Wpis z mikrobloga

Jasne, że się jeździ do odcinki jeździ:) Moment możesz olać, moc maksymalna w Toyocie 86 jest przy 7,100 obrotów i z tym nie ma co dyskutować. Nawet moment który w 0-100 odgrywa mniejsze znaczenie jest maksymalny w tym silniku przy 6 tys. obrotów. Zmieniając bieg wcześniej spadasz w dołek który te silniki mają od 3 do 5 tys. obrotów. Czujesz, że jest dużo szybsza bo a) to jest auto "sportowe" i wszystko
Mój samochód ma 8,4, a przy Toyocie czuję, że jest po prostu dużo, dużo szybsza.


@marc1nek: No i tu jest pewnie rozwiązanie zagadki dlaczego według Ciebie ta Toyota jest znacznie szybsza niż według danych fabrycznych i testów. Może te 8,4 sekund to Twoje auto miało 10 lat temu? A teraz ma 9,5 do setki i rzeczywiście te około 7,5 sekundy Toyoty robi na Tobie takie duże wrażenie...

Zresztą, Motor, wydanie 32-33/2012.
@stannis: Człowieku, porównałem z pierwszym lepszym samochodem, który mi wpadł do głowy i po prostu ma lepsze przyspieszenie i podobne spalanie. Chodziło mi bardziej o porównanie silnika, który w budzie Mondeo dalej by był szybszy niż ten 1.5 ECO BOOST. Pokaż mi Focusa ST z 2,5L, który pali poniżej 10L. Nie pokażesz? Ojej.
Wiem jakie auta istnieją i do jakich powinno się je porównywac, po prostu pokazałem jakim gównem są te
@marc1nek Dodatkowo siedzi się nisko, w środku jest słychać hałas silnika i jest lekko sekunde szybsze od Twojego, a to się da odczuć przecież znacznie:) Porównując nawet dwa auta które przyspieszają tak samo szybko takie drobne wyżej wymienione rzeczy mogą tworzyć iluzję, że jedno auto jest szybsze. W tym wypadku Twoje jest na pewno wolniejsze;)
@kocham_jeze: Kwestia gustu. Na żywo naprawdę robi niesamowite wrażenie i jak je pierwszy raz zobaczyłem na żywo na prezentacji przed premierą (jakoś w październiku) to się zakochałem.
@stannis: #!$%@? porównaj jeszcze raz elastyczność silnika turbo z wolnossącym to będziesz mi płacił za onkologię!

Kolega ma Nissana 350Z, i robił ostatnio pomiary w dwie osoby. Wyszło mu 5,85s. Jak ze mną jeździł to nie odczułem, żeby był dużo szybszy od tej GT86. Na pewno nie było takiej różnicy jak przy moim a Toyotą.

Na pewno łeb mi odskakiwał do tyłu, bo siedziałem nisko i słyszałem silnik. :)
@stannis: Ciśnienie mi się podnosi jak ktoś się #!$%@? w rozmowę i nie rozumie co chciałem przekazać. I znowu ta elastyczność. Gdzie masz w tym porównaniu Toyotę? Czy podajesz dane producenta? To dane producenta tej śmiesznej fiesty to 7,9.

Ale co ty mi chcesz udowodnić? Na forach, na wikipedii, każdy pisze, że przyspieszenie w GT86 jest dużo lepsze, niż mogą świadczyć dane techniczne od producenta. Później włazi jakiś koleś i pokazuje
Gdzie masz w tym porównaniu Toyotę? Czy podajesz dane producenta? To dane producenta tej śmiesznej fiesty to 7,9.


@marc1nek: Znowu pudło :) a może brak umiejętności czytania ze zrozumieniem? Napisałem przecież, że w Motorze przeczytałem o osiągach Toyoty (podałem nawet numer...). A Ty się pytasz gdzie w tym porównaniu jest Toyota... Spróbuj zebrać dane z dwóch testów (Motora i Auto Motor Sportu) i je porównać. Dla ułatwienia podam Ci jeszcze raz
źródło: comment_zOZMTHOCfdoVxIRPyU6GBS8lkjDSLdNS.jpg
Poza tym na chłopski rozum waga około 1200kg, moc 200KM, tył napęd i nie może to przyspieszać tak samo jak usportowione małe wozidełko z mniejszą mocą.


@marc1nek: No najwyraźniej może przyśpieszać nawet gorzej co pokazują wszystkie testy oprócz najważniejszego według Ciebie testu czyli Twoich subiektywnych odczuć :D
To dane producenta tej śmiesznej fiesty to 7,9.


@marc1nek: No i jeszcze sprawa tych danych producenta tej "śmiesznej" Fiesty ST (przypominam, auto roku 2013 według magazynu Top Gear): http://www.ford.pl/Samochody_osobowe/Fiesta-ST
Cytat ze strony (podaje go bo masz ogromne problemy z wyszukiwaniem informacji i nie wiem czy sobie poradzisz): Moc 182 KM, 240 Nm momentu obrotowego, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy, prędkość maksymalna 220 km/h (ograniczona).

Nie mam pojęcia
@stannis: Błagam Cię, przeczytaj mój ostatni akapit ze zrozumieniem najpierw, nawet go pogrubiłem. Bo cała ta rozmowa o przyspieszeniu wzięła się od Ciebie.
A jak oni robili ten test? Wyłączyli kontrolę trakcji? Wbili 3. bieg przed 100km/h?
Wiem po moim koledze, który kupił specjalny przyrząd do mierzenia przyspieszenia w swoim nissanie, że próby potrafią wyjść bardzo różnie.
Zresztą nawet jeśli przyjmiemy, że tak #!$%@? przyspiesza, z czym się nie zgadzam, to
Ostatnio miałem okazję przejechać się Toyotą GT86 z silnikiem 2.0 Boxer od Subaru 200KM. Spalanie poniżej 10L/100, przyspieszenie około 6,2-6,5 do prawie setki (97km/h). I jak to się ma do tych wynalazków jak ten Ford? Spalanie niewiele wyższe, a #!$%@?ęcie o wiele większe. Oczywiście jest to inny rodzaj samochodu, ale chciałem pokazać jak spala sprawdzona mocna jednostka, do ECO nowości.


@marc1nek: To napisałeś długo przed moimi postami ale to ja zacząłem
@wruuth: Zajebista gablota. Powiedz kolego, czy nie masz problemów z ogrzaniem kabiny szczególnie w zimne dni? W jednym z testów mówili, że sprawność silnika jest aż tak wysoka, że po kilku km jazdy temp cieczy nie przekroczyła 60 st. C.
Ciśnienie mi się podnosi jak ktoś się #!$%@? w rozmowę i nie rozumie co chciałem przekazać.


@marc1nek: Taka jeszcze jedna refleksja mi się nasunęła, @wruuth kupił sobie piękne, nowoczesne auto a Ty zamiast mu pogratulować zaczynasz pisać jakieś głupoty nad wyższością silnika Subaru nad silnikiem który ma w swoim nowym aucie wruuth. Pomijając już całą zasadność zaczęcia tego tematu przez Ciebie (Ty będziesz jeździł tym Fordem czy wruurth?) to nie przedstawiasz
@badyllek1993: O ile dobrze kojarzę to tamten test dotyczył Focusa po liftingu z silnikiem diesela (test Zachara z autocentrum). Tutaj jest benzyna więc z ogrzaniem kabiny nie ma najmniejszego problemu. Co prawda ostatnio nie ma zbyt niskich temperatur, ale zdarzało się, że robiłem krótkie trasy do sklepy (jakieś 2km) i już było ciepło w środku - ale ja jestem ciepłolubny i na razie jak jeżdżę to zawsze mam włączone grzanie fotela,
@wruuth: Gratuluje :) ciekawy pojazd, ale za takie pieniądze to wolałbym kupić 3-4 letnie BMW 5 F10. Według mnie nieporównywalnie ładniejsze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@wruuth: nie chcę się przebijać przez tą gównoburzę o silnikach, jak to jeździ, tak subiektywnie wg Ciebie? da się tym dynamicznie jeździć, bezpiecznie wyprzedzać, etc? czuć że ciągnie? pytam, bo mam ten silnik w foce (1.5 182) i jest co najwyżej wystarczający jak na moje oko...
@frode: Jak dla mnie jest wystarczająco. Nie jest demonem prędkości, przyśpieszenie do 100 to 9 s. ale przy codziennej jeździe (nie emeryckiej) nie ma żadnego problemu, czy to z wyprzedzaniem czy dynamicznym ruszaniem spod świateł. Jeśli dla ciebie 182 konie w Foce jest zaledwie wystarczające, to tutaj może być Ci ich za mało - samochód jest cięższy. Jak dla mnie jednak jest OK - tylko tyle i aż tyle. Jak już