Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko293
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

robert-str
robert-str

robert-str

Dołączył 9 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 897
  • Znaleziska 287
  • Mikroblog 610
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 47

889

Karol Strasburger tłumaczy babie po co mu broń.

Karol Strasburger tłumaczy babie po co mu broń.

Pan Karol wyjaśnia różowego.

Lakom1907
z
youtu.be
dodany: 06.03.2018, 18:41:49
  • 126
  • #
    lewackalogika
  • #
    logikarozowychpaskow
  • #
    bron
  • #
    seriale
robert-str
robert-str
robert-str 07.03.2018, 08:18:42
  • 4
@Nicolai: Też podaje zawsze przykład ubezpieczenia, bo sądzę że to możliwość najłatwiejszego trafienia do opornych. Margines ogarniętych ludzi, którzy nie mają jakiegokolwiek ubezpieczenia jest marginalny. Po co jest jest ubezpieczenie? Po to abym nigdy nie musiał z niego skorzystać i abym spokojnie sobie codziennie szedł spać. Z bronią tak samo.

422

Za pięć lat lecimy na Marsa. Zacznijmy się do tego przyzwyczajać

Za pięć lat lecimy na Marsa. Zacznijmy się do tego przyzwyczajać

W 2024 roku ludzie polecą prywatną rakietą na Czerwoną Planetę. Wahadłowiec należący do SpaceX, firmy Elona Muska, przewiezie ochotników, dzięki którym ludzkość stanie się międzyplanetarnym gatunkiem...

nikto
z
tech.wp.pl
dodany: 19.02.2018, 17:37:15
  • 234
  • #
    technologia
  • #
    kosmos
  • #
    spacex
  • #
    astronautyka
  • #
    nauka
  • #
    mars
robert-str
robert-str
robert-str 20.02.2018, 21:44:20
  • 1
@detomastah: Ale rozpatrujesz tylko moment rekrutacji. To że tacy ludzi by się znaleźli nie ma wątpliwości. Pytanie jak by się zachowywali w trakcie misji? Nie mieli by już nic do stracenia. Bunt, samowolka itp. byłyby prawdopodobne. Myślę, że nikt nie zaryzykuje wysłania takich ludzi na misję do której przygotowania trwały lata, wykorzystano mnóstwo surowców oraz sama w sobie jest epokowa dla ludzkości. Każdy zdrowy człowiek ma wole życia.

Powierzyłbyś los
grafikulus
grafikulus
grafikulus
20.02.2018, 07:26:54
  • 1547
Po ostatniej publikacji na INNPoland dostałem sporo wiadomości od przedsiębiorców z branży budowlanej (nie tylko z tej zresztą), którzy opisywali mi różne metody oszustw. Niektóre z tych metod znałem, inne nie, ale przytoczę dwie, które wydały mi się najciekawsze z nadesłanych.

Metoda nr 1: Generalny wykonawca wyznacza swojego reprezentanta upoważnionego do dokonania odbioru robót (najczęściej kierownik budowy), którego, oczywiście całkiem przypadkowo, nie ma na budowie akurat wtedy, kiedy należy tenże odbiór wykonać. Zamiast takiego reprezentanta, protokół odbioru podpisuje więc inny pracownik „generalnego”, podobnie jak niedługo potem kwituje odebranie faktury od podwykonawcy. Niby wszystko w porządku, ale… Ale po pewnym czasie podwykonawca stwierdza, że nie ma na koncie pieniędzy. Udaje się więc do siedziby generalnego wykonawcy i co się okazuje? Że oto pracownik, który dokonał odbioru i potwierdził odebranie faktury, nie miał odpowiednich uprawnień żeby to zrobić. Termin już minął, a robota nieodebrana jest traktowana jako niewykonana. Walka podwykonawcy o swoje pieniądze w sytuacji, kiedy nie ma ważnego protokołu ani faktury przyjętej przez osobę, która ma do tego uprawnienia, jest bardzo ciężka.

Często też bywa tak, że „generalny” składa podwykonawcy „propozycję nie do odrzucenia”: Wie Pan, teraz to trochę czasu minęło, mamy już kolejny etap budowy, prace poszły dalej i ciężko zweryfikować, czy Pan rzeczywiście dobrze zrobił, czy też my musieliśmy na własny koszt poprawiać, któż ogarnąć teraz zdoła, więc proponujemy Panu 50% wynagrodzenia ustalonego na początku, a jak Pan chce całość, to spotykamy się w sądzie. Część podwykonawców się godzi, część się targuje, część grozi sądem, ale tak czy inaczej wykonawca generalny zawsze będzie „do przodu” na takim numerze…
grafikulus - Po ostatniej publikacji na INNPoland dostałem sporo wiadomości od przeds...

źródło: comment_7QbpuUhU3q3Pi7wuPmJ1FfM3FuhtePHu.jpg

Pobierz
  • 67
  • Odpowiedz
robert-str
robert-str
robert-str 20.02.2018, 10:08:11
  • 0
@grafikulus: plusy w cimno!
  • Odpowiedz

286

W jakim wieku najlepiej urodzić dziecko? Co mówią badania naukowe?

W jakim wieku najlepiej urodzić dziecko? Co mówią badania naukowe?

Można zajść w ciążę i urodzić zdrowe dziecko do 40 – tki, a nie do 35 roku życia, jak mówi się na ogół – wynika z dostępnych badań naukowych. Dla pań, które w młodszym wieku skupiały się na edukacji, karierze i osiągnięciu stabilizacji finansowej późne macierzyństwo to niejednokrotnie...

flyingcircus
z
generacjasmart.pl
dodany: 18.02.2018, 17:35:27
  • 357
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    rodzicielstwo
  • #
    biologia
  • #
    dzieci
robert-str
robert-str
robert-str 19.02.2018, 12:48:09
  • 3
@ksiegowywro: Zgadzam się z Tobą. My lvl 32, dzieci lvl 6, lvl 3 i aktualnie 3. w drodze. Wszystkie planowane. Z perspektywy czasu to stwierdziliśmy z żoną, że nasz pierwsze (w wieku 26 lat) to nawet mogło być zaraz po studiach 2 lata wcześniej.

Jako rodzic patrzę też na kwestie odchowania dzieci do nastu lat i potem większej swobody również z innej strony. Jak ja będę miał te 50 to najstarsza córka będzie kończyła studia. Chce mieć jeszcze siłę aby aktywnie uczestniczyć w ważnych okresach życia moich dzieci, wspierać ich, a najlepiej spokojnie doczekać się wnuków i pomóc przy ich wychowaniu.
@kwanty napisał jak to wygląda z drugiej strony.

Poza tym sądzę, że większość argumentów aby odkładać decyzję o dziecku jest nietrafiona, a część bierze się z rosnącego konsumpcjonizmu w społeczeństwie i właśnie potrzeby "używania życia". Tylko teraz kiedy użyjemy tego życia bardziej? W wieku 25 lat jak zaczynamy życie zawodowe i "nie stać nas na dziecko"? Może jednak jak dzieciaki już dorosły, a nasz plan na siebie konsekwentnie realizowaliśmy i jako doświadczone osoby możemy zarobić więcej? No chyba, że ktoś myśli, że używania życia to tylko impra, alko, brak obowiązków i
robert-str
robert-str
robert-str 19.02.2018, 12:59:44
  • 2
Zaskoczyło mnie, ze jest sporo komentarzy o wydźwięku, że przecież to oczywiste że im wcześniej tym lepiej. Argumenty różne od biologi po kontakty z dziećmi w wieku późniejszym.

Teraz rodzi się pytanie... skoro sporo osób tak uważa to dlaczego statystycznie średni wiek kobiety rodzącej pierwsze dziecko idzie w górę? :/
  • 12
robert-str
robert-str
robert-str 19.02.2018, 13:34:38
  • 1
@Vielokont: Zgadzam się i w pełni rozumiem, choć razi mnie stwierdzenie

bez potrzeby dostosowywania się do kogokolwiek poza samym sobą i żoną. (...) Konieczność umawiania się i układania z osobami spoza tego bardzo wąskiego grona (...) mnie najzwyczajniej w świecie wykańcza psychicznie.


Ja patrzę na to tak, że właśnie takie dostosowanie w tym momencie większej części mojego życia pod rodzinę dało mi bardzo dużo jako człowiekowi. Patrzę na świat, relacje
robert-str
robert-str
robert-str 19.02.2018, 13:57:12
  • 0
@to_juz_przesada:

1. Faceci do poświęceń niezdolni?
2. Czy Twoja wypowiedź implikuje stwierdzenie, że w przypadku przeważających komentarzy kobiet wydźwięk byłby odwrotny?
robert-str
robert-str
robert-str 19.02.2018, 15:38:15 via Android
  • 0
@Samol94 Tu lvl 32, 3 w drodze. Śmiem twierdzić, że da się ogarniać te dwie rzeczy na raz. Żona też jest aktywna zawodowo.
robert-str
robert-str
robert-str 19.02.2018, 15:45:47 via Android
  • -2
@to_juz_przesada
1. Znam biologiczne różnice między facetem, a kobietą oraz następstwa tychże. Nie rozmawiaj ze mną jak z debilem. Jestem świadom poświęceń ze strony kobiet (w tym mojej). Śmiem tylko twierdzić, że odpowiedzialny mężczyzna wspiera matkę swoich dzieci na wielu płaszczyznach i też może poświęcać w imie tego wiele rzeczy.
2. Nic mi nie wyszło. Dlatego też zadałem pytanie, a nie zaszufladkowalem Twoja wypowiedź i osobę.
robert-str
robert-str
robert-str 19.02.2018, 15:59:22 via Android
  • -1
@to_juz_przesada Życie. Pozostaje tylko protest do matki natury lub Wszechmogącego - do wyboru.
robert-str
robert-str
robert-str 19.02.2018, 20:23:57 via Android
  • 0
@lavinka Ależ oczywiście nie ma tematu dzieci jak nie ma odpowiedniej osoby. Nic na siłę, bo następstwa decyzji o potomstwie to moim zdaniem jedna z największych odpowiedzialności jaką możemy mieć w życiu. Dodajmy do tego jeszcze te rozwody o których wspominałaś. Ostatnio gdzieś widziałem informację, że ponad 50% rozwodów to ludzie przed 30. :/

Osobiście nie rozumiem po prostu sytuacji gdy młode, wykształcone małżeństwo, minimum na średnim etacie o dzieciach mówi
robert-str
robert-str
robert-str 20.02.2018, 07:55:50 via Android
  • 0
@dnasstorm Biologiczne to chyba oczywiste. Organizm kobiety w drodze ewolucji jest przystosowany do posiadania dzieci raczej od 20 roku życia, niż od 40.

Odnośnie kwestia kontaktu z dziećmi za te kilkanaście lat od porodu to wypowiedziało się tu kilka osób, które mieli rodziców 40 latków (w chwili urodzenia). Raczej nie są z tego faktu szczęśliwi. Od siebie dodam swój komentarz w innym miejscu tego wątku.

Jako rodzic patrzę też na kwestie
t.....3
t.....3
konto usunięte 15.02.2018, 12:50:58
  • 1
Mirki jak to jest. Mam konto oszczędnościowe, powiedzmy że co miesiąc mi nalicza odsetki, 1%, dla uproszczenia. Jak cały miesiąc miałem na koncie 1000zł to wiadomo, pod koniec dostanę 10zł. Pytanie natomiast co jeśli od 1 do 10 dnia miesiąca miałem 1000zł, potem od 10 do 16 dnia miesiąca 5000 i potem od 16 do końca miesiąca miałem 900zł. Jak to się liczy? Średnią wylicza?

#bankowosc #banki #
  • 8
  • Odpowiedz
robert-str
robert-str
robert-str 15.02.2018, 13:01:40
  • 2
@tymczasowe_konto333:

1. Oprocentowanie konta zawsze jest w skali rocznej. Jeżeli piszesz "dla uproszczenia" to zakładam, że o tym wiesz. W takim wypadku oprocentowanie roczne wynosiłoby 12%.
2. Dostaniesz w pierwszym przypadku (uproszczonym) 10zł pomniejszone o podatek "Belki" o zysków kapitałowych, który wynosi 19%. W tym wypadku 10zł-1,9zł=8,1zł.
3. Jeżeli zmienia Ci się stan konta w trakcie miesiąca to bank liczy odsetki od stanu konta za każdy dany dzień. Np. dzień 1 stan=1000zł, to masz zysk oprocentowanie/365, dzień drugi stan=10000, znów zysk za dany dzień w stosunku do oprocentowania rocznego itd.
4. Najczęściej kapitalizacja środków wykonywana jest na koniec miesiąca i wtedy dostajesz sumaryczny zwrot wypracowanych środków, pomniejszony oczywiście
  • Odpowiedz
piotr-zbies
piotr-zbies
piotr-zbies
28.01.2018, 01:27:10
  • 24
Szczerze, to podziękujmy izraelskiej lewackiej opozycji za to, że nakręciła antypolską atmosferę. Przez to raczej na 100% kupimy Homara od Amerykanów.

Rano chyba napiszę dłuższy komentarz na ten temat.

#wojskopolskie #wojsko #militaria #militaryboners #bekazlewactwa #izrael
  • 3
  • Odpowiedz
robert-str
robert-str
robert-str 29.01.2018, 10:57:21
  • 0
Chętnie przeczytam
  • Odpowiedz
blakker
blakker
blakker
22.01.2018, 12:14:25
  • 2
Siemka,

Przegladam wlasnie programy do prowadzenia swoich finansow domowych. Czyli zwyczajnie dbanie o swoje wydatki oraz przychody.

GNUCash aktualnie przegladam, jednak jest on troche taki nieestetyczny, mniej przyjemny. Zwyczajnie nie przypada mi do gustu az tak.

Polecacie
  • 11
  • Odpowiedz
robert-str
robert-str
robert-str 22.01.2018, 14:13:10
  • 0
@blakker Jakiś czas temu też się zastanawiałem nad programem do prowadzenia domowych finansów. GNUCash też nie przypadł mi do gustu. Ostatecznie padło na HomeBank i jestem w miarę zadowolony. Oczywiście im dłużej korzystam, tym bardziej widzę, że jakieś pojedyncze funkcje by się jeszcze przydały. Nie ma jednak rzeczy idealnych.

Kod otwarty, autor 1, freeware, instalacja na własnym dysku, więc prywatność. Brakuje niestety szyfrowania pliku z bazą danych.

[http://homebank.free.fr/en/index.php](http://homebank.free.fr/en/index.php)
  • Odpowiedz
P....._
P....._
konto usunięte 09.01.2018, 16:12:32
  • 165
Siema mam pytanie czy chcielibyście #ama dotyczące #gielda #gpw, a dokładniej #inwestowanie w #akcje. Zajmuje się tym od kilku lat.
  • 27
  • Odpowiedz
robert-str
robert-str
robert-str 10.01.2018, 14:54:42
  • 0
wołaj
  • Odpowiedz

624

Historii burmistrza Krosna Odrzańskiego ciąg dalszy

Historii burmistrza Krosna Odrzańskiego ciąg dalszy

"Prawe oko nie nadaje się do niczego." 24 czerwca Marek Cebula uległ wypadkowi podczas festynu. Strażacy skierowali na jego twarz strumień wody z armatki. Wypadek był efektem niefortunnego żartu przygotowanego przez strażaków lokalnej OSP.

konto usunięte
z
polsatnews.pl
dodany: 11.07.2017, 23:04:06
  • 130
  • #
    polska
  • #
    lubuskie
  • #
    wydarzenia
  • #
    wiadomosci
robert-str
robert-str
robert-str 12.07.2017, 10:22:40
  • 10
Od wyników ekspertyz zależy, czy strażacy zostaną przesłuchani w charakterze świadków czy podejrzanych.


Świadków? Ponury żart!
  • 3

291

Deficyt niższy prawdopodobnie nawet o połowę

Deficyt niższy prawdopodobnie nawet o połowę

Po czerwcu mamy dużą nadwyżkę w budżecie. To efekt wypłaty 8,74 mld zł z zysku NBP za ubiegły rok i o kilkanaście procent wyższych niż przed rokiem wpływów z VAT-u.

Rss8
z
m.bankier.pl
dodany: 11.07.2017, 10:01:52
  • 126
  • #
    polska
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
  • #
    4konserwy
robert-str
robert-str
robert-str 12.07.2017, 09:39:41
  • 0
@wrzesien: Ostatnio z racji obowiązku musiałem przyswoić trochę wiedzy makroekonomicznej. Jak jesteś w temacie pytanie: Czy uważasz, że to bardziej "studzenie" gospodarki, a nie skok na dodatkową $$ ?
GearBest_Polska
GearBest_Polska
GearBest_Polska
08.06.2017, 07:51:32
  • 2742
Mirki czas zrobić kolejne #rozdajo. Ostatnio na Gearbest.com pojawiło się sporo nowych produktów, które możecie znaleźć na stronie New Arrivals, a wśród nich znajdziecie m.in. drony

Jednym z nowych modeli jest ten TIANQU XS809W, czyli dron wzorowany na popularnym modelu DJI MAVIC ze składanymi ramionami. TIANQU XS809W to zestaw READY TO FLY (RTF) posiadający w zestawie kontroler oraz możliwość podglądu obrazu na żywo w swoim smartfonie.

Obecnie ten produkt objęty jest super promocją i mamy w sklepie 80 sztuk w cenie jedynie $43.99 z darmową
GearBestPolska - Mirki czas zrobić kolejne #rozdajo. Ostatnio na Gearbest.com pojawił...

źródło: comment_agg8EHkB4IWfEuCBAJmkS6GFOzrwUBJC.jpg

Pobierz
  • 789
  • Odpowiedz
robert-str
robert-str
robert-str 08.06.2017, 09:05:10
  • 0
http://www.gearbest.com/cases-leather/pp_645163.html
robert-str - http://www.gearbest.com/cases-leather/pp_645163.html

źródło: comment_tnVE1FKDEy4AAmPyd1RYgfTPzOw8TBoF.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz

962

SPRZECIW SIĘ nowej dyrektywa KUE ograniczająca dostęp do broni palnej!

SPRZECIW SIĘ nowej dyrektywa KUE ograniczająca dostęp do broni palnej!

Link do petycji zgłaszającej sprzeciw dla nowej dyrektywy Komisji Europejskiej ograniczającej dostęp do broni palnej. Zachęcam do poświęcenia minuty z życia!

robert-str
z
change.org
dodany: 18.11.2015, 22:58:43
  • 118
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    bron
  • #
    komisjaeuropejska
  • #
    nowadyrektywa
  • #
    petycja
  • #
    polityka
robert-str
robert-str
robert-str
Autor
18.11.2015, 23:37:29
  • 13
@bartek_j: Noży kuchennych też byś chętnie zakazał?
robert-str
robert-str
robert-str
Autor
18.11.2015, 23:46:29
  • 23
@bartek_j: Wiem jak jest w UK. Przekonałem się na własnej skórze jak chciałem wsiąść na London Eye i mi kozika skonfiskowali. :) A zabrałem taki prosty rozkładany scyzoryk na 3 dni co to by sobie w hostelu wieczorem nawet jabłko obrać/pokroić.
Mam nieodparte wrażenie, że przeciwnicy dostępu do broni zawsze widzą to tak: prawo do posiadania broni = idziesz do marketu i kupujesz amunicję i broń (tudzież do sklepu z
robert-str
robert-str
robert-str
Autor
18.11.2015, 23:50:51
  • 10
W sumie to dobrze że u nas nie ma zbyt łatwego dostępu do broni. Jak sobie pomyślę o tych wszystkich przygłupach których mijam po drodze, o tych sebixach którzy lansują się złomowatymi samochdami pewnych marek i psami aresywnych ras, że gdyby nagle każdy mógł kupić giwerę w sklepie zupełnie tak jak śrubokręt i później lansować się z tą giwerą wśród podobnych sebixów, to zdecydowanie wolę utrudniony dostęp do broni. Albo niech zrobią
robert-str
robert-str
robert-str
Autor
19.11.2015, 07:27:31
  • 1
@krak: > A ten prosty scyzoryk nie miał czasem zbyt długiego ostrza lub ostrze to było blokowane?

@krak: Miał blokowane ostrze, Pan z ochrony dokładnie wyjaśnił mi przepisy i wiem, że właśnie to było przyczyną skonfiskowania.
robert-str
robert-str
robert-str
Autor
19.11.2015, 09:21:12
  • 3
Ale wy obydwoje nie czytaliście chyba tej propozycji dyrektywy :) Tam nie ma nic napisane o broni dla zwykłego obywatela, tam jest konkretnie mowa o pewnych aspektach posiadania pozwolenia na bron kolekcjonerską, żaden kraj Europy nie ma liberalnego dostępu do broni, jak ktoś ma potrzebę posiadania broni to zrobi sobie pozwolenie sportowe, myśliwskie, kolekcjonerskie. Wystarczy trochę zapału, chęci i kasy bo hobby jest dosyć kosztowne.


@m00n: Mylisz się. Zacytuje Turczyna...
robert-str
robert-str
robert-str
Autor
19.11.2015, 09:53:04
  • 0
@m00n: Komisja chce aby prawo obowiązywało chyba od lipa 2016 jeżeli dobrze pamiętam. Teoretycznie prawo nie działa wstecz ale nie zdziwiłbym się gdyby posiadacze takiej broni zostali zobligowanie do jej zezłomowania.
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 2 z 2
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 02.04.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 14.06.2015

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl