Wpis z mikrobloga

@kradzionyLogin: windows-only? Linux i Mac OS X też jest wspierany. Bez wsparcia Linuxa nie byłoby sensu, bo na większość superkomputerów chodzi Linux. Niedawno NVidia złapała razem z IBMem kontrakt na ogromne superkomputery dla rządu. Konkurencją dla CUDA jest OpenCL (pierwsze słyszę o OGL), który jest uniwersalnym standardem. CUDA jest jednak szybsza i łatwiejsza.

Robiłem praktyki w zespole piszącym sterowniki do CUDA, (w te wakację też będę robił), jak coś to pytaj.
@Dzemus: jako użytkownik na PC miałem sporo problemów z CUDA na linux, kilka z nich nie miało w ogóle rozwiązań opisanych w necie, było widać, że wsparcie na Linux to kaszanka, ale to było parę lat temu. Dowiedziałem się, że nvidia stworzyła CUDA bo SG się spóźniało ze specyfikacją OpenGL i korporacja sama musiała opracować jakiś standard, wydanie CUDA pospieszyło SG w opracowywaniu OGL i że wersja 4.3 już ma nadrobione
@kradzionyLogin: hm, możliwe. Na Linuxie często są z czymś problemy. Jednakowoż CUDA na Linuxa jest i nigdzie nie idzie. A OpenGL nie jest tylko do renderowania grafiki? Tzn na wikipedii widzę, że

OpenGl jest wykorzystywane do szybkich obliczeń (GPGPU), mimo że nie był do tego zaprojektowany.

więc nie wiem o co chodzi.
W grach wymiera, bo gry muszą mieć wsparcie i na AMD i Nvidię, więc zamknięty standard Physx nie miał