CPK, czyli perła w polskiej koronie. Podpisz apel w obronie tej inwestycji…
„Po co nam wielki „Port Kontenerowy”? Po co nam „Azoty”? Po co nam „Orlen”? Po co nam Przekop na Mierzei Wiślanej? Po co nam elektrownie atomowe? Po co nam koleje wielkich prędkości? Po co nam stocznie? Po co nam polskie banki? Po co nam publiczne radio i telewizja? Po co nam własne programy…”
z- 167
- #
- #
- #
- #
- #
- #
Chyba najważniejszym argumentem za budową CPK jest realny brak alternatywy dla tego projektu. Bo ciężko poważnie traktować takie pomysły jak rozbudowa Okęcia w Warszawie.
@Yuri_Yslin: No i ty myślisz, że ruch lotniczy można rozłożyć dowolnie na lotniska w całej Polsce? Które z tych lotnisk ma szansę stać się lotniskami o znaczeniu międzynarodowym?
@Yuri_Yslin: Możesz sobie zbudować i 50 terminali cargo. To nie spowoduje zwiększenia ruchu cargo.
@Yuri_Yslin: Pyrzowice to lotnisko 4 razy mniejsze od
@Yuri_Yslin: No, a jak chcą polecieć gdzieś dalej, to muszą najpierw polecieć do hubu w Europie Zachodniej.
@Yuri_Yslin: Nie, po prostu ruch cargo to przede wszystkim ruch międzykontynentalny. Czyli nie istnieje bez rozbudowanej siatki połączeń.
@Yuri_Yslin: Oczywiście, że większość lotów "typowy człowiek" odbywa na krótkich dystansach i dlatego własnie CPK nie zabije innych lotnisk regionalnych. Otworzy tylko furtkę dla tej mniejszości, co lata dalej - ale dosyć zyskownej mniejszości.
@Yuri_Yslin: No przykro mi, ale lotnisko Okęcie ma znaczenie międzynarodowe i trudno, żeby brać pod uwagę tutaj tylko Warszawiaków i to tylko część z nich, którzy mają teraz bliżej.
Ale tak poza tym, to jednak Warszawiacy nie powinni narzekać, ponieważ "wyrzucenie" Okęcia spoza Warszawę spowoduje:
- mniejszy ruch w mieści
- mniejszy hałas
- lepsze lotnisko
Planowo dojechanie KDP z centrum