Wpis z mikrobloga

Witam Linukso Mirków, potrzebuję poczytać o tym jak podłączyć moją atmegę (8) do laptopa po usb standardem rs232. Mam na myśli jak skonfigurować połączenie w terminalu, lub jakiego programu użyć. W sieci znalazłem poradniki tylko pod Windowsa, a jestem zielony w temacie. Możecie podrzucić jakiegoś linka? Preferowany PL ale po Angielski też coś może się uda narozumić.
( ͡ ͜ʖ ͡°)
#linux #avr #atmega
  • 14
@Rad-X: Jestem zielony, mogę używać złych słów kluczy.
@Jojne_Zimmerman: Nie program umiem wgrać korzystam z eclipse i wtyczki. Chcę np przesyłać wiadomość z admegi np "Tylko Mikro, tylko nocny" jak nacisnę przycisk. I nie umiem skonfigurować terminala w sensie żeby nasłuchiwało z konkretnego usb i wyświetlało na ekranie.
@Analityk: Chyba nie. Potrzebuję poradnika dla zielonych jak wysyłać sygnał z atmegi i wyświetlać go w terminalu, lub jak wysyłać dane
@xaoc: polecam CuteCOM, fajny graficzny programik. Wszystkie parametry ustawiasz właśnie za jego pomocą.
Z jakiej przejściówki usb-uart korzystasz? (Specjalnie nie napisałem RS232, bo ten standard ma m.in. inne poziomy napięć).
Z konsoli możesz użyć po prostu setserial (parametry w man/ --help), zapisywać za pomocą echo "tekst" >> /dev/ttyUSB0 oraz odczytywać cat /dev/ttyUSB0.
@Analityk: Wydaje mi się, że nie będę potrzebował tak skomplikowanego programu do nauki chodź w przyszłości niech się przyda. Co do warstwy sprzętowej to jak byś miał coś dla laika co to jest ten pakiet danych o co chodzi z prędkością, liczeniem parzystych bitów i klatkami stopu to możesz podrzucić. Tylko patrząc na twój pierwszy wpis traktujesz mnie trochę jak znawcę tematu (ʘʘ) (Jeszcze nie szukałem o
@Analityk: A i Twój program średnio jest dedykowany na Linuksa.

Download and run the installer. Realterm should be installed by an Administrator user on XP, Vista, Win7,8. Active X should be registered automatically.
@xaoc: oprócz CuteCom = Bray's terminal na windowsie: