Wpis z mikrobloga

Mircy pomożecie?

Jestem hehe informatykiem w budżetówce. Instytucja mocno deficytowa, płaci marnie, na szkolenia nie wysyła, a większość naszej roboty to gaszenie "pożarów" wynikających z niedoinwestowania i wspomaganie niedouczonych użytkowników końcowych. Ogólnie zero rozwoju, a wiem że kto stoi w miejscu ten się cofa.

W związku z tym szukam innej roboty. Mam jakąś tam ogólną wiedzę. Znam podstawy #programowanie : c/c++, javie, pythonie, skrypty bat, nawet podstawy flasha i AS (kiedyś były inne czasy :P ), nauczyłem się na własny użytek gita, umiem na ile do tej pory potrzebowałem używać GitHuba. Myślałem o #webdev bo w tym czuję się najpewniej, znam html (magiczne 5 też), jakieś tam podstawy SEO i zrozumienie RWD, css, podstawy JavaScriptu / jQuery, PHP, SQL. Wiem co to less/sass, angular, ember i rozumiem po co są potrzebne - niestety obecnie nie mam dla nich zastosowania więc trudno mi się jakoś bardziej w to wgłębić. Płynnie mówię i czytam po Angielsku.

Staram się czytać oferty i ogólnie wiedzieć coś o branży. Niestety obracam się w zupełnie innym środowisku "budżetówkowych" informatyków; w efekcie nie wiem za bardzo jak skutecznie szukać pracy w #it, jak napisać cv żeby rekruter czasem nie prychnął, "networkingu" też dobrze nie stosuję.

Na moją logikę dałbym sobie radę na jakimś juniorskim stanowisku, czego nie umiem najszybciej nauczę się w praktyce jak będzie mi potrzebne. Tylko czy ktoś mnie na takie przyjmie?

Gdyby ktoś znalazł chwilę na przeczytanie tych wypocin i udzielenie mi jakiejś rady, będę wdzięczny. Główne moje pytania brzmią:

- czy szukać pracy "klasycznie" - ogłoszenie, CV / List motywacyjny i czekać na odpowiedź?

- czy próbować jakichś zleceń na boku?

- czy próbować uczyć się "na zapas" jakichś technologii? Jeśli tak - jakich?

Wszystkie inne uwagi, pytania i konstruktywne zjebki mile widziane. Pozdrawiam i życzę udanej środy :)

#pytanie
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach