Wpis z mikrobloga

Od trzech miesięcy robię grę mobilną, wiem ostatnio to tutaj popularne.
Jako że dopiero wczoraj założyłem tutaj konto nie będę się reklamował.
Zadam pytanie: Czy są chętni poczytać o początkach, procesie tworzenia, narzędziach, dodatkach, publikacji, zainteresowaniem grą, aso, itd?

Na początek parę faktów, bez zbędnej reklamy.

Od jakiegoś czasu obserwuję polski gamedev i najbardziej zainspirowała mnie historia powstawania #revoid. Postanowiłem też spróbować swoich sił w gamedevie. Dałem sobie 3 miesiące na zrobienie gry i jej wydanie. Było to dokładnie 3 miesiące temu. Aktualnie gra nie jest skończona ale już prawie #!$%@?.
Gameplay jak w klasycznym Snake na stare nokie, z wieloma światami/poziomami w 3d.

Wykorzystane narzędzia i dodatki:
- Unity3D
- Soomla (Store - In App Purchases/In Game Economy, LevelUp - Światy/Poziomy/Bramy, Profile - integracja FB)
- UnityAds - reklamy, ale chyba sie przeniose na HeyZap
- GameAnalytics - analytics
- MagicaVoxel - modele 3d (z voxeli)
- darmowe modele 3d z https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/28926

Dzisiaj zleciłem na Fiverrze napisanie opisu gry do marketu, oczywiście za $5.
Muszę jeszcze nanieść trochę poprawek i dodać kilka poziomów aby gra mogła okazać się w Google Play, a dopiero później w AppStore.

Chcielibyście o czymś poczytać? Może ktoś chciałby przetestować aplikację?

#gamedev #unity3d
RSGApps - Od trzech miesięcy robię grę mobilną, wiem ostatnio to tutaj popularne.
Ja...

źródło: comment_stnUHV9Ks6pkBsUgdfjqdSV3UWQkEXyL.jpg

Pobierz
  • 16
@NAGI: niby tak, tylko że opis aplikacji w Google Play jest bardzo ważny. Na jego podstawie google rankinguje aplikacje dla konkretnego wyszukania. Ważne żeby opis był dobrze zrobiony pod kątem słów kluczowych, jednak jest duża różnica czy pojawisz się w wynikach wyszukania dla konkretnej frazy czy nie. Optymalizacja widoczności aplikacji w sklepie to jest ASO, jakbyś chciał dowiedzieć się więcej, jedna z ważniejszych spraw jeżeli nie masz środków na kampanie reklamowe
@RSGApps:
Czaję, czaję
Ale mimo wszystko z wrodzonej cebuli bym pewnie próbował się dowiedzieć co i jak trzeba i napisać samemu, albo chociaż na początek dać szansę komuś chętnemu to napisać. A jest tyle rzeczy do usprawnienia, że musiałoby być rzeczywiście ciężko, żebyś zaczął zwalać brak sukcesu gry na jej opis w sklepie ;D
@NAGI:
Niby można wszystko zrobić samemu, ale czy to najlepsza droga? Ja jestem innego zdania i jak najwięcej rzeczy staram się delegować, a samemu zająć się jedną rzeczą i zrobić ją najlepiej jak potrafię. $5 to dla mnie niedużo bo już sporo ponad 100€ wydałem w sklepie Unity na rożne pluginy/dodatki, które mógłbym zrobić sam, jednak zajęło by mi to troche czasu. Chcę tą grę wydać jak najszybciej i brać się
@RSGApps: Wyglada fajnie, dobrze widziec gre 3d :) masz jakis filmik z gameplay?
Widze, ze jest sporo geometrii na scenie, jak wyglada sprawa z wydajnoscia?
[edit] to jest full 3d, czy 2d w rzucie izo? nie moge poznac po jednym screenie.
@RSGApps: albo jesteś pojętnym uczniem, albo miałeś już styczność z gamedevem wcześniej. Ja chętnie bym poczytał Twoje przemyślenia i potestował grę.
Widzę że jest spore zainteresowanie :)
@devml gra jest w 3D w rzucie izometrycznym
@sortris skończyłem informatykę i poświęcam na to bardzo dużo czasu

Już niedługo więcej informacji w kolejnym wpisie