Wpis z mikrobloga

#gamedev #indiegames #ludumdare #gry

Moja nowa gierka na Ludum Dare 32 - Unconventional Weapon gotowa

Tytuł - Charge Negative

Można zagrać On-Line tu:

http://ludumdare.com/compo/ludum-dare-32/?action=preview&uid=45380

(na razie Unity Player. Dopiero ogarniam o co chodzi z tym WebGL)

Mały opis:
- pomarańczowy ORB wypuszcza pomarańczowe pociski, które zabijają go a leczą przeciwnika.
- pomarańczowy ORB musi łapać pociski przeciwnika (niebieskie) a unikać swoich (pomarańczowych) żeby przetrwać jak najdłużej
- Przeciwnie dla ORBa niebieskiego
- Jak się ORBy za bardzo zbliżą ściągają się polem siłowym > niszczą wszystkie pociski w zasięgu > umierają oboje szybciej > trzeba się wyrwać z pola.

To tyle.
Gra zrobiona w Unity. Czas ~25 godzin.

Enjoy ;)

https://gfycat.com/FrayedAnguishedHadrosaurus
Curry_ - #gamedev #indiegames #ludumdare #gry 

Moja nowa gierka na Ludum Dare 32 -...

źródło: comment_2LJTq2ex6iOzhORb95JQPXFedDCtQNCW.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

działa, musisz wklepać w polu adresu chrome://flags/#enable-npapi i włączyć interfejs NPAPI


@jasiek13: czyli nie działa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Działa jest wtedy, gdy klikasz i jest, ja mam 10 sekund na sprawdzenie gry i niestety nie mam czasu się bawić w parametry.
  • Odpowiedz
@sortris: ale w chrome teraz zablokowali wtyczkę unity, więc nie zagrasz już w żadną grę opartą o przeglądarkowy plugin unity. Jedyna opcja to jednorazowo ręcznie odblokować (ta opcja też ma zniknąć za jakiś czas).
  • Odpowiedz
@sortris: w ostatniej aktualizacji, chyba kilka dni temu, ale nie jestem pewien. Dlatego Unity teraz rozwija deployment do WebGL. Tu nie chodzi o samą wtyczkę unity, a wszystkie wtyczki oparte o NPAPI ;) Nie wiem dlaczego to robią, ale pewnie jakaś przyczyna jest :P
  • Odpowiedz
@jigsaw96: To prawda :) Jednak działa w sandboxie z o wiele mniejszymi prawami + specyfikacja webgl wymusza by pewne jego elementy były implementowane z nadwyraz dużą dbałością o dupochrony i zgodne z API Opengl w określonej wersji (teraz 3.2 i jest to sprawdzane poprzez GLARBrobustness inaczej klarta trafia na blacklistę). Sam sterownik karty to niezłe g---o i również potrafi się wywalić. Najważniejszym jednak powodem jest obsługa wspomnianych wtyczek
  • Odpowiedz
@sortris: Tak, tak, W chromie nie działa Unity Player. Pokombinuję dziś z tym WebGL (jeszcze tego nie próbowałem) to będzie działać w Chromie.

@jasiek13: lasery? Pioruny te znaczy się? to animacja z 14 klatek. Jest sobie obiekt pioruna animowany i po prostu w razie potrzeby go włączam i wyłączam. Pomarańczowy ORB ma w sobie ten główny piorun który włącza jeśli ma kontakt z niebieskim orbem + każdy nabój
  • Odpowiedz
Grywalność trochę ssie


@regis3: No co do grywalności to właśnie zabrakło mi jakoś pomysłu, żeby zrobić rozgrywkę jakoś bardziej emocjonującą. Poprzednia moja gra na LD > Lumit, wydaje mi się że była bardziej emocjonująca i dynamiczna (jak się prędkość rozkręciła i najlepiej w trybie Hard). Ta jest taka spokojniejsza, aczkolwiek też sam trochę pograłem :)
Curry_ - > Grywalność trochę ssie

@regis3: No co do grywalności to właśnie zabrakł...
  • Odpowiedz
@Curry_: Wydajność na razie jest odrobinę słabsza niż wersji wtyczkowej (#1) - choć nieznacznie i głownie zalezy od typu projektu. Problemem jest w tym momecie sam eksport z Unity5, który zawiera cały silnik, kod projektu i assety. Prosty projekt to czasem ok 100 MB. Częściowo rozwiązuje to cache jednak pierwsze uruchomienie jest ciekawą przygodą (#2 - porównanie). Sam eksport trwa czasem kilkanaście/kilkadziesiąt minut. Póki co eksport do webgl z unity
  • Odpowiedz
@regis3: No ja wczoraj spróbowałem wyeksportować tego WebGL (tego najszybszego niby. Znaczy czas eksportu najszybszy) to o ile gra Webowa i wersje standalone zajmują ~45MB, czyli standard w Unity, większość to silnik (moja gra SuperAwesome jest dużo bardziej skomplikowana a zajmuje praktycznie tyle samo), a ten wczorajszy eksport? 233 MB! I na dodatek nie działa. W firefoxie bym zrozumiał, bo mam te wszystkie noScripty i inne gówna, nawet jak się
  • Odpowiedz