Wpis z mikrobloga

@pogop: płacą grosze za bramki, nie mają praktycznie cła na import el-bilów, mają wydzielone mnóstwo parkingów ze stacjami ładowania (za półdarmo) no i do niedawna mogli swobodnie jeździć buss pass-em ale szczęśliwie od 1 czerwca zaczęli im ograniczać :D:D:D HURRA ()
@adicur: niestety ograniczenie tylko w Oslo:/ w Bergen jak byly korki na buspasach tak dalej sa i nikt tym sie zajac nie chce:/

@pogop: nie bedzie zadnej wyprzedazy. rzad ostatnio przedluzyl zwolninie z niektorych oplat (oplaty rocznej i chyba czegos jeszcze) o co najmniej dwa lata. plan byl taki ze jak bedzie 50 tysiecy aut elektrycznych w norwegii to zniosa kozystne warunki finansowe, ale jakos sie na to nie zanosi.
@adicur: Elektryki za bramki nie placa nic. Cla nie maja wcale i nie placa MVA (czyli vatu). Parkingi komunalne maja za darmo, tak samo komunalne stacje ladowania (max 5h). Za szybkie ladowarki trzeba placic (wyjatek najdrozsza tesla i ich ladowarki). Nadal moga jezdzic buspasami, o ile znaki nie pokazuja inaczej. Maja takze promy za darmo (nie wszytkie)
@pogop: Upusty to wlasnei brak cla i mva. Ale o ile wiem to
@stilu: mieliśmy odcinki do Oslo które przez elbile przejeżdżaliśmy w min 30 min...
Od ponoedziałku 9min :D
Głównie im chodziło i cło bo podatek roczny elbile też płacą. Zobacz za nową tesle cło i za np passata...
@stilu: Od poczatku bylo wiadomo ze zwolnienie z oplat na elektryki to rozwiazanie tymczasowe. W ustawie o tym byla mowa o 50k aut lub roku 2017. W kwietniu dobilismy do 50k aut i rzad musial cos z tym zrobic. I niezaleznie od liczby aut zwolnienie z MVA i podatku drogowego obowiazuje do konca 2017 roku. natomiast zwolnienie z cla do 2020 roku. Od 2017 roku bedzie mozna starac sie o dofinansowanie
Poza tym po kilku latach użytkowania akumulatory w aucie elektrycznym będą, delikatnie mówiąc, w nienajlepszym stanie.


@oficer-prowadzacy: tego w zasadzie nie wiemy - tesla zaskakuje po wieloma względami, więc i tu może będzie lepiej niż u innych. Poza tym znając kreatywność naszego narodu, niewykluczone, że znajdzie się jakieś spoko rozwiązanie na regenerację tych baterii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@JayCube: nie miałem czasu ale podsumowuje:
Elbla płacą opłaty celne: 2400kr złomowanie i 460 klima w autcie,
https://www.toll.no/no/bil-og-bat/import-av-bil/innforsel-av-bil/kalkulator-import-av-kjoretoy/?step=3

Płacą podatek roczny w wysokości 435 kr
http://www.toll.no/no/bil-og-bat/arsavgift/satser-og-frister/

Za bramki mi chodziło o samego chipa.. chyba też 200kr depozytu.

Co do parkingów: W Oslo są darmowe tylko komunalne parkingi dla elbilów i z ograniczeniem czasowym. Większość na 24h ale są miejsca tylko 2 godzinne. Żeby uzyskać klucz do ładowarek trzeba się skontaktować z