Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko306
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

snow
snow

snow

Dołączył 15 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 26258
  • Znaleziska 6681
  • Mikroblog 19577
  • Obserwujący 20
  • Obserwowane 97
marcelus
marcelus
marcelus
27.12.2019, 14:59:06 via Android
  • 67
Przy całej imbie o serial netflixa "The Witcher" najbardziej lubię jak wychodzą z części Polaków kompleksy i jakiś głęboko zakorzenione poczucie niższej wartości.

Netflix nam serwuje kino klasy C, w którym większość rzeczy jest totalna amatorką, scenariusz nie dość że pisany na kolanie to jeszcze wykazuje totalne niezrozumienie, czy nawet nieznajomość materiału źródłowego, a i tak większość komentujących gardluje "jak śmiecie krytykować brudne Polaczki, Amerykanie nam zrobili serial, to winnismy ich jeszcze
  • 16
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 27.12.2019, 15:39:03 via Android
  • 2
@marcelus ja najbardziej lubię w tym serialu to, że mogę sobie poddawać na #czarnolisto takich cymbałów jak ty. Wejdź sobie na Reddit czy IMDB i poczytaj opinie ludzi nie z Polski.
  • Odpowiedz
hansschrodinger
hansschrodinger
hansschrodinger
27.12.2019, 08:26:10
  • 7
Smok z filmu Ostatni Smok z 1996 roku. Obejrzyjcie krótki clip, szczególnie od 2 minuty. Tak powinien wyglądać Villentretenmerth, a nie jakaś złota kura.

#wiedzmin #netflix
hansschrodinger - Smok z filmu Ostatni Smok z 1996 roku. Obejrzyjcie krótki clip, szc...
  • 2
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 27.12.2019, 08:56:29 via Android
  • 0
@hansschrodinger Ech dokładnie. W dodatku naprawdę na potrzeby opowiadania potrzebne były im może 3-4 minuty ujęć że smokiem ale zrobione dobrze.
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 26.12.2019, 21:53:14 via Android
  • 2
#wiedzmin Jakoże cały czas mam bardzo ambiwalentne uczucia co do serialu odpaliłem go drugi raz. I trzy rzeczy:

1) Przeczytałem gdzieś by nie oglądać Netflixa w przeglądarkach (chrome, Firefox) tylko z aplikacji lub ewentualnie w Edge. Podobno dwie pierwsze odtwarzają filmy z Netflixa w 720p, a reszta w full HD. I o dziwo! wydaje się to prawdą i w dodatku efekty CGI wydają się troche lepsze w wyższej rozdziałce. Wynika
  • 1
  • Odpowiedz
ZajebbcieTrudnyNick
ZajebbcieTrudnyNick
ZajebbcieTrudnyNick
26.12.2019, 22:08:55 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@snow: ctrl+shift+alt+d i możesz zobaczyć info na temat rozdzielczości. Edge odtwarza w 1080p a do Firefoxa możesz ściągnąć dodatek który wymusi ta rozdzielczosc
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 23.12.2019, 21:37:46 via Android
  • 6
#wiedzmin #netflix Zacząłem się zastanawiać czy te pierwsze, absurdalnie niskie recenzje serialu mu nie pomogły? Po pierwsze to było tak bardzo głupie (recenzenci którzy wprost przyznają, że oglądneli 1 i 5 odcinek i dali 0/10), że aż #!$%@? wszystkich, a w szczególności zagraniczny fandom i ten zaczął wystawiać masowo oceny 10/10 mimo że traktowali serial jako typowy średniak 6/10 czy 7/10. Po prostu w ramach przekory. W tej
  • 5
  • Odpowiedz
snow
snow
snow
Autor
24.12.2019, 14:12:26 via Android
  • 0
@Eoon no jebłem sie. Wiele to zmienia?
  • Odpowiedz
1906pel
1906pel
1906pel
23.12.2019, 16:23:13
  • 0
Suljic rozwiązał umowę z Zagłębiem , miał być hit wyszedł kit.
#wislakrakow
  • 2
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 24.12.2019, 09:15:31 via Android
  • 1
@1906pel WTF ciekawa ta jego przygoda w Polsce ;D
  • Odpowiedz
roneczek
roneczek
roneczek
23.12.2019, 21:32:41
  • 7
Jakby dali Hamilla jako Vesemira to by był nerdgazm porównywalny z Keanu Reeves'em w Cyberpunku

#wiedzmin #netflix
  • 2
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 23.12.2019, 21:41:53 via Android
  • 1
@roneczek Powiem szczerze, że jeśli Netflix ma kasę i to zrobi... Zaora propagandowo wszystko co widziałem do tej pory...
  • Odpowiedz
NieBojeSieMinusow
NieBojeSieMinusow
NieBojeSieMinusow
23.12.2019, 10:21:50
  • 16
Po obejrzeniu 5 odcinków Wiedźmina nie dziwią mnie wysokie oceny fanów i niskie oceny krytyków. Opinia bez spoilerów.

Problemem netflixowego wiedźmina są przede wszystkim kwestie techniczne. Oglądając kolejne odcinki mam wrażenie obcowania z produktem niskobudżetowym, co jest przecież absurdalne. Za serialem stoi przecież Netflix, z poważnym budżetem, w głównej roli jest hollywoodzka gwiazda, a sceny walk są zaaranżowane na bardzo wysokim poziomie. Z czego to wynika? Chyba z kwestii na których się nie znam, a które w połączeniu dają efekt b-klasowości: oświetlenie, kolory, postprodukcja.

Wiadomo, że śmieszne jest #!$%@?:

hurr
  • 13
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 23.12.2019, 11:13:30 via Android
  • 0
@NieBojeSieMinusow No powiem ci, że zgadzam się praktycznie że wszystkim co napisałeś, chociaż kilka zmian moim zdaniem zamiast na korzyść, zadziałało na niekorzyść. Zmierzam do tego, że rozumiem zmiany, które mają jakąś rolę i jeszcze wzbogacają widowisko. A co do kwestii technicznych, jestem praktycznie pewny, że gdyby były one na najwyższym poziomie to ogromna ilość krytyków by nawet nie pisnęła i byłaby w stanie wybaczyć wiele innych potknięć.
"Może z tym
  • Odpowiedz
Fallriv
Fallriv
Fallriv
23.12.2019, 00:33:45
  • 18
Hurr durr w GoT było na bogato i premium, a w tym Wiedźmaku to bieda i nędza i kostiumy jak z lumpa xD

Nie nie było, GoT na początku też wyglądał biednie. Choć pewnie zaraz jakiś niewidomy imbecyl mi powie, że ten strój Cat to był przecież genialny i bez porównania z tym co nosi Triss czy Yen ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#witcher #netflix
Fallriv - Hurr durr w GoT było na bogato i premium, a w tym Wiedźmaku to bieda i nędz...

źródło: comment_I1PoKBmj1j7L7qruwYkylqirS44N8FeZ.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 23.12.2019, 09:27:42 via Android
  • 2
@Fallriv Rację masz. Naprawdę oglądnicie sobie jeszcze raz 1 sezon GoT. Tam masz może w sumie 10 min CGI. A gdy Robb jedzie na wojnę następuje cięcie i w następnej scenie wraca z okrzykiem "zwyciężyliśmy!".
  • Odpowiedz
Nuker
Nuker
Nuker
23.12.2019, 03:09:02
  • 117
Znalazłem świetną recenzje Wiedźmina na filmwebie od użytkownika "systemfail", zacytuje ją, bo w większości się zgadzam

Wiedźmin został zrealizowany koszmarnie. Jeżeli za punkt odniesienia weźmiemy książkę o tym samym tytule to świadomy widz zauważy nawarstwienia niekonsekwencji. Niektórzy powiedzą, że fabuła została uproszczona w porównaniu do książkowej, otóż nie, fabuła serialu została strywializowana. Zacznijmy od tego, że scenariusz frywolnie nawiązuje do książki. Z wieloaspektowych spisków, knowań, domysłów, tajemnic otrzymujemy płaską i prostolinijną fabułę w najlepszym wypadku ... a w najgorszym fabuła zostaje przeinaczona, co tworzy katastrofę bo te nowe rozwiązania nie utrzymują integralności wątków.

1. Retrospekcje to czysty chaos. Bez konsekwencji są wcielane flashbacki z przeszłości. Dla czytelników powieści są to momenty do odgadnięcia... ale już dla zwykłego widza nie ma jak odróżnić retrospekcji od aktualnego wątku w filmie - postacie się nie zmieniają: wyglądają tak samo, mają te same ubrania, są w tym samym wieku. Przed chwilą kogoś uśmiercono i nagle ta postać znowu żywa bierze udział w jakimś nowym ujęciu. Sceny pojawiają się nagle i nagle znikają co pogłębia niezrozumienie.

2. Jest wątek feministyczny, który schrzaniono po całości. Królowa Calanthe, tak silna i udana postać kobieca została zmaskulinizowana, zobaczyć ją możemy jako skoczną młódkę z mieczem w zbroi, która porywczo walczy z wrogiem, nie potrafi zapanować nad sobą, chleje, jest niecierpliwa i ulega emocjom. Prawdziwa Calanthe była w kwiecie wieku, walczyła tylko raz podczas upadku Cintry (o ile się nie mylę) i tak też zginęła, w serialu zostało to udramatyzowane niepotrzebnie, zabrano jej silne cechy kobiece i dano jej silne wulgarne cechy męskie ... dno i niepotrzebny zabieg.

3. Słowiańskość została w tej adaptacji uśmiercona - co prawda istnieją imiona, niektóre nazwy potworów, miejscowości, ale cała ciekawa głębia inspirowana Słowianami pozostała niewykorzystana.
  • 39
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 23.12.2019, 09:22:31 via Android
  • 3
@Nuker Przecież to pisał jakiś skończony debil.
  • Odpowiedz
kcitsidalv
kcitsidalv
kcitsidalv
23.12.2019, 05:33:05
  • 38
#wiedzmin
Łojezu, ludzie. Czytam te wasze opinie o serialu i nie wierze że nikt nie zwraca uwagi na jego największe problemy. Może jestem trochę przewrażliwiony na tym punkcie, ale z warstwą graficzną serialu jest coś mocno nie tak. Oglądałem cały serial na dosyć sporym telewizorze i co mi się rzuciło w oczy:
- oświetlenie w większości scen wygląda jak z taniej telenoweli. Twórcy chyba zapomnieli czym jest rozproszone światło, zamiast
  • 14
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 23.12.2019, 09:19:19 via Android
  • 0
@kcitsidalv Wszystko to co wymieniłeś to bieda post-produkcja wykonana przez Platige Image. Na usprawiedliwienie trzeba dodać, że trwała podobno pół roku, gdzie w tyle czasu możesz ogarnąć 1.5h filmu kinowego, a nie 8 godzin serialu.
  • Odpowiedz
BQP
BQP
BQP
23.12.2019, 08:33:40
  • 11
Przypominam, że w 2007 roku dostaliśmy świetną walkę ze strzygą za budżet mikroskopijny w porównaniu z Netflixem.

#wiedzmin
BQP - Przypominam, że w 2007 roku dostaliśmy świetną walkę ze strzygą za budżet mikro...
  • 3
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 23.12.2019, 09:05:38 via Android
  • 8
@BQP Ale co tu porównywać? Tutaj masz full animacje jak z bajki. Obydwie wersje robiło Platige Image i ta w serialu jest milion razy lepsza.
  • Odpowiedz
v.....y
v.....y
konto usunięte 22.12.2019, 23:36:40
  • 8
Po pierwsze, nie porównujmy #wiedzmin z żadną produkcją #hbo a okaże się, że jest to spoko serial.

#hbo jest po prostu zajebiście wymagające i od dekad produkuje sztosy.
#netflix produkuje masę crapu żeby zadowolić wszystkich a #wiedzmin zadowala nas.
Martin musiał zatwierdzić całą produkcję po dwóch pierwszych odcinkach, tutaj sprawa wyglądała zupełnie inaczej.

Nie
  • 13
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 22.12.2019, 23:46:35
  • 0
@venkat_prawdziwy: Materiał źródłowy był dużo trudniejszy do przeniesienia na ekran niż taki GoT. W 1 sezonie Gry o Tron mieliśmy całej dwie sceny typowe dla fantasy: "white walkers" przez chwile i narodziny smoków - jakies 15 sekund CGI. Gdy mieliśmy bitwę - nastąpiło cięcie i po chwili Robb przybiegał krzycząc "wygraliśmy". Naprawdę! ostatnio sobie powtarzałem GoTa i dokładnie tak było. W Wiedźminie od Netfliksa nie było takich zagrań i czasem
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 23.12.2019, 00:32:20 via Android
  • 1
@mike-mo hejka chciałem powiedzieć że miałeś trochę racji z niektórymi durnymi zmianami w scenariuszu (marilka sadystka WTF), ale już tak nie #!$%@? i nie wybielają Bagińskiego bo to jego Platige Image odpowiadało także, za te żenujące bieda efekty CGI jak diaboł (pół bidy), smok czy postprodukcję, która jest momentami na poziomie dramatycznie niskim. Mam wrażenie, że ciężko ci to przyznać, iż jedne z gorszych rzeczy w tym serialu to nie "hamerykanie"
  • Odpowiedz
Kozajsza
Kozajsza
Kozajsza
22.12.2019, 23:52:28
  • 11
W ogóle to mam ból dupy o walkę ze strzygą. Raz że wyglądała i poruszała się jak jakaś lalka, dwa że ogólnie cały wątek to zmarnowany potencjał. Seriale pozwalają na zmienianie formy co odcinek, tu kino drogi, tu dramat, tu bitwa, tu lekka historia komediowa. Przecież wątek strzygi to idealny materiał na horror - zamiast pokazywać tą pokraczną lalkę trzeba było zrobić Obcego - pokazywać jak najmniej, zrobić z zamku Nostromo a
  • 4
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 23.12.2019, 00:14:58
  • 17
@Kozajsza: Dużo krytki tego serialu zrozumiem, ale żeby krytkować strzygę i walkę ze strzygą która moim zdaniem jest #!$%@? dobra, perfekcyjna i akurat oddająca w 100% klimat książki - to nie zrozumiem za #!$%@?. Wygląda kapitalnie i zgodnie z opisem. Widzisz, że to jest istota ludzka tylko przeklęta, a nie nakoksowany orangutan z rudymy włosami jak w grze czy animacji.
  • Odpowiedz
w.....n
w.....n
konto usunięte 22.12.2019, 23:04:43
  • 9
Myślałem, że będziemy się wspólnie jarać a tu taki #!$%@?. Z tego co zrozumiałem po 2 dniach obserwacji tagu to argumenty frakcji której serial się nie podoba można streścić jako: "nie jest tak jak to sobie wymarzyliśmy, więc jest do niczego". #!$%@?, poważnie? Prezentujecie postawę roszczeniowej polskiej księżniczki aka p0lki. Serial idealny, tak samo jak mąż idealny nie istnieje. A to że nie odpowiada waszym wyobrażeniom jeszcze nie czyni go złym. Ale
  • 13
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 22.12.2019, 23:27:02
  • 0
@Jan_K: No super są te komentarze. Sam kilka rzeczy, które mi się nie podobają wymieniłem. I po głębszym przemyśleniu i ruszeniu makówką okazało się, że nie miałem racji i te zmiany czemuś służyły. Podam przykład. 1 Odcinek i sam fakt, że Wiedzmina wita córka starosty, a nie on sam. Dlaczego? Bo dzięki temu ona może dopytać o fach wiedźmina, nakreslić jego profesje widzom. Wychodzi to naturalnie. Nie zgadzam się z
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 23.12.2019, 00:08:24
  • 0
@Jan_K: Zgadzam się mi też brakowało tridamskiego ultimatum (pisałem o tym tutaj, żeby nie było: https://www.wykop.pl/wpis/46246287/to-cos-ode-mnie-jestem-po-4-odcinkach-kompletnie-n/ ), w szczególności, że mógł być z tego kapitalny i pasujący do serialów "plot-twist" w momencie, w którym Geralt orientuje się czymże to ultimatum jest i, że został oszukany. Jest to akurat jedna z tych wyciętych rzeczy, której kompletnie nie rozumiem. Diaboł i kraniec świata - spłaszczone. Nie ma tutaj Lillie. W moim przekonaniu
  • Odpowiedz
z.....j
z.....j
konto usunięte 22.12.2019, 23:17:00
  • 0
Yennefer w ksiazce tez jest tak bardzo irytujaca postacia czy tylko w serialu?
#wiedzmin #thewitcher
  • 4
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 22.12.2019, 23:36:44
  • 0
@zycietokuj: Yennefer jest #!$%@? irytująca, to ten typ kobiety, w której każdy z nas się na pewnym etapie życia kochał, ale każdy z boku mu mówił "daj sobie z nią spokój" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Zbigszew
Zbigszew
Zbigszew
22.12.2019, 23:30:43 via Android
  • 55
Nie lepsza byłaby ta pani w roli czarmowłosej? #wiedzmin
Zbigszew - Nie lepsza byłaby ta pani w roli czarmowłosej? #wiedzmin

źródło: comment_XF4XVzFzsKGN47nDGTsGD4ONjr1NQE7N.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 22.12.2019, 23:34:52
  • 1
@Zbigszew: Nie. Yen z serialu Netflixa jest jego najjaśniejszym punktem, a ta aktorka miażdży łeb.
  • Odpowiedz
t.....s
t.....s
konto usunięte 22.12.2019, 23:11:20
  • 7
Czarni czy feministyczne teksty mnie jakoś nie ruszały, to jednak fantastyczny świat Wiedźmina.
To co mnie bolało, to okropna wiejąca nuda, zabójca potworów, który zabił zaledwie kilka potworów przez cały sezon. Za to Yennefer świeciła cyckami kiedy tylko mogła - ktoś chyba w pewnym momencie zdał sobie sprawę że #!$%@?ł scenariusz więc wepchnie jak najwięcej cycków w odcinki, żeby jakoś załagodzić sprawę.
Najgorsza wpadka aktorska dla mnie? Aktorka grająca Triss. Młoda czarodziejka
  • 5
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 22.12.2019, 23:34:01
  • 0
@tepskiteps: Widzę, że każdy kto chce kopnąć ten serial i nie za bardzo wie dlaczego - wymienia Triss. Dla mnie to rzecz gustu, nie uważam, że jest tragiczna. Dlaczego nie wymienisz, że czterech najważniejszych aktorów tej historii: Geralt, Yen Ciri i Jaskier są PERFEKCYJNI? Oglądałem serial z moją narzeczoną, która nigdy nie czytała książek i kojarzy świat Wiedźmina z momentów gdy grałem w grę i nie miała NAJMNIEJSZYCH PROBLEMÓW z
  • Odpowiedz
corristox
corristox
corristox
21.12.2019, 14:04:27
  • 3
Ten serial jest tak niechlujny, pocięty na kawałki i nieumiejętnie sklejony, że głowa mała.Jak zobaczyłem strzygę to tak smiechłem, że ekran oplułem, jak zobaczyłem co zrobili z Villentretenmerthem i Eyckiem... No to chyba największa żenada...
#wiedzmin
  • 6
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 21.12.2019, 14:36:58 via Android
  • 1
@corristox Strzyga jest #!$%@?. Najlepsza jej interpretacja w mediach do tej pory.
  • Odpowiedz
EvilToy
EvilToy
EvilToy
21.12.2019, 14:05:40
  • 11
nie jestem rasistą ale #!$%@?ą mnie czarni aktorzy bo to "wpychanie na siłę poprawności politycznej". elfy nie mogą być czarne bo wiadomo, w swoim naturalnym środowisku występują tylko białe osobniki tego gatunku :-D

śmieszy mnie jak rasiści usprawiedliwiają swój rasizm "poprawnością polityczną" - terminem już tak przeżutym, że niewiadomo co znaczy. prawilnie, nie na siłę i bez wpychania to byłoby gdyby nie było ani jednego czarnego aktora, wszyscy biali, prawda konserwy? (
  • 7
  • Odpowiedz
snow
snow
snow 21.12.2019, 14:35:57 via Android
  • 0
@EvilToy Dlaczego w Lord of The Rings nie było czarnoskórych? Twierdzisz, że Peter Jackson to #!$%@? rasista?
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 29
  • Strona 6 z 29
  • >
  • Nie mam poglądów politycznych, tylko gospodarcze.
  • Kraków

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 02.05.2016

    Komentator
  • Rocznica
    od 13.10.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 22.05.2013

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 05.09.2014

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl