Wpis z mikrobloga

Historia powstania pewnej gry, tworzenie oraz możliwości jej rozbudowy. Przyłączanie się do dyskusji jak wy zabieracie się za tworzenie giercy;)

Mireczki! Chciałem się z wami podzielić jak powstała niedawno opublikowana prze zemnie gra na Androida o kontrowersyjnej nazwie "Smash Mice". Jak się do tego zabrać, jak wygląda tworzenie oraz jakie widzę możliwości rozbudowy.

Jak to się zaczęło...
Na początku zrobiłem kilka gier, które były kopią już istniejących. Nabrałem doświadczenia i pomyślałem w końcu że warto zabrać się za coś własnego...tylko co? Wiadomo, najważniejszy jest dobry pomysł!

Chciałem, żeby gra była niecodzienna, sprawiająca dużo frajdy, może trochę szokująca...żeby była po prostu jakaś! Czy mi się to udało. Oceńcie sami.

Pomysł wyszedł od mojego brata. Powiedział "zrób grę gdzie palcem myszy będzie się rozgniatać" (farmer z zamiłowania;))... I się zaczęło;) Na początku się zaśmiałem ale od razu spodobał mi się pomysł. Przez myśl przeszło mi milion myśli, co mogę z tym zrobić.
Oczywiście nie było łatwo. Grę robiłem jednocześnie studiując. Gra więc była tworzona w tzn. "międzyczasie" no i zeszło się z ... kilka miesięcy.

Oto jak wyglądał pierwszy prototyp (obrazek nr 1) ;)

Trochę ubogo ale ja już miałem wizję jak chciałbym, żeby wyglądał efekt końcowy.
Niestety nie jestem grafikiem, nie stać mnie też było na skorzystanie z usług profesjonalnego grafika. Dlatego siedzenie nad grafiką zajęła mi chyba najwięcej czasu... Jaki efekt? Chyba nie najgorszy jak na programistę;)

O, przypomniała mi się jedna historia gry na Andka, którą czytałem na jakimś portalu. Zespół kilkunastu osób pracował nad grą 9 miesięcy. Była to gra logiczna, znana wcześniej z flashówek. Po opublikowaniu twórcy dziwili się jak to możliwe że po kilku miesiącach gra ma tylko 1 tys pobrań. Pobrałem i jest odpowiedź. Gra jest graficznie świetna (3D!) i tylko tyle. Właściwie ten trójwymiar bardziej przeszkadza w graniu. Zabrakło w niej podstawowych elementów jak podsumowanie kto wygrał i jaką przewagą starcie. Po kilku minutach grania miałem dosyć...wyłączyłem. No jest odpowiedź, gra jest nudna, niedopracowania i wy bajerowania. Już po screenach miałem takie wrażenie...

Wracając do mojego "dziecka"...

Po prototypie długo myślałem nad mechaniką gry. Pierwsze założenia nie były zbyt daleko idące. Od tak małymi kroczkami do przodu. Zrobiłem 4 pojedyncze misje, jak na zdjęciu poniżej. Chociaż nie, początkowo wyglądało to trochę gorzej graficznie;)

(obrazek nr 2)

W czasie tworzenia gry przyszedł mi do głowy pomysł, "a może być tak jakieś pułki wymyślić?". Ale nie takie zwykłe myszo trzepacze. I tak wcieliłem, rażenie prądem, topienie w smole, zamrażanie itp. A to dopiero początek;) Mam pomysły na nowe;)
(obrazek nr 3, 4, 5)
Ps. może to trochę okrutne traktować tak biedne myszki ale ile radochy:P Dźwięk rażenia czy plask rozgniatania bardzo relaksuje... przynajmniej mnie:) I pamiętajcie, rozgniatane nie są udomowione myszki tylko gryzonie!

W ostatniej fazie tworzenia pomyślałem, a może by się tak pokusić o kampanie. Pojedyncze misje mogą się szybko znudzić a kampania zatrzymuje na dłużej. Zeszło się z tym co nie miara i w końcu powstała. Kilkadziesiąt zróżnicowanych misji do przejścia. Samą kampanie trzeba odblokować zabijać sporą ilość myszek w pojedynczych misjach. A tak żeby nie było za łatwo:)

A oto efekt końcowy!
(obrazek nr 6,7,8)

W najnowszej aktualizacji zamierzam wprowadzić wirtualną walutę do ulepszania pułapek, animowanego kota co będzie pomagał graczowi, nowe gryzonie oczywiście. Jak uważacie, to dobra droga rozwoju? W komentarzach możecie też pisać co byście chcieli żeby w niej było. Chętnie poczytam i najlepsze wprowadzę;)

Gra jest całkowicie darmowa, nie zawiera ani mikropłatności ani reklam. Kto chce zobaczyć jak wygląda w realu odnajdzie ją na https://play.google.com/store/apps/category/GAME pod hasłem "Smash Mice" od emperor2000.

Mam nadzieję że ten materiał pomorze trochę przyszłym twórcom gier. Jak podjeść do tworzenia gry, co jest w tym najważniejsze. A może ktoś w komentarzu napisze swój sposób na to.

Pozdrawiam serdecznie! Zachęcam do pisania gier i aplikacji na Androida. Może to przynieść dużo frajdy;)
Dziękuje za wszelkie plusiki i komentarze;)
I zapraszam do dyskusji;)

A dla leniwych jest też filmik na youtube.

#android #gry #dyskusja #rozkminy
maxi_33 - Historia powstania pewnej gry, tworzenie oraz możliwości jej rozbudowy. Prz...

źródło: comment_T9udZz4CWsbdeQ9FYuMRWPReffII805p.jpg

Pobierz
  • 5
@maxi_33: Chętnie bym się wkręcił w pisanie apek i gier, ale kompletnie nie mam o tym pojęcia. Jeżeli chodzi o modyfikacje andka stricte software'owe czyli root, od bootloadera, jakieś customy itp to jest super no ale programowanie to inna bajka. Kompletnie nie wiem od czego zacząć. Na półce mam tylko książkę do Javy nie ruszoną. I to w sumie tyle :D