobił to specjalny podprogram uruchamiany automatycznie w konkretnych warunkach, który tak przestrajał sterowanie silnikiem, żeby analizator spalin mógł sobie zwalić pod wynik. Czyli co to znaczy dla klienta? Nic, jego samochód jaki był taki jest a
  • Odpowiedz
@pogop: CNG to nadpaliwo. Trochę jest u nas taryf na CNG, po Warszawie często przewija się Zafira i Multipla po lifcie. Prawdopodobnie tankują na Woli.
@Mithrindil: Warszawa ma autobusy na LNG, które jest po prostu skroplone i ma mniejsze zbiorniki. Są to Solbusy o numerach 73xx, gaz dostarczany jest cysternami na zajezdnię. W Słupsku są autobusy na CNG, np. jeżdżący niegdyś po Warszawie Citelis, którego wypożyczał na okres
  • Odpowiedz
@maciek_gi: owszem, jest jedna. Mówię o CNG ogólnie z technicznego punktu widzenia. Nawet jednak pomijając kwestie techniczne - gdybym teraz jako osoba jeżdżąca w 90% po Warszawie dorwał coś z CNG to bym się chwili nie zastanawiał. Inna sprawa, że daleko do tej stacji nie mam.
  • Odpowiedz
@GOTOVE: @maciek_gi: Tankować można też u siebie w domu, ale raczej w jednorodzinnym XD Podpinasz się do miejskiej sieci gazowej ze specjalnym kompresorem i tankujesz po ogromnej taniości. Problem jedynie w tym, że taki kompresor kosztuje około 10k i nie jest jakość szczególnie wydajny - tankowanie przez całą noc XD. Te wydajne są znacznie droższe.
  • Odpowiedz
@pogop: Słyszałem o tym, ale wydaje mi się że gazownia z czasem kogoś takiego namierzy i odłączy, albo zmieni zasady rozliczania gazu. Poza tym nieprędko przepalę 10k za kompresor.
  • Odpowiedz
@maciek_gi: @GOTOVE: jak się dużo jeździ np. firma jakaś, i kupi kompresor na spółę, to się moment zwraca. Taki fiat doblo jeździ na tym ze spalaniem 6,5 (LPG jakieś 11 XD), koszt paliwa z własnego kompresora poniżej 2 zł za litr - czysty biznes
  • Odpowiedz