Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko276
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
tretre50
tretre50

tretre50

Dołączył 9 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 84
  • Znaleziska 84
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 1

4

Nurkowanie na wrak... bez butli (głębokie)

Freediving to nurkowanie na wstrzymanym oddechu. Film pokazuje nurkowanie w taki sposób na spory wrak zatopiony w Polsce. Trzeba do tego włożyć sporo treningu...

tretre50
z
youtube.com
dodany: 30.12.2016, 22:25:26
  • 8
  • #
    polska
  • #
    sport
  • #
    ciekawostki
  • #
    nurkowanie
  • #
    sportyekstremalne
  • #
    freediving
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
31.12.2016, 08:25:55
  • 0
@sirin: Przejście pod pokładem ma maks 50 cm wysokości - dokładnie pokazałem to na filmie. Po prostu nawet go nie zauważyłaś :))) Na każdym wejściu do wraku jest napis: "bezwzględny zakaz wpływania do wnętrza wraku". Mam zamieścić zdjęcie które to pokazuje czy zrobić film i podać linka? Mało tego - po tym jak piszesz, podejrzewam, że nurkowałaś na Wilhelmie tylko i wyłącznie w sprzęcie. Zazdrościsz, że ja go nie potrzebuję
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
31.12.2016, 12:26:23
  • 1
@FirstOfTheMagi: Proszę. Tutaj masz film, na którym pokazuję w taki sposób jak chcesz ile jestem w stanie wytrzymać na samym dnie we wnętrzu tego samego wraku. Przy okazji omawiam na nim w jaki sposób należy przygotować (adaprować) organizm do takiego długiego i głębokiego nurkowania:
http://www.youtube.com/watch?v=bWJ8wLU80Ok
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
02.01.2017, 09:36:09
  • 0
@sirin: http://www.youtube.com/watch?v=bWJ8wLU80Ok

268

Z polskiego jeziora - piękne liny

Z polskiego jeziora - piękne liny

Liny sfilmowane w polskim jeziorze... Piękne mamy ryby w naszych wodach i mamy się czym pochwalić i co oglądać.

tretre50
z
youtube.com
dodany: 27.12.2016, 18:35:33
  • 70
  • #
    polska
  • #
    zwierzeta
  • #
    ciekawostki
  • #
    dokument
  • #
    przyroda
  • #
    rybypolskichwod
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
27.12.2016, 22:21:37
  • 4
@abart_bo_co: Posmak mułu, szczególnie jeśli jezioro jest mocno zeutrofizowane, zamulone zlikwidować można całkowicie kilkugodzinnym (np.przez noc) zanurzeniem mięsa lina w mleku. Aby był soczysty i pełen smaku można go grillować (nad ogniskiem, albo na patelni bez oleju) zawijając porcje w folię aluminiową, ewentualnie z jedną, dwoma przedziurawieniami widelcem.
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
28.12.2016, 10:56:50
  • 42
@bthzz: Są i to mnóstwo. My naprawdę nie mamy się czego wstydzić w tym temacie. Te jeziora gdzie nie ma zarybień gatunkami obcymi (głównie karpie, amury i tołpygi), które powodują degradacją (eutrofizację) wody i wypieranie z wody naszych rodzimych gatunków ryb są z reguły czyste. Tutaj masz przykład jak pięknie wygląda pod wodą jedno z takich jezior (na przykładzie jeziora Ińsko):
http://www.youtube.com/watch?v=f_k0OejSYuo
Jeziora można także z powodzeniem sprzątać (brzegi i
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
28.12.2016, 17:04:11
  • 2
@Dr-Livingstone: Tak moje. to są moje pasje (nie filmy) tylko obserwacje podwodnego świata, szczególnie polskich ekosystemów wodnych, nurkowanie na wstrzymanym oddechu (freediving), ekologia i łowiectwo podwodne (spearfishing)
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
28.12.2016, 17:07:26
  • 2
@bezimienia90: Filmuję pływając w wodzie. Kamerę mam zamontowaną z boku głowy na pasku maski. Wiele lat doświadczeń zajęło mi opracowanie jak to robić by w ten sposób zbliżyć sie do ryb i móc je podglądać i filmować :)
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
28.12.2016, 17:48:32
  • 0
@dzidziaka: Krew lina zawiera toksyny, ale ich działanie jest toksyczne jedynie wtedy gdy przedostaną sie one bezpośrednio do krwioobiegu. Czyli nie przez układ pokarmowy, szczególnie, że podczas obróbki termicznej toksyny te ulegają rozpadowi. Natomiat rany powstałe podczas sprawiania lina są bolesne i długo się goją (toksyny zawarte we krwii lina powodują rozpad czerwonych krwinek w krwi człowieka)
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
28.12.2016, 17:48:50
  • 2
@dzidziaka: Krew lina zawiera toksyny, ale ich działanie jest toksyczne jedynie wtedy gdy przedostaną sie one bezpośrednio do krwioobiegu. Czyli nie przez układ pokarmowy, szczególnie, że podczas obróbki termicznej toksyny te ulegają rozpadowi. Natomiat rany powstałe podczas sprawiania lina są bolesne i długo się goją (toksyny zawarte we krwii lina powodują rozpad czerwonych krwinek w krwi człowieka)
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
28.12.2016, 19:28:04
  • 3
@oli1989: Dziękuję. Jestem zafascynowany naszymi rodzimymi ekosystemami wodnymi i głównie o nich i ich mieszkańcach robię swoje filmy. Choć tworzę filmy także z innych rejonów świata i Europy to jednak Polska jest mi najbliższa...W naszych wodach naprawdę sporo do poobserwowania. I mają one coś, czego nie mają 'ciepłe wody'. Tam praktycznie zawsze jest tak samo, takie same zwierzęta, rośliny... Ładne to, ale z czasem monotonne. Ze względu na klimat, w
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
28.12.2016, 19:29:01
  • 2
@vici: Napiszę jeszcze raz: W naszych wodach naprawdę sporo do poobserwowania. I mają one coś, czego nie mają 'ciepłe wody'. Tam praktycznie zawsze jest tak samo, takie same zwierzęta, rośliny... Ładne to, ale z czasem monotonne. Ze względu na klimat, w naszych wodach mamy znaczne zróżnicowanie natlenienia, nasłonecznienia i temperatury wody w zależności od pory roku.
Inaczej wygląda ten sam akwen pod woda zimą, inaczej wiosną, latem czy jesienią. Dwa
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
28.12.2016, 19:29:41
  • 0
@vici: Napiszę jeszcze raz: W naszych wodach naprawdę sporo do poobserwowania. I mają one coś, czego nie mają 'ciepłe wody'. Tam praktycznie zawsze jest tak samo, takie same zwierzęta, rośliny... Ładne to, ale z czasem monotonne. Ze względu na klimat, w naszych wodach mamy znaczne zróżnicowanie natlenienia, nasłonecznienia i temperatury wody w zależności od pory roku.
Inaczej wygląda ten sam akwen pod woda zimą, inaczej wiosną, latem czy jesienią. Dwa

361

Z polskich jezior - wielkie szczupaki

Z polskich jezior - wielkie szczupaki

Film opowiada gdzie w jeziorach zmożna znaleźć największe szczupaki. Pokazuje z bliska pod wodą kilka z nich, a na końcu można obejrzeć prawdziwego zębatego króla jeziora...

tretre50
z
youtube.com
dodany: 01.12.2016, 17:18:17
  • 93
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    zwierzeta
  • #
    przyroda
  • #
    dokument
  • #
    wedkarstwo
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
01.12.2016, 21:46:45
  • 57
@pikolo369: Obserwowanie podwodnej polskiej flory i fauny to moja pasja....Wbrew obiegowym opiniom w naszych polskich wodach jest naprawdę sporo do obserwowania. Mają one swoje własne cuda i osobliwości natury. Ze względu na klimat, w naszych wodach mamy znaczne zróżnicowanie natlenienia, nasłonecznienia i temperatury wody w zależności od pory roku. To powoduje, że ich ekosystemy są bardzo dynamiczne i zmienne. Inaczej wygląda ten sam akwen czy rzeka pod wodą zimą, inaczej
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
01.12.2016, 21:52:33
  • 7
@soniq51:

Łowiectwo podwodne to nie tylko podwodne polowania kuszą na ryby. Łowiectwo podwodne to przyjemność pływania z kuszą, nurkowania na wstrzymanym oddechu, obserwacje, filmowanie i fotografowanie podwodnego świata, szukanie i podchodzenie ryb, poznawanie ich zwyczajów, pomaganie w ochronie gatunków zagrożonych i słabych liczebnie w danej wodzie, dbanie o czystość tej części środowiska naturalnego jakim jest woda. To ciężka praca treningowa na basenach w okresie zimowym i na wodach otwartych w
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
01.12.2016, 21:53:12
  • 7
@soniq51: Piszesz o mozliwej wielkiej szkodzie. Rozumiem, że nie znając tematu możesz tak myśleć... Ale Ty teraz z kolei poczytaj co napiszę i proszę... pomyśl :
- wędkarzy jest w Polsce ok 1 000 000, podwodnych łowców zaledwie ok 500 do 1000
... o stanie ilościowym populacji ryb w akwenach decydują (w kolejności wynikającej ze skali wpływu na ten stan):
- zarybienia i gospodarka rybacka (skład rybostanu)
- obecność kłusownictwa na dużą skalę,
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
01.12.2016, 21:53:47
  • 5
@soniq51: Jeśli są obawy, że kłusownicy (czyli ludzie uprawiający połów niezgodnie z przepisami, oczywiście ze względu na statystycznie liczoną ilość osób głównie wędkarze, ale też i kłusownicy używający do tego sieci, prądu lub kuszy) nadmiernie przetrzebią populację ryb tu i ówdzie to należy dać odpowiednie środni i uprawnienia właściwym służbom (PSR), odpowiednio zaostrzyć kary i je egzekwować. A nie narzekać na garstkę osób uprawiających połów ryb kuszą zgodnie z przepisami.
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
01.12.2016, 21:54:03
  • 8
@soniq51: Bardzo mało jest w Polsce akwenów na których łowiectwo podwodne jest dozwolone, a na wszystkich akwenach np. PZW wędkarze wkurzają się że szybko po zarybieniach ryba jest wyłowiona przez ich kolegów (nigdy przez tych co się żalą :) ) i jej nie ma. Skoro tak szybko jej nie ma po zarybieniach to znaczy że została przez wędkarzy zabierana a więc zabita. I to w dużej ilości i szybko. Podwodni
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
01.12.2016, 21:59:36
  • 7
Ktoś tutaj napisał, że pod wodą to jest łatwo podwjść do ryby bo sie nie boją... Nic bardziej mylnego, tak mógł napisać ten, kto nie próbował zbliżyć sie do dużych ryb pod wodą...Napiszę jak to wygląda na prawdę. Z praktyki i doświadczenia.. Zarówno z punktu wędkarza jak i z punktu człowieka w wodzie, który próbuje upolować rybę kuszą:

Wędkarz ma wędkę i najnowsze technologie do dyspozycji, super echosondy, zdalnie sterowane łódki, kamery na
  • 14
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tretre50
tretre50
tretre50
Autor
01.12.2016, 22:02:31
  • 1
@Wicia: Zgadza się. Zęby dużych szczupaków są bardzo długie, ostre i zakrzywione do tyłu. Jak taki szczupak zaciśnie szczęki, to bardzo trudno wyszarpać.... to na czym je zacisnął
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
01.12.2016, 22:04:08
  • 6
@escobar: Świetne zdjęcie, jak znalazł :)
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
01.12.2016, 22:07:57
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tretre50
tretre50
tretre50
Autor
01.12.2016, 22:14:19
  • 7
@dbc4razy: W lubuskim kochany masz Trześniowskie, Niesłysz, Lubikowskie. Zajrzyj na inne moje filmy - z tych 3 jezior pochodzi wiele moich filmów. Widocznośc jest tam wspaniała. To są przecudne, super czyste jeziora.
Taki kolor wody, o jakim piszesz to jest w jeziorach zeutrofizowanych (głównie właśnie Mazury). Ale i w takich wodach są okresy o dużej przejrzystości wody - gdy jest zimno - późna jesień, zima i wczesna wiosna.
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
01.12.2016, 22:16:03
  • 3
@dbc4razy: Dlatego właśnie kochany w Polsce nie wolno podczas uprawiania amatorskiego połowu ryb kuszą polować na węgorze. Właśnie dlatego tak są skonstuowane przepisy, żeby nie było łatwo. Polować na węgorze nie wolno kuszą i koniec. To by było kłusownictwo czyli łamanie przepisów.
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
01.12.2016, 22:19:42
  • 6
@pinta: @pinta: Żaden gatunek rodzimy, mający ewolucyjne miejsce w naszych ekosystemach wodnych nie jest szkodnikiem w tych ekosystemach ponieważ ma w nich do spełnienia swoją ewolucyjnie wykształconą rolę do spełnienie. Ma po prostu swoją niszę ekologiczną. Ani szczupak, ani sum, ani nawet jazgarz, ani wzdręga (nawiasem mówiąc piękna ryba) czy żadna inna rodzima ryba nie jest w naszych wodach szkodnikiem. Problemy mogą sie czasem pojawić gdy na skutek
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
02.12.2016, 05:57:03
  • 0
@soniq51: Na czym polega to, że pływa się zkuszą jedynie trenując - na tym, że pływając bez kuszy jestem w stanie robić takie filmy bo nie płoszę ryb tak bardzo jak pływając z kuszą. Dlatego trenując łowiectwo lepiej pływać z kuszą, a robiąc filmy na konkretne tematy najlepiej pływać bez żadnego sprzętu (nawet bez wysięgnika do kamery - ja np mam kamerę przymocowaną z boku głowy) :
http://www.youtube.com/watch?v=Thn9-Yz0UTg
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
02.12.2016, 06:01:36
  • -1
@soniq51: Jak się komuś wydaje, że to jest latwe i nie wymaga wielu lat ciężkiego treningu to niech obejrzy ten fim: http://www.youtube.com/watch?v=SmKPADuGhMQ
Ja dzisiaj startuję w międzynarodowych zawodach basenowych we freedivingu w Rybniku.... uprawiam to od ponad 25 lat...
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
02.12.2016, 06:09:57
  • 0
@Franktank92: Z tych które znam to np: Trześniowskie, Lubikowskie, Niesłysz, Szarcz, Ińsko, Woświn... i długo by wymieniać. Dwa miesiące temu nagrałem dwa filmy na Niesłyszu i było tak (możesz sobie zobaczyć wizurę):
http://www.youtube.com/watch?v=HVDiyh2S7Y8
http://www.youtube.com/watch?v=36D3zhwHojA
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
02.12.2016, 06:19:10
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tretre50
tretre50
tretre50
Autor
02.12.2016, 06:44:31
  • 0
Istnieje wiele form korzystnej dla obu stron współpracy pomiędzy wędkarzami i łowcami podwodnymi. Współpracy korzystnej dla ekosystemów wodnych. Wszystkim nam zależy na tym, aby nasze wody były czyste i rybne - tak, abyśmy mieli co obserwować i mogli cieszyć się uprawianiem naszych łowieckich czy wędkarskich pasji - amatorskiego połowu ryb. Jako podwodni łowcy i obserwatorzy przyrody prowadzimy rococznie wiele akcji sprzątania dna akwenów wodnych, akcji likwidacji podwodnych narzędzi kłusowniczych, współpracujemy owocnie w
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tretre50
tretre50
tretre50
Autor
02.12.2016, 08:33:53
  • 2
@pikolo369: Regularnie jeżdżę polować na Adriatyk (Chorwacja), Do Norwegii (głównie dorsze) i do Danii (głównie morskie trocie węrdowne, bo w tamtejszym morzu jako w jedynym kraju w Europie wolno polować na ten gatunek). Poza tym bywam w Morzu Czerwonym (Egipt, Sudan) i we Włoszech.
Największe wrażenie sprawia na mnie jezioro Czarnogłowy i jezioro Ińsko - jeśli chodzi o krajobrazy. Tutaj masz film pokazujący jak piękne jest takie polskie jezioro jak Ińsko latem:
http://www.youtube.com/watch?v=f_k0OejSYuo
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
02.12.2016, 08:37:44
  • 0
@bm89: W morzu lub oceanie bardzo często. W Polskich wodach też się nieraz zdarzyło. Tutaj masz film pokazujący suma dłuższego ode mnie. Położyłem sie obok niego i jego długośc była taka jak ja plus moje długie płetwy:
http://www.youtube.com/watch?v=hS74t_7hT4s
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
02.12.2016, 08:45:58
  • 1
@Janes: Nieprawda. Szczupaków jest dużych, ponad 10 kg u nas sporo. Temat okazów różnych gatunków ryb to już wkracza na pole dotyczące wymiarów ochronnych. Ja na podstawie wieloletnich obserwacji życia w różnych akwenach doszedłem do wniosków jak prosto i bez kosztów spowodować aby w naszych wodach było mnóstwo dużych ryb, okazów różnych gatunków, szczególnie zaś drapieżników. I paradoksalnie do tego nie są potrzebne górne wymiary ochronne! Wręcz przeciwnie... Postaram się
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
02.12.2016, 08:46:08
  • 1
@Janes: Na czym polega mój pomysł na zmianę tego stanu rzeczy i zwiększenie ilości dużych i okazowych ryb w naszych wodach?

Pomysł zmieniający całkowicie strukturę ichtiofauny w naszych wodach jest banalny. Polega na znacznym podniesieniu dolnych wymiarów ochronnych. Jednocześnie spowoduje to, że górne wymiary ochronne nie będą czymś koniecznym... bo okazy przestaną być nieliczne. Po wprowadzeniu odpowiednich dolnych wymiarów ochronnych (i oczywiście przestrzeganiu ich) nie trzeba będzie już robić nic więcej!
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
02.12.2016, 08:55:32
  • 0
Przepraszam, ale za chwilę już, aż do wieczora mogę nie odpowiadać na pytania i komentarze - biorę dzisiaj i jutro udział w międzynarodowych zawodach freedivingowych i muszę już sie zacząć pakować, aby zdązyć dojechać na rejestrację zawodników:
http://www.rybnik.free-diving.pl/pl
Postaram się jak już będę miał możliwośc zaglądać tutaj i pisać, nawet jeśli będzie to z jedno - dwu dniowym opóźnieniem, to obiecuję - odpiszę.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tretre50
tretre50
tretre50
Autor
02.12.2016, 10:57:01
  • 0
@entaroadun: - Podwodni łowcy (piszę o współczesnych łowcach, kierujących się pewnymi zasadami i posiadających dużą świadomośc ekologiczną) polując kierują się tym co jest im rzeczywiście potrzebne. Jeśli potrzebuję przyrządzić na urlopie danie dla 3 osób (moja skromna rodzina) to nie poszukuję ryby o wadze 10 kg, nie szukam wielkiego karpia czy szczupaka - bo po co? Nie za dużo, tyle ile potrzebuję. Ważniejsze by było to to co sobie zakładam,
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
02.12.2016, 11:18:42
  • 0
@entaroadun: Karłowacenie gatunku następuje jedynie w dwóch przypadkach:
1. gdy woda w jakiej bytują ryby jest uboga w pożywienie (wówczas ryby nie dojadają i mechanizmy wykształcone ewolucyjnie sprawiają, że ich wymiary są mniejsze, aby mniejsza ilosć pożywienia wystarczyła do ich właściwego "zasilenia" w przeliczeniu na masę ciała.
2. gdy ilość ryb danego gatunku jest zbyt duża jak na obszar i możliwości wyżywienia jakie daje akwen. Zbyt obfite zarybienia prowadzą do
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
04.12.2016, 20:52:44
  • 0
@Janes: Często tak jest. Fakt.
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
04.12.2016, 20:57:45
  • -1
" bo jak bym chciał to sam bym mógł nurkować co 2 dzień, mieć worek ryb i nikt by się nie dowiedział."


@soniq51: I widzusz...dobrze sie stało, że przestałeś kłusować tą ruską kusza dawno temu (pewnie jak to ruska, sie zepsuła...). Ludzie, którym takie stwierdzenia przychodzą do głowy nie powinni faktycznie mieć dostępu do jakiejkolwiek metody połowu umożliwiającej łamanie przepisów czyli kłusownictwo...

20

Z polskich jezior - świat młodych sumów

Z polskich jezior - świat młodych sumów

Film jest filmową wycieczką do świata młodych sumów europejskich. Pokazuje gdzie młode sumki zazwyczaj przebywają w różnych jeziorach, jak odpoczywają w dzień i jak są aktywne nocą.

tretre50
z
youtube.com
dodany: 29.11.2016, 17:04:56
  • 0
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    dokument
  • #
    przyroda
  • #
    wedkarstwo
  • #
    zwierzeta

5

Z polskiego jeziora - sumy nocą

Z polskiego jeziora - sumy nocą

Młode sumy filmowane nocną porą... Piękne mamy ryby w naszych wodach i mamy się czym pochwalić i co oglądać...

tretre50
z
youtube.com
dodany: 18.11.2016, 19:56:57
  • 5
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    przyroda
  • #
    zwierzeta
  • #
    dokument
  • #
    wedkarstwo
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
19.11.2016, 06:28:06
  • 1
@j557: Proszę - masz zdjęcie uklei jakie wyciągam:)... a największe jakie wyciągałem ważyły dokładnie 2 razy tyle niż tak, która trzymam na zdjęciu.
tretre50 - @j557: Proszę - masz zdjęcie uklei jakie wyciągam:)... a największe jakie ...

źródło: comment_AMIZgsrKbbscvLt5oM1Qb3NLi2GqvHfU.jpg

Pobierz
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
19.11.2016, 06:28:33
  • 1
@j557: Ze szczupakami się zgadzam, że są lwami - też podrzucam Ci zdjęcie żeby nie było, że nie potrafię :) Ale królem wody dla mnie pozostanie sum :P
tretre50 - @j557: Ze szczupakami się zgadzam, że są lwami - też podrzucam Ci zdjęcie ...

źródło: comment_fnIEumIGCTOrlQyeKizhh1Ybjb4idPx9.jpg

Pobierz
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
19.11.2016, 06:30:35
  • 1
@j557: Największa "ukleja" jaką wyciągnąłem z wody w Polsce ważyła prawie 50 kg, możesz to sobie tutaj obejrzeć:
http://www.youtube.com/watch?v=jdQuMxoRKRU&t=9s

3

Freedive Music Video - amatorski teledysk nagrany na dnie

Freedive Music Video - amatorski teledysk nagrany na dnie

Sen o przyszłości - tego teledysku do utworu Sylwii Grzeszczak na pewno nie widzieliście - nagrałem go kiedyś z koleżanką 7 metrów pod wodą na dnie tuby nurkowej. Podczas nagrań nurkowaliśmy na wstrzymanym oddechu ... Jak Wam się podoba?

tretre50
z
youtube.com
dodany: 18.11.2016, 17:17:27
  • 3
  • #
    polska
  • #
    muzyka
  • #
    rozrywka
  • #
    ama
  • #
    sport
  • #
    ciekawostki
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
18.11.2016, 17:23:06
  • 0
Ama to japońskie freediverki, poławiające podczas nurkowania na wstrzymanym oddechu owoce morza, gąbki i perły u wybrzeży Japonii. W teledysku występuje polska freediverka nurkująca podobnie jak one na wstrzymanym oddechu. Stąd #ama w opisie klipu :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tretre50
tretre50
tretre50
Autor
18.11.2016, 19:19:53
  • 0
@Braq: Dziękuję, to pierwszy i jedyny taki film jaki "zrealizowałem". Pomysł był całkowicie spontaniczny, chcieliśmy zobaczyć jaki efekt z tego wyjdzie... jeśli w ogóle coś wyjdzie :)

3

The River Monster

The River Monster

Pewnego dnia postanowiłem nieco zamieszać na szlaku kajakowym na rzece Piaśnicy ...

tretre50
z
youtube.com
dodany: 12.11.2016, 19:19:19
  • 0
  • #
    polska
  • #
    wykop
  • #
    youtube
  • #
    nurkowanie
  • #
    przyroda
  • #
    dowcip

10

Z polskiego jeziora - wielka ławica dużej płoci

Z polskiego jeziora - wielka ławica dużej płoci

Czy płocie mogą być wdzięcznym tematem? Mogą, szczególnie jeśli jest ich aż tyle :) Piękne mamy ryby w naszych wodach i mamy się czym pochwalić i co oglądać.

tretre50
z
youtube.com
dodany: 05.11.2016, 20:55:08
  • 2
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    nurkowanie
  • #
    zwierzeta
  • #
    wedkarstwo
  • #
    przyroda
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
06.11.2016, 08:25:02
  • 0
@Gizmo_R: Tak :) Gościnnie w filmie pojawiają się karasie, leszcze, okonie i karpie.

5

Zabawa z ławicą ryb

Zabawa z ławicą ryb

Czy w polskich jeziorach można spotkać ławice ryb podobne jak w ciepłych wodach morskich? Można. A ich zachowanie jest także podobne. Można nawet taką ławicą sterować co pokazuje ten film.

tretre50
z
youtube.com
dodany: 19.10.2016, 17:07:20
  • 0
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    nurkowanie
  • #
    zwierzeta
  • #
    wedkarstwo
  • #
    przyroda

14

Jak wygląda sprzątanie jeziora pod wodą?

Jak wygląda sprzątanie jeziora pod wodą?

Jest w Polsce grupa ludzi, którzy robią to często u siebie, a dwa razy do roku spotykają się aby posprzątać...dno wybranego jeziora. Film opowiada i pokazuje jak wygląda takie "sprzątanie" pozostałości po "cywilizacji". Ciężko można przywieźć ze sobą pełne a nie można zabrać z powrotem pustego?

tretre50
z
youtube.com
dodany: 17.10.2016, 21:59:27
  • 0
  • #
    polska
  • #
    nurkowanie
  • #
    zwierzaczki
  • #
    wedkarstwo
  • #
    rybypolskichwod
  • #
    ekologia

6

Oswojone karpie

Oswojone karpie

Gdy się je często odwiedza to można przyzwyczaić duże jeziorowe karpie tak że same podpływają do człowieka...

tretre50
z
youtube.com
dodany: 13.10.2016, 20:07:17
  • 5
  • #
    polska
  • #
    zwierzaczki
  • #
    rybypolskichwod
  • #
    wedkarstwo
  • #
    nurkowanie
  • #
    zwierzeta
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
14.10.2016, 14:59:26
  • -1
@osters: Karpie wpuszczone do wypełnionej wodą wanny zakładam, że były żywe... No to powiem Ci, że miałeś jak dotąd sporo szczęścia. Karpie, szczególnie te duże przechodzą na pokarm mięsny - wyszukują małże i miażdżą ich muszle tzw. zębami gardłowymi... Dlatego do lodzika polecam jednak w przyszłości najpierw karpia uśmiercić ;)
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
14.10.2016, 15:01:06
  • -1
@factorys Chciałbym przeprosić rodzinę anona jeśli on zobaczy ten film...

8

CWT Freediving Zakrzówek 2016

CWT Freediving Zakrzówek 2016

Freediving (nurkowanie w głąb na wstrzymanym oddechu) w zalanej kopalni "Zakrzówek" w Krakowie. Zakrzówek został zalany w 1990 roku. Była to kopalnia wapienia. Maksymalna głębokosć to 32 metry. Podczas drugiej wojny światowej pracował w tej kopalni Św. Karol Józef Wojtyła — Papież Jan Paweł II

tretre50
z
youtube.com
dodany: 23.09.2016, 22:32:16
  • 1
  • #
    polska
  • #
    sport
  • #
    nurkowanie
  • #
    freediving
  • #
    krakow
  • #
    rybypolskichwod

4

Podwodna Polska siła - sum

Podwodna Polska siła - sum

Filmowa opowieść z fabułą odgrywaną przez ryby. Więcej nie napiszę - film opowiada wszystko.

tretre50
z
youtube.com
dodany: 22.09.2016, 20:47:29
  • 4
  • #
    polska
  • #
    zwierzeta
  • #
    sport
  • #
    wedkarstwo
  • #
    nurkowanie
  • #
    rybypolskichwod
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
23.09.2016, 22:21:29
  • 1
@WujekFranek: Nakręcę takie wideo, ale na razie wizura się sknociła w Polsce ze względu na zmianę temperatury wody szybką (ochłodzenie), a i ja właśnie wyjeżdżam na pewien czas do Norwegii polować na dorsze - więc trzeba będzie trochę poczekać. Z filmów jakie stworzyłem (z japońcami, jeśli ten gatunek Cię ciekawi) to mogę Ci polecić film o karasiach srebrzystych na miejscówce często odwiedzanej przez żerujące na nich drapieżniki - w pewnej
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
23.09.2016, 22:27:39
  • 0
@palodisko: Zgadzam się całkowicie. To jest absolutny król i władca naszych wód. Nikt mu nie podskoczy :) A na miejscówkach gdzie bytują największe nie ma (bo unikają tych miejsc z obawy przed sumem) zarówno białej ryby jak i drapieźnika (sandacz, szczupak). Sumy w naszych wodach bywają naprawdę imponujące. Tutaj jest film, na którym nagrałem jednego z najwiekszych sumów jakie spotkałem pod wodą w Polsce. Kiedy się obok niego położyłem, to

14

Spearfishing w Polsce - polowanie na japońce

Spearfishing w Polsce - polowanie na japońce

Łowiectwo podwodne (podwodne polowanie kuszą na ryby, wykonywane na wstrzymanym oddechu) jest to sport w Polsce legalny, prawnie dozwolony i zrównany w prawach z wędkarstwem, oraz uregulowane szczegółowymi przepisami. To nie jest kłusownictwo!

tretre50
z
youtube.com
dodany: 21.09.2016, 22:40:26
  • 8
  • #
    polska
  • #
    rybypolskichwod
  • #
    wedkarstwo
  • #
    sport
  • #
    nurkowanie
  • #
    zwierzeta
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
23.09.2016, 22:11:58
  • 0
@Altar: Pozdrów tatę!
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
23.09.2016, 22:13:51
  • 0
@EtaCarinae: Ta, którą upolowałem nie wróciła. Zjadłem :) Zresztą karaś srebrzysty jest to w naszych ekosystemach wodnych gatunek obcy i inwazyjny wypierający nasze rodzime karasie złociste. Nic tu po nim, niech wraca do Azji, skąd przywlekli go do naszych wód ludzie...
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
23.09.2016, 22:16:08
  • 0
@arturfartur: Dokładnie - to jest jedna z możliwości współpracy łowców podwodnych z wędkarzami i dzierżawcami akwenów wodnych. Od lat często ja i moi koledzy 'po fachu' wykonujemy rozmaite rekonesanse z kamerą dla kół
wędkarskich, stowarzyszeń i gospodarstw rybackich. I przeważnie chodzi o zbadanie stanu ichtiofauny, albo stwierdzenie dlaczego w danej wodzie coś 'nie gra' wg wędkarzy. Po każdym takim rekonesansie, jeśli jest grupowy siadamy i zbieramy nasze obserwacje, a następnie

8

Okonie wielkie jak karpie

Okonie wielkie jak karpie

To nie jest żart. Na filmie widać okonie wielkie jak wigilijne karpie. Film zrealizowany w zalanym polskim kamieniołomie. Największe z tych okoni oceniam na około 2 kg

tretre50
z
youtube.com
dodany: 15.09.2016, 17:40:12
  • 5
  • #
    zwierzeta
  • #
    rybypolskichwod
  • #
    lowiectwo
  • #
    jeziorostories
  • #
    nurkowanie
  • #
    zwierzaczki
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
21.09.2016, 22:37:23
  • 0
Film nagrany został w kamieniołomie "Gródek" (popularne koparki) w Jaworznie
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

15

Piękno polskich wód - jazie i wzdręgi

Piękno polskich wód - jazie i wzdręgi

Jazie i wzdręgi z polskiego jeziora. Piękne mamy ryby w naszych wodach i mamy się czym pochwalić i co oglądać.

tretre50
z
youtube.com
dodany: 15.09.2016, 18:24:52
  • 0
  • #
    rybypolskichwod
  • #
    zwierzaczki
  • #
    zwierzeta
  • #
    polska
  • #
    wedkarstwo
  • #
    sport

20

Agresywne sandacze

Agresywne sandacze

Sprowokowane sandacze odważnie atakują...

tretre50
z
youtube.com
dodany: 30.08.2016, 20:22:48
  • 4
  • #
    rybypolskichwod
  • #
    wedkarstwo
  • #
    zwierzeta
  • #
    sport
  • #
    nurkowanie
  • #
    lowiectwo

2

Garbusy spod łodzi

Garbusy spod łodzi

W polskich wodach zwierząt nie trzeba szukać daleko. Stado pięknych garbusów przyczajone pod zacumowaną łodzią...

tretre50
z
youtube.com
dodany: 24.08.2016, 18:56:48
  • 2
  • #
    ryby
  • #
    rybypolskichwod
  • #
    nurkowanie
  • #
    wedkarstwo
  • #
    lowiectwo
  • #
    zwierzeta

2

Polskie sumy p1

Pokaż treści 18+

Polskie sumy p1

Ujęcia sumów płynących w toni. Wszystkie pochodzą z naszych polskich jezior.

tretre50
z
youtube.com
dodany: 23.08.2016, 22:08:59
  • 4
  • #
    sum
  • #
    nurkowanie
  • #
    woda
  • #
    jeziorostories
  • #
    ryby
  • #
    zwierzeta
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
24.08.2016, 17:02:56
  • 0
@Bozyszcze: Sum je inne ryby, żaby, czasem gdy jest duży to ptaki i małe ssaki wodne. Obserwuję sumy pod wodą w ich naturalnym środowisku i nie widziałem, żeby jadły to o czym piszesz :) Nie wiem, może gdyby je podkarmić... :))
tretre50
tretre50
tretre50
Autor
24.08.2016, 18:53:13
  • 1
@Bozyszcze: Aaa, znam to :) Tylko mam słabą pamieć do cytatów :)

0

Sum kontra kusza

Sum kontra kusza

Bardzo waleczny młody sum...

tretre50
z
youtube.com
dodany: 23.08.2016, 22:15:01
  • 1
  • #
    ryby
  • #
    rybypolskichwod
  • #
    nurkowanie
  • #
    lowiectwo
  • #
    jeziorostories
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Mam na imię Piotr, 44 latka, mieszkam w Sosnowcu... Uprawiam open water freediving (nurkowanie na wstrzymanym oddechu) i spearfishing (podwodne polowania na wstrzymanym oddechu przy użyciu kuszy). Jestem obserwatorem i filmowcem amatorem podwodnego świata i zwyczajów zamieszkujących go mieszkańców.
  • Sosnowiec
  • http://www.youtube.com/user/PGRbruner/featured
  • tretre50@wp.pl
  • Facebook

Osiągnięcia

  • Ekshibicjonista
    od 18.11.2016

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 31.07.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking