Bardzo dobry materiał. Teraz pytanie komu tak bardzo zależy na uwaleniu tego projektu? Nie wiem, ale mogę się domyślać że temu dla kogo to będzie największa konkurencja. Jak mawiają Amerykanie 'Fallow the money'. ( ͡º͜ʖ͡º)
Teraz pytanie komu tak bardzo zależy na uwaleniu tego projektu?
@do0b: Ale to ciekawy temat, bo do niedawna miałeś równie wartościowe materiały za tym, żeby... nie budować CPK, poparte konkretnymi argumentami. Aż poważnie zastanawiam się o co chodzi w z tym CPK tak na prawdę....
@Podstepny_Wez: Mówiąc szczerze mam serdecznie dość inwestycji w której koszty nie grają roli takich jak np. przekop mierzei. Ile można doić zwykłego pracującego Polaka na serię "misów"?!
1. "CPK nie będzie miało konkurencji" używa naprzemiennie z "CPK zagraża hubom Europy Zachodniej" (wybierz jedno). 2. Porównanie czasu podróży - XD, a co, jeśli masz połączenie z lotniska regionalnego, przy którym akurat mieszkasz? Wtedy zaiwanianie na CPK przez 1-3h tylko wydłuży ten czas i to drastycznie. Czy mieszkaniec np. Warszawy będzie wtedy leciał krócej z Baranowa, niż leci z Okęcia? No nie, będzie leciał dłużej.
Czy mieszkaniec np. Warszawy będzie wtedy leciał krócej z Baranowa, niż leci z Okęcia? No nie, będzie leciał dłużej. To ma zastosowanie tylko do lotów, gdzie musisz mieć przesiadkę po drodze.
@Yuri_Yslin: Nie będzie leciał, bo po wybudowaniu CPK, Okęcie zostanie zamknięte ;)
Już samo porównanie czasów podróży jest kompletnie pod tezę. Autor zakłada, że masz dwa wyjścia: 1. Z GDA do lotniska na zachodzie i stamtąd w miejsce docelowe 2. Z GDA do CPK i dalej jak wyżej A gdzie obecnie dostępna opcja lotu bezpośredniego lub z przesiadką w WWA? Ano brak, bo by wyszło, że CPK nie daje nic więcej ponad to, co już mamy. Tak samo przykład z lotem do Izraela. Po
@apee: bystrzaku, a pomyślałeś, że z CPK będziesz miał duuużo więcej lotów niż z Okęcia, z którego już właściwie nic więcej nie wyciśniesz i dlatego ma być budowane CPK?
@konserwix: Może i Twój ulubiony, co nie zmienia faktu, że prawdziwy. CPK ma duże biuro promocji w którym zarobki to od 11 (specjalista) do 16k (ekspert) brutto, robi się tam niewiele, a budżet duży. Możesz sobie pracować zdalnie, dostajesz fajnego laptopa za 15k PLNów, odpowiedzialność żadna. Chciałbyś stracić taką posadę? ja nie.
Nie rozumiem na jakiej podstawie CPK miałby pękać w szwach skoro: 1. Lotniska regionalne świecą pustkami 2.Infrastruktura pod cargo na aktualnych lotniskach jest wystarczająca, wiem bo sam pracuje w firmie kurierskiej, która ma swoje samoloty. 3. LOT to mała linia lotnicza, która jest w dodatku droga i nawet jeśli miała by ściągać ludzi z całej Europy na przesiadki na loty miedzykontynentalne to ma ona za mało samolotów. 4. Z autopsji i swojego
1) A co ma hub lotniczy do lotniska regionalnego? Przecież to zupełnie inna struktura pasażerów. 2) No przy tak małych ilościach to trudno, żeby była niewystarczająca xd 3) Oczywiście że lot jest za mały, ale nigdy się nie powiększy na tak ograniczonym lotnisku co Okęcie. 4) Słyszałem, że przepisy celne w Polsce to dramat, ale nawet ich zmiana wiele nie zmieni.
Cargo lotnicze jest bezpośrednio powiązane z lotami pasażerskimi, bo
. Wyjaśnione w filmie. Madrzejsze łby od ciebie, twierdzą że obecnie spełniamy 17% potencjału cpk w tym segmencie.
@recoba3000: Niestety autor nie wyjawia swoich źródeł ani w opisie ani w filmie także nie jestem w stanie zrewidować tego co mówi natomiast zwyczajnie - mam odnośnie tego wątpliwości mając znajomych w największej firmie w polsce z przesyłkami lotniczymi - jeśli dziennie jednostkę jest w stanie obrobić 1 samolot albo 5 tirów -
najwyraźniej tak, gdyby to nie miało szans się udać nie kupiliby za 8mld udziałów w porażce.
@wokeulski: a Ty byś nie chciał 49% udziałów za 20% wartości? To naprawdę dobre ratio zysku do ryzyka.
Jak kupujesz mieszkanie na kredyt, i masz 10% wkładu własnego, a resztę jest na kredyt, to oznacza że robisz jeszcze większy deal bo kupujesz 100% udziałów w nieruchomości?
@PawelDzierzega: Nie rozumiem Twojego argumentu. Resztę musisz spłacić,
Pracowałem chwilę przy projektowaniu "szprych" kolejowych pod CPK. To była istna komuna i jak w tym filmie: "- panie inżynierze, ale tu jest jezioro! - to sie przesunie jezioro". Jak całe lotnisko tak miało wyglądać, to ja podziękuję.
@dafto: Mnie rozwala to, że pod Krakowem w stronę Warszawy kolej objeżdża mały pagórek dookoła wielkim łukiem zamiast go przeciąć tunelem. O trasie do Zakopanego nie wspominając ( ͡°͜ʖ͡°)
@dafto: Już jest afera w Łodzi, że mają rozwalać dworzec Łódź-Retkinia oddany 2 lata temu za 50 mln przez PKP bo będzie w tym miejscu wylot z tunelu szybkich prędkości.
Póki w Polsce nie ma z 5 elektrowni atomowych póty CPK to mrzonka. W dobie narzuconej przez UE dekarbonizacji Polska potrzebuje taniej energii jak oddychania. No chyba , że te koleje będą zasilane zdrowaśkami z sanktuarium w Licheniu.
@Gluptaki: Film ma rok. Najnowsze komentarze pod filmem:
Strasznie brzmisz antypisowsko i malastkowo jeśli chodzi o wiarę w ???????? Widać że wylizslbys rudy rowek tuskiwi
Oby tego nie zaorali bo będzie smutek.
Ten film jest szkodliwy i dziwła na Fake News, ponieważ CPK jest bardzo pogrzebana i jest wiele dowodów na to że jest opłacalne i są firmy które to chcą współinwestowac
Oto przykład dlaczego "internetowi eksperci od wszystkiego" nie znają
Właśnie sobie uzmysłowiłem dlaczego tuż po wyborach nagle tak zaczęło się zachwalanie CPK. Pewnie pisowcy nakupili gruntów z nadzieją że za grubą kasę zostaną one wykupione pod budowę CPK. I nagle teraz okazuje się że Tusk nie chce budować CPK. I ta gruba kasa wyłożona przez pisowców przepadnie. i stąd w ostatnich dniach, tygodniach tyle wpisów zachwalających CPK. Ktoś powinien sprawdzić tę teorię.
@Gluptaki: jak to można oglądać, wytrzymałem 2 minuty. Koleś giba sie jak #!$%@? rezus. To chyba kręci max piętnastolatków. I już w tych 2 minutach mówi bzdury. W pierwszym etapie to ma być 40 milionów pasażerów. Lotnisko Chopina obsługuje obecnie 20 milionów i jest to praktycznie maksymalna przepustowość. A ruch lotniczy rośnie z roku na rok. Dalej nawet nie chce mi sie tego oglądać
Komentarze (509)
najlepsze
@do0b: Ale to ciekawy temat, bo do niedawna miałeś równie wartościowe materiały za tym, żeby... nie budować CPK, poparte konkretnymi argumentami. Aż poważnie zastanawiam się o co chodzi w z tym CPK tak na prawdę....
1. "CPK nie będzie miało konkurencji" używa naprzemiennie z "CPK zagraża hubom Europy Zachodniej" (wybierz jedno).
2. Porównanie czasu podróży - XD, a co, jeśli masz połączenie z lotniska regionalnego, przy którym akurat mieszkasz? Wtedy zaiwanianie na CPK przez 1-3h tylko wydłuży ten czas i to drastycznie. Czy mieszkaniec np. Warszawy będzie wtedy leciał krócej z Baranowa, niż leci z Okęcia? No nie, będzie leciał dłużej.
Niby dlaczego CPK nie miałoby konkurować z małymi lotniskami (albo inaczej: czemu małych lotnisk nie można rozbudować) ?
@Yuri_Yslin: Nie będzie leciał, bo po wybudowaniu CPK, Okęcie zostanie zamknięte ;)
1. Z GDA do lotniska na zachodzie i stamtąd w miejsce docelowe
2. Z GDA do CPK i dalej jak wyżej
A gdzie obecnie dostępna opcja lotu bezpośredniego lub z przesiadką w WWA? Ano brak, bo by wyszło, że CPK nie daje nic więcej ponad to, co już mamy.
Tak samo przykład z lotem do Izraela. Po
@CzaryMarek: "wasz"? Rozumiem, że kolega z pisu i bawi się w nasze i wasze?
Zarobki w cpk są dobre, budżet duży, więc instytucja walczy o swój byt. Coś Cię w tym dziwi?
1. Lotniska regionalne świecą pustkami
2.Infrastruktura pod cargo na aktualnych lotniskach jest wystarczająca, wiem bo sam pracuje w firmie kurierskiej, która ma swoje samoloty.
3. LOT to mała linia lotnicza, która jest w dodatku droga i nawet jeśli miała by ściągać ludzi z całej Europy na przesiadki na loty miedzykontynentalne to ma ona za mało samolotów.
4. Z autopsji i swojego
1) A co ma hub lotniczy do lotniska regionalnego? Przecież to zupełnie inna struktura pasażerów.
2) No przy tak małych ilościach to trudno, żeby była niewystarczająca xd
3) Oczywiście że lot jest za mały, ale nigdy się nie powiększy na tak ograniczonym lotnisku co Okęcie.
4) Słyszałem, że przepisy celne w Polsce to dramat, ale nawet ich zmiana wiele nie zmieni.
Cargo lotnicze jest bezpośrednio powiązane z lotami pasażerskimi, bo
@recoba3000: Niestety autor nie wyjawia swoich źródeł ani w opisie ani w filmie także nie jestem w stanie zrewidować tego co mówi natomiast zwyczajnie - mam odnośnie tego wątpliwości mając znajomych w największej firmie w polsce z przesyłkami lotniczymi - jeśli dziennie jednostkę jest w stanie obrobić 1 samolot albo 5 tirów -
@wokeulski: a Ty byś nie chciał 49% udziałów za 20% wartości? To naprawdę dobre ratio zysku do ryzyka.
@PawelDzierzega: Nie rozumiem Twojego argumentu. Resztę musisz spłacić,
Jak całe lotnisko tak miało wyglądać, to ja podziękuję.
Film ma rok. Najnowsze komentarze pod filmem:
Strasznie brzmisz antypisowsko i malastkowo jeśli chodzi o wiarę w ????????
Widać że wylizslbys rudy rowek tuskiwi
Oby tego nie zaorali bo będzie smutek.
Ten film jest szkodliwy i dziwła na Fake News, ponieważ CPK jest bardzo pogrzebana i jest wiele dowodów na to że jest opłacalne i są firmy które to chcą współinwestowac
Oto przykład dlaczego "internetowi eksperci od wszystkiego" nie znają