Wpis z mikrobloga

@Sandovan: @Mirabelkowa: @jezyk123: @Qwertylion: Siła nośna wynikając z różnicy ciśnień to tylko mały fragment całkowitej siły nośnej wygenerowanej przez skrzydło. Największy udział ma masowy przepływ powietrza, którego kierunek ruchu względem samolotu został ,,skręcony''. Profil symetryczny (prawa strona) przy zerowym kącie natarcia wygeneruje zerową siłę nośną, ale niesymetryczny (lewa strona) wcale nie wygeneruje jej jakoś super więcej. Dodatkowo trzeba zaznaczyć, że podciśnienie generujące siłę nośną występuje na górnej powierzchni
@graczznumerempierwszym: Oczywiście to zależy - od wybranego modelu obliczeń, od dobranej siatki itd itd. Ale nie popełnia tyle błędów symulacja, co jej założenia.

Przykładowo miałem pracę inżynierską jako zaprojektowanie komory spalania do turbosprężarki samochodowej i zrobienie z niej małego silnika odrzutowego. Nie miałem mapy przepływu w przekroju wylotu sprężarki, więc założyłem równomierny - co jest oczywistą bzdurą. Plus kilka innych uproszczeń jak np termopara nie zakłóca przepływu, cała symulacja była 2D,
@graczznumerempierwszym: Niestety całość obliczeń, plików wraz prezentacją jpg symulacji jest na uczelni. Swoją kopię straciłem wraz ze starym komputerem. Ale nic nie straciłeś. Zakręcona rurka z wstawioną w nią mniejszą rurką, a w mniejszej stożek z denkiem, w którym (denku) znajdują się punktowe źródła gazu (propan-butan). Ta dodatkowa rurka ma oddzielać płomień od zewnętrznej i być chłodzona rozdzielonym strumieniem powietrza, który miesza się przed turbiną ze spalinami. (Taki mały silnik dwuprzepływowy).
Pobierz KtosKtoSamNieWiesz - @graczznumerempierwszym: Niestety całość obliczeń, plików wraz p...
źródło: comment_TN4Ia7ayjQ5Gl9qA8REJJR4QVw6SAAiX.jpg