Hej Mireczki, dzisiaj odebrałem Audi A6 allroad quattro za prawie pół bańki ( ͡€ ͜ʖ͡€) Jak zawsze piszę niedługo po odbiorze, więc na razie sam nie jestem w stanie powiedzieć o aucie za wiele.
Pod maską pracuje 3-litrowy turbodiesel generujący 320 KM i 650 Nm. Silnik współpracuje z przekładnią Tiptronic. Komplecik z quattro rozpędza go do 100 km/h w 5,5 s (według katalogu).
Na pokładzie jak zawsze w samochodach prasowych nie brakuje mnóstwa dodatkowych gratów. Jest między innymi wyświetlacz przezierny, odtwarzacz DVD ze zmieniarką, klima 4-strefowa, dach panoramiczny, reflektory LED-owe, system kamer o zakresie 360 stopni, pilot do otwierania bramy (Homelink) i cała masa innych rzeczy.
Bazowo ta A6 allroad kosztuje 302 700 zł. Egzemplarz, który widzicie na zdjęciach to 475 370 zł.
Tyle ile mogę powiedzieć od siebie: brzmi genialnie. Na niskich obrotach głęboko bulgocze, jak duży benzyniak. Jest bardzo szybka, a przekładnia pracuje zaskakująco sprawnie jak na automat współpracujący z dieslem. Ostatni raz tak przyjemnie jeździło mi się w dieslu z automatem w BMW 335d z 8-biegową skrzynią. Może to kwestia tego, że ten Tiptronic to w rzeczywistości ta sama konstrukcja co w BMW ( ͡º͜ʖ͡º) I tu i tu jest skrzynia ZF. Z tego co mówili w Audi na pierwszych jazdach poliftową A6, to te przekładnie różnią się głównie oprogramowaniem. Tak na szybko nie wygrzebałem dokładnych informacji, więc sprawa zostaje otwarta.
A już jutro będę nadawał z prezentacji nowego Hyundaia i20. Stay tuned :)
#samochody #motoryzacja #audi ___________ Więcej o samochodach, pracy dziennikarza motoryzacyjnego od zaplecza oraz o fotografii samochodowej dowiecie się dodając do obserwowanych mój tag #mzcars lub po prostu mnie.
@Rakers: Tego jeszcze nie wiem. Muszę w ogóle zobaczyć co to ma za kapcie, czy można się tym pchać w teren. Niektórzy producenci mają w zwyczaju zakładać opony nienadające się poza drogi do aut, które teoretycznie jakąś dzielność terenową powinny mieć. Tu pozdrawiam Fiata, który zabił Pandę 4x4 kijowymi kapciami eco.
@Kacc: Nie, przy tej pojemności i V6 to już inna zabawa ( ͡°͜ʖ͡°)
@Kacc: od mniej wiecej 5 lat nie czuc kompletnie. Doslownie i w przenosni. W moim a4 b8 nawet nie czuc smrodu diesela jak stoi odpalony i zaparkowany. Nie wiem jak to zrobili ale pare razy sie zlapalem na tym.
@fryond: La Ferrai ma "poniżej 3", inne modele superaut typu Lambo, Ferrari itp w zależności mniejwięcej 3.5-4.2 do 100...
To ma 5.5 i jest rodzinnym Kombi, nawet nie wersja S (sport) tylko Allroad, czyli przyajmniej w teorii lekko bardziej nadające się do jazdy po innych drogach niż asfaltowe (no. powiedzmy.)
I 5.5 sekundy to jest wolno? XD To jest #!$%@? szybko
@fryond: co Ty porównujesz? Bez przesady. W tym przedziale cenowym masz mnóstwo innych samochodów które są nastawione na osiągi a A6 do nich nie należy.
@fryond: Gdzieś ta granica musi być, jeżeli najszybsze auta seryjne mają poniżej 3, ale nie 1 i nie 2, tylko bardziej 3, to wszystkie inne auta nie stricte sportowe ile mają mieć...
Można sobie przerobić każde auto i będze miało i 2s do setki, ale to nie do końca o to chodzi chyba.
Jak zawsze piszę niedługo po odbiorze, więc na razie sam nie jestem w stanie powiedzieć o aucie za wiele.
Pod maską pracuje 3-litrowy turbodiesel generujący 320 KM i 650 Nm. Silnik współpracuje z przekładnią Tiptronic. Komplecik z quattro rozpędza go do 100 km/h w 5,5 s (według katalogu).
Na pokładzie jak zawsze w samochodach prasowych nie brakuje mnóstwa dodatkowych gratów. Jest między innymi wyświetlacz przezierny, odtwarzacz DVD ze zmieniarką, klima 4-strefowa, dach panoramiczny, reflektory LED-owe, system kamer o zakresie 360 stopni, pilot do otwierania bramy (Homelink) i cała masa innych rzeczy.
Bazowo ta A6 allroad kosztuje 302 700 zł. Egzemplarz, który widzicie na zdjęciach to 475 370 zł.
Tyle ile mogę powiedzieć od siebie: brzmi genialnie. Na niskich obrotach głęboko bulgocze, jak duży benzyniak. Jest bardzo szybka, a przekładnia pracuje zaskakująco sprawnie jak na automat współpracujący z dieslem. Ostatni raz tak przyjemnie jeździło mi się w dieslu z automatem w BMW 335d z 8-biegową skrzynią. Może to kwestia tego, że ten Tiptronic to w rzeczywistości ta sama konstrukcja co w BMW ( ͡º ͜ʖ͡º) I tu i tu jest skrzynia ZF. Z tego co mówili w Audi na pierwszych jazdach poliftową A6, to te przekładnie różnią się głównie oprogramowaniem. Tak na szybko nie wygrzebałem dokładnych informacji, więc sprawa zostaje otwarta.
A już jutro będę nadawał z prezentacji nowego Hyundaia i20. Stay tuned :)
#samochody #motoryzacja #audi
___________
Więcej o samochodach, pracy dziennikarza motoryzacyjnego od zaplecza oraz o fotografii samochodowej dowiecie się dodając do obserwowanych mój tag #mzcars lub po prostu mnie.
@Kacc: Nie, przy tej pojemności i V6 to już inna zabawa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
To ma 5.5 i jest rodzinnym Kombi, nawet nie wersja S (sport) tylko Allroad, czyli przyajmniej w teorii lekko bardziej nadające się do jazdy po innych drogach niż asfaltowe (no. powiedzmy.)
I 5.5 sekundy to jest wolno? XD To jest #!$%@? szybko
W tym przedziale cenowym masz mnóstwo innych samochodów które są nastawione na osiągi a A6 do nich nie należy.
Można sobie przerobić każde auto i będze miało i 2s do setki, ale to nie do końca o to chodzi chyba.
@siodemkaxx: Prosz:
Foteli nie zrobiłem, jakoś wyleciało mi to z głowy.