Wpis z mikrobloga

@empeash: W wielu samochodach z automatem jest takie cosik. W Hondach, BMW, Lexusach... Czasami jest to nazywane po prostu 1 lub 2/3 (dla blokowania kolejno biegów 1-2, 1-3). Przydatne także przy ruszaniu np. w śniegu, kiedy obroty się zwiększają i komputer myśli, że jedziemy co raz szybciej - przełącza na wyższe biegi, a tu dupa. Tu wkracza zablokowany bieg i jakoś udaje się ruszyć.
@empeash: PRNDL jest zazwyczaj w CVT. Blokad biegów nie ma gdy dostępny jest tryb sekwencyjny +/-
W autach 4wd z dołączanym przodem i reduktorem kiedyś były osobne dźwignie 2H, 4H i 4L, obecnie jest to sterowane komputerowo i zazwyczaj jest to pokrętło lub przyciski.
Oznaczenia odpowiednio: 2wd standard, 4wd standard i 4wd na przełożeniu redukcyjnym.
@MuchaZ: w Almie, Piotrze i Pawle i innych droższych, niż zwykłe sklepy, delikatesach wszystko jest tak równo poukładane. Wchodzę tam najczęściej żeby tylko popatrzeć, ewentualnie kupić jakieś fajne piwo albo poszukać czegoś co nie mogę znaleźć w innym sklepie :)