Wpis z mikrobloga

Jako że jestem kierowcą zawodowym, jak tylko się dowiedziałem, że teraz nagminnie będą nam zabierać prawa jazdy, zacząłem zbierać informacje na ten temat i... Nie jest tak źle jak myślicie.
Jak zawsze nasze Polskie prawo jest dziurawe jak durszlak wspomagany drugim durszlakiem. Więc w skrócie:

-JEŚLI(!) zdarzy się, że odbiorą Wam prawko, nie wierzcie, że od razu macie zakaz prowadzenia pojazdów na 3 miesiące. To bzdura powtarzana w mediach. Uprawnienia do poruszania się pojazdami macie nadal zaś sprawa jest kierowana do starosty, później do sądu i dopiero kiedy całość sprawy się uprawomocni tracimy je.Oczywiście od początku trzeba WALCZYĆ, a że droga odwoławcza jest długa, zaś cała sprawa dziurawa (Odwołanie za pomiar półlegalną Iskrą, czy wideorejestratorem, błędny pomiar itp) to może się zdarzyć, że póki całość się uprawomocni, miną 3 miesiące, a odebranie prawa jazdy jest liczone od daty jego realnego odebrania. Grozi w tym czasie tylko 50 zeta za brak dokumentu.
Wbrew pozorom, wspomaganie się prawnikiem, nie jest takie drogie, często wystarczy jedna wizyta, żeby rozwiać wszystkie wątpliwości i żeby mieć rozpisany plan działania.

- Nie możemy w świetle nowych przepisów stracić prawa jazdy w momencie... Kiedy go realnie nie posiadamy przy sobie. TAK, właśnie tak jest dziurawe nasze prawo ( ͡° ͜ʖ ͡°). Idealny przykład absurdu. W skrócie, w przepisach zaznaczono wymóg „zatrzymania za pokwitowaniem”. Nie masz prawka przy sobie bo to przecież "ważny dokument którego obawiasz się stracić, więc trzymasz w domu" Policjant nie może wystawić pokwitowania, ergo, nie może złożyć wniosku do Starosty i znowu albo przepychanka przepisami, albo w ogóle wniosek nie będzie złożony bo pokwitowania brak.