Wpis z mikrobloga

Centrowałem sobie koło...
Trzeba było wymienić jedną szprychę, ale dlatego że rozwaliłem gwint na nyplach wymieniłem aż 4 szprychy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Doszedłem do tego że wahania sięgają +/- 1mm
Robiłem to 1 raz, wzorowałem się na hamulcach...

Pytanie mam oto, że wszystkie szprychy z lewej strony są stosunkowo luźne, a wszystkie z prawej sztywne prawie na maxa...
(A koło przy tym się kręci stosunkowo równo)
Czy jest się o co bać? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#rower
  • 3
@Benti: Jeśli to jest tylne koło albo przednie z tarczówkami i nie masz asymetrycznej obręczy, to normalne, że naciąg po jednej stronie jest znacznie większy niż po drugiej. W tylnym kole po stronie kasety szprychy będą bardziej naprężone a w przednim po stronie tarczy hamulcowej.