Powiedzcie, czy właśnie zostałem zrobiony w bamboleo, czy tylko tak mi się wydaje? Jakoś ponad rok temu zarysowałem lekko hakiem auto przy cofaniu na parkingu. Rysa naprawdę niewielka, ledwo widoczna, podobne likwidowałem u siebie za max kilkaset złotych. Babka odmówiła rozliczenia w żywej gotówce, podpisałem oświadczenie i zapomniałem o temacie. To drugie auto to był jakiś stary grat, miejski model Alfy Romeo 10+ lat, wartość pewnie ze 20k, o ile nawet tyle.
@Romska_Palo_Ul_Laputa: samochód poszedł do ASO. Pewnie element został przyznany do wymiany. Do tego lakierowanie i cieniowanie jak było potrzebne. Oryginalne cześci, stawka za roboczogodzinę z ASO, do tego samochód zastępczy na czas naprawy i 5k pęka bez problemu.
Jeśli samochód był w oryginalne to dlaczego ktoś miałby robić go na sztukę zamiast przywrócić do oryginału w ASO?
A stawki OC rosną. roboczogodziny w serwisach coraz droższe, koszty oryginalnych części też.
@mateuszmozol: "Polo 9N instrukcja" w Google. Pierwszy wynik. Jedź bez świateł i nawiewu. Jeśli akumulator jest faktycznie naładowany i nie jest trupem to pewnie dojedziesz te 12km.
✨️ Obserwuj #mirkoanonim Mam nową #kia #niro. Jeżdżę regularnie, ale lokalnie - przejeżdżam tylko około 2,000 km w ciągu roku. Mam 7-letnią gwarancję Kia, wymagającą corocznych przeglądów w autoryzowanym serwisie. Przeglądy nieparzyste są olejowe i tańsze, przeglądy parzyste - mechaniczne i droższe. Pierwszy serwis (do roku i przy 2k km u mnie) kosztował mnie 900 zł. Drugi serwis (do dwóch lat i przy 4k km u
Czesc mirasy od #motoryzacja i #samochody. Niedawno kupiłem nowe, salonowe auto ze skrzynia automatyczna. Nie mam doświadczenia z automatami stąd pytanie. Czy jak jadę, wytracam prędkość, (toczę się) a skrzynia kolejno redukuje biegi to czy przy tej redukcji powinno w samochodzie być to odczuwalne? To takie uczucie jak by przez moment samochód szybciej wytrącał prędkość, coś go ciągnęło do tyłu. Wszystko płynnie i bez zgrzytów. W aucie
@elozapiekanka: dobierz olej po normach producenta jakie są wymagane (jak nie wiesz to skorzystaj z wyszukiwarki na stronie producenta oleju). Jeśli chodzi o producenta to weź cokolwiek. Może być i Orlen Oil tylko wymieniaj go regularnie. Jak zaczniesz zgłębiać temat oleju to za chwile trafisz na oilclub.pl, a następnie na oil-club.ru - a to już prosta droga na stracenie dwóch wieczorów na analizowanie co wybrać, a bądźmy szczerzy - wolnossące
Tldr: Zapłaciłem za niesprawną skrzynię, zapłaciłem mechanikowi za wymianę skrzyni (której nie sprawdził przed montażem), auto mam dalej niesprawne i nie mogę odzyskać nawet części kwoty zakupu.
1. Kupiłem skrzynie biegów od gościa z jednej z grup na facebooku. Zapewniał mnie, że jest sprawna, spisaliśmy umowę z możliwością zwrotu do 30 dni w razie stwierdzenia wady części. 2. Mechanik wymienił i sprawdził skrzynię dopiero 24 dnia od zakupu. Stwierdził, że jest ona uszkodzona i
@inny_login: kwintesencja zakupu używanych części. Mechanicy nauczeni doświadczeniem nie biorą tego na siebie. Bezpieczniej i mniej problemowo wziąć kasę za wymianę i umyć ręce - i tu się im nie dziwie bo rynek części z demontażu/używanych to jest inny stan umysłu.
UOKiK nie zajmuje się pojedynczymi sprawami, lokalny rzecznik praw konsumentów może pomóc (jeśli zakup był od firmy). Potem przedsądowe wezwanie do zapłaty z pieczątką papugi (zaczynają się koszty), a
Jakie byście nowe autko polecili do +/- 120 tys. Żeby było w miare przestronne, miało 4 cylindry, no i żeby dało radę na trasy i w mieście. A jeśli nie nowe to co używanego szukać do 100 tys., ale nie starszego niż 5-6 lat? Pliska.
@SergiuszZymelka: jeździłem 1.5 T-GDI w testówkach Ceed/XCeed i wychodziło coś koło 7l/100km po średnio zakorkowanym mieście 150 tysięcznym i jeździe obwodnicą (droga ekspresowa). Po przejechaniu ponad 20k km wydaje mi się, że 1.5 TSI jest bardziej ekonomiczne - ale tu by musiał się wypowiedzieć ktoś kto jeździł więcej tym i tym. Jedyne co mi się w Ceedzie i XCeedzie rzuciło w oczy (uszy?) to jak słabo te samochody miały wygłuszone
Siema, sprzedawał ktoś z was auto do tego aaaauto? Jestem z nimi umówiony żeby im odprzedać auto i nie wiem czego się spodziewać, oprócz zaniżonej ceny.
@MaxWalonkoo: polecam przeczytać sobie wzór mowy ze strony aaaauto. Można tam znaleźć ciekawe punkty odnośnie zasad ewentualnie zwrotu samochodu przez aaa.
Jak tam Octavia IV, Leon IV, Golf VIII? Wiadomo już, których wersji unikać, a które się nie psują? Kolega szuka kilkuletniego kompakta w kombi. Oprócz hybrydowej Corolli rozważa również wyżej wymienione z silnikami benzynowymi.
@OrzechowyDzem: Golf mk8, jak dobrze pamiętam od Lutego 2022 wsadzali nowy hardware. Na mechanikę raczej nikt nie narzekał za bardzo.
Na grupach dramy były głownie o moduł SOS oraz czujnik pojemnościowy w kierownicy (do wykrywania czy kierowca trzyma ręce na kierownicy). W obu przypadkach wymieniali moduł/kierownicę na gwarancji. Obydwa problemy powodowały wysypywanie się asystentów i choinkę na desce.
W okolicach września 2023 wpadł w PL nowy soft w wersji 1941.
Zastanawiam się nad kupnem samochodu z grupy vag z silnikiem 1.5tsi. Ogólnie czytałem, że dobra jednostka, jednak ekologia mnie trochę odstrasza (filtr ala DPF). W poprzednim 1.4tsi tego nie było i moim zdaniem było trochę mniej elektroniki co oznacza, że mniej upierdliwych rzeczy mogło się zepsuć. Co sądzicie o tym silniku? Obawy zbędne i brać? #samochody #motoryzacja
@WUJICO: Do listy wyżej można dopisać 1.5 TGDI z Kia/Hyundai.
1.5 TSI jeździ, jest względnie oszczędne i raczej nie słychać o dużych problemach z tymi silnikami. Swego czasu sporo było materiałów dotyczących hałasującego cięgna na turbo. Temat raczej w prosty sposób do rozwiązania. Drugi temat, który czasami się przewija to rozszczelniający się wodny intercooler - ale to już też praktycznie dotyczy większości
@maikeleleq: no to w takim razie dobry wynik. W kompaktach 1.5 TSI pali coś koło 5,5l/100km przy jeździe po drogach ekspresowych. Z mojego doświadczenia w SUVach +1l/100km i by się zgadzało :)
Ostatnio przy średniej 118km/h z 300km miałem coś koło
@Kam_sekwaw: jeśli zadajesz takie pytania to mówiąc wprost nie dasz rady tego sam ogarnąć. Jak poprzednicy pisali - prawdopodobnie jest problem z chłodzeniem skraplacza (sam skraplacz może być już uszkodzony), może być za mało czynnika lub kompresor się już kończy i nie wytwarza ciśnienia przy mniejszych obrotach.
Temat filtra powietrza odpuść, szkoda czasu. Jeśli z kratek leci jakiekolwiek powietrze to układ klimatyzacji powinien go schładzać.
#motoryzacja #samochody #kredyt korzystał ktoś z kredytów balonowych na samochód? Chodzi mi o te kredyty gdzie wpłacamy niewielki kapitał początkowy, a potem spłacamy niskie raty, gdzie ostatnia rata jest po x miesiącach orientacyjną wartością samochodu. Warto z tego korzystać? Co po skończonym okresie finansowania jeśli nie chcę spłacać reszty wartości samochodu?
@Mirek2137: kredyty balonowe działają w dość prosty sposób. W czasie tych 2 - 3 lat spłacasz największą utratę wartości samochodu. Po 2 - 3 latach albo wykupujesz samochód (bez znaczenia czy gotówka czy kolejny kredyt) albo oddajesz auto i zostajesz z niczym. Warto też zobaczyć na instrukcje, dotyczące oddawania samochodu. Można tam zobaczyć co jest "ponadnormatywnym" zużyciem za które trzeba będzie dopłacić (albo naprawić z AC wcześniej) a co przejdzie
1. Jaka jest różnica w jeździe pomiędzy oponami 14 a 15 cali? 15 calowy zestaw 4 opon kosztuje około 800 zł więcej za komplet. Warto dopłacać do większego rozmiaru?
2. Silnik 80 km, miejski p-----k. Opony całoroczne czy letnie i zimowe?
Jakoś ponad rok temu zarysowałem lekko hakiem auto przy cofaniu na parkingu. Rysa naprawdę niewielka, ledwo widoczna, podobne likwidowałem u siebie za max kilkaset złotych. Babka odmówiła rozliczenia w żywej gotówce, podpisałem oświadczenie i zapomniałem o temacie. To drugie auto to był jakiś stary grat, miejski model Alfy Romeo 10+ lat, wartość pewnie ze 20k, o ile nawet tyle.
Potem odnowiłem
Jeśli samochód był w oryginalne to dlaczego ktoś miałby robić go na sztukę zamiast przywrócić do oryginału w ASO?
A stawki OC rosną. roboczogodziny w serwisach coraz droższe, koszty oryginalnych części też.