Wpis z mikrobloga

Wymiana oleju silnikowego jest czynnością niezwykle łatwą. Filtr może być puszką, lub wkładem papierowym. Może być zamontowany poziomo, pod kątem, do dołu, lub do góry.
Aczkolwiek zawsze zastanawiał mnie jeden szczegół: potencjalna możliwość pracy silnika na sucho tuż po wymianie oleju.
Na panewkach i czopach utrzymuje się zapewne film ze starego oleju, ale czy to wystarczy na te parędziesiąt obrotów "na sucho" tzn. do momentu napełnienia filtra?
Czy spotkaliście się może z jakimiś opracowaniami, manualami, serwisówkami itp., które by cokolwiek na ten temat mówiły, ewentualnie sugerowałyby, jeśli jest taka możliwość, by filtr zalewać olejem, ewentualnie zakręcić silnikiem bez odpalania przy np. odpiętym immobiliserze?
#samochody #warsztat #mechanika #mechanikasamochodowa #silnik #smarowanie #inzynieria #niewiemjaktootagowac
  • 11
  • Odpowiedz
@Quattroporte93:

potencjalna możliwość pracy silnika na sucho tuż po wymianie oleju.

chyba po kompletnym rozkręceniu silnika, wyczyszczeniu go z oleju i złożeniu
ale to i tak nic bo panewki i inne delikatnie się nawilża olejem a przed odpaleniem dobrze pokręcić rozrusznikiem
  • Odpowiedz
@EXCV: Czasami filtr jest tak ustawiony, że jest możliwość zalania olejem, raczej już mało spotykana praktyka.

Co do filtra paliwa to zależy od umiejscowienia. Czasami paliwa z filtra ucieknie tyle że warto podciągnąć pompką jak mówi @EXCV a czasami wystarczy wspomóc się plakiem co by szybciej było. Jest kilka sposobów w zależności od samochodu i ilości paliwa która nam ucieknie. Są też pompki wstępne i przy nich wystarczy zapłon a same
  • Odpowiedz
@Quattroporte93: Nie zawsze. W dieslach na pompie zanim by się odpowietrzył to byś zatarł pompę. Na common rail już nie ma tego problemu, bo w baku jest pompa wstępna, chociaż to też nie jest normą. Zdarzają się diesle na common railu w których trzeba zalac filtr bo nie ma pompy w baku.
  • Odpowiedz