Maciej Lasek staje się grabarzem CPK
Im później CPK powstanie, tym później wywrze wpływ na gospodarkę. A będzie budować PKB i dodatkowe przychody podatkowe w wysokości 200 mld zł do 2060 roku. Do 2040 roku to dodatkowe 990 mld zł. Opóźniając CPK, działamy na szkodę polskiej gospodarki - mówi ekspert Andrzej Banucha.
salon24_pl z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 647
- Odpowiedz
Komentarze (647)
najlepsze
A jak tam promy - przecież pis taką ładną stępkę zaczął - Pinokio przybijał nity, Czemu tego nie wykończyć i pomalaować - przecież to też Wielki Patriotyczny projekt !!111!!!
Komentarz usunięty przez moderatora
Importujesz przez Niemcy. Płacisz w Niemczech VAT. Wywodzisz towar z Niemiec do Polski. Dostajesz zwrot. Tak, Niemcy oddają ci te 20% które wcześniej ci zabrali.
Sprzedajesz towar w Polsce. Płacisz do urzędu 23% VAT.
To w uproszczeniu tak działa. Najważniejsze jest:
VAT płaci końcowy nabywca. Podmioty po drodze tylko odprowadzają VAT do urzędu.
@N331: bo to stary temat, na którym trzepią kasę już od 1971 roku. Nie wiem dlaczego ludzie sobie teraz nagle przypomnieli że są plany budowy centralnego lotniska, rządzący ciągnęli z tego kasę już od rządów Gierka, wszystkie kolejne rządy aż do ostatniego rządu PISu i ponownie kolejny raz będzie z tego trzepał kasę rząd PO.
Tak wiem, to projekt bezsensowny... jak Gdynia.
Dzisiaj mamy małe lotniska a potrzebujemy cargo średniego.
Porównanie jest bardzo dobre. Potrzebujemy dostępu do handlu międzynarodowego, Potrzebujemy sami kontrolować szlaki handlowe do swojego kraju.
ktoś w to wierzy?xD
@21kongowariacie37doCarlin23km2115: CPK to projekt pisowski - zakłada lotnisko, szprychy i airport city.
CPL to był projekt pełowski (ale też komuchów z SLD). Zakładał przeniesienie Okęcia, bez całej reszty.
Różnią się budżetem (3-4x) i zakresem, czyli w zasadzie wszystkim, poza tym, że w obu przypadkach miało powstać nowe lotnisko, a stare iść do likwidacji.
Jak przez 50 lat jedyne co się w tym temacie działo to