Wpis z mikrobloga

Kochane Mirabelki,
Drodzy Mirkowie,

Po długich latach biernego przeglądania wypoku postanowiłem dołączyć do społeczności i wybrałem mirko #tylkomirko
To pora się przywitać i aby nie przedłużać tego przydługiego wstępu przejdę, do rzeczy.

Aktualnie robię doktorat w największej organizacji naukowej na świecie (tak przypuszczam) w Max Planck Institute (czyli oczywiste, że studiuję w Niemczech), na kierunku który nazwał bym mikrobiologią molekularną. Jestem na drugim roku, studia są 3 letnie.

Przedstawię Wam krótko moją historię i jak udało mi się zrealizować to marzenie :)

Skończyłem studia licencjackie i magisterskie na kierunku biotechnologia. Jako specjalność wybrałem peptydy i białka uważane, za najtrudniejszą specjalność i połączyłem je z moją drugą pasją jaką jest przystosowywanie się bakterii do zmieniających się warunków środowiska.

Tak rozpoczęła się moja droga przez mękę z pracą magisterską. Jednakże, już wtedy wiedziałem, że chcę pozostać w nauce i dlatego pracowałem w weekendu i łączyłem studia, życie, pracę na popołudnia w kinie a resztę czasu poświęcałem pracy w laboratorium.

Jeśli drogi magistrancie doczytałeś do tego momentu i też masz problem, że nic Ci nie wychodzi to się nie martw! To tylko lepiej dla Ciebie!

W momencie kiedy zacząłem pracę magisterską i byłem zdany właściwie na siebie bo doktorant który się miał mną zajmować miał po prostu na mnie #!$%@? to strasznie wkręciłem się w naukę. Szukanie rozwiązań, nowych dróg rozwiązania problem i właściwie niczym nie skrępowane myślenie pochłonęły mnie całkowicie. Wtedy podjąłem ostateczną decyzję, tak będę robić doktorat! Dodatkowo po pewnym czasie pod opiekę mojego doktoranta trafiła licencjuszka którą ja się zajmowałem i dziewczyna była strasznie zadowolona z mojej pomocy. Tutaj okazało się, że mam dodatkowo zdolności do przekazywania swojej wiedzy młodszym studentom co jest moim dodatkowym atrybutem.