Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko257
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

pp99
pp99

pp99

Dołączył 9 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 337
  • Znaleziska 34
  • Mikroblog 303
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 48
fervi
fervi
fervi
13 godz. i 20 min temu
  • 2
Tak się zastanawiam czy sprzedający może wyłudzać zadatki. Ew. Co innego mogę zrobić. Chcę kupić mieszkanie i chcę wpis, że jeśli bank nie wypłaci kredytu to zadatek wraca. On się nie zgodził, bo lokatorów ma, jak wypowie umowę to straci hajs

Zaproponowałem, że przejmę ich nawyżej, a on, że nie, bo poza tym to on 2 miesiące jest uziemiony i przez ten czas mieszkania nie sprzeda. A to mieszkanie od roku jest
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pp99
pp99
pp99 13 godz. i 15 min temu via Wykop
  • 10
@fervi: prawidłowo. trzeba być ciężkim frajerem żeby zgadzać się na taki zapis jaki proponujesz. Przecież jak ci się odwidzi zakup to w banku nakłamiesz albo nie zaniesiesz jakiegoś kwitu i dostaniesz z automatu odmowę. Czyli ty jesteś kryty, a właściciel nie, a nie taki jest cel zadatku.
  • Odpowiedz
pp99
pp99
pp99 13 godz. i 10 min temu via Wykop
  • 3
@fervi: nie, to nie jest typowa procedura. Mam notariusza w bliskiej rodzinie i dość dobrze znam temat. To, że na taki zapis zgadza się jakiś tam procent sprzedawców nie znaczy że jest to norma.

Edit: postaw się na miejscu sprzedawcy i czy zgodziłbyś się na zamrożenie sprzedazy na np. 3 miesiące, bez żadnego zabezpieczenia.
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
mirko_anonim
przedwczoraj, 11:44:28
  • 0
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
#nieruchomosci #kredythipoteczny @EkspertPKO #mieszkanie #kredyt

Przypadek kiedy kupujący potrzebuje mniejszy kredyt niż sprzedający posiada hipoteki.
Jak to powinno być zapisane w akcie notarialnym?
Po podpisaniu umowy przyrzeczonej przelewam 150k na konto techniczne banku do spłaty oraz 150k na konto prywatne sprzedającego. Czy to automatycznie nadpłaci ten kradyt? Następnie sprzedający załatwia z banku nowe zaświadczenie po nadpłacie, że jego hipoteka jest
mirko_anonim - ✨️ Obserwuj #mirkoanonim
#nieruchomosci #kredythipoteczny @EkspertPKO ...

źródło: Zrzut-ekranu-z-2024-12-09-09-46-41

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pp99
pp99
pp99 przedwczoraj, 12:24:15 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim: nie, to tak nie działa.
1. płacisz 250 na konto techniczne banku
2. płacisz 50 na konto właściciela
3. zanosisz do swojego banku poświadczenie / dowód wykonania ww przelewów
4. twój bank przelewa sprzedawcy 100

to tak z grubsza, są jeszcze niuanse odnośnie hipotek, wniosków, ubezpieczenia itp.
  • Odpowiedz
pp99
pp99
pp99 przedwczoraj, 13:16:08 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim: zasada jest prosta i zawsze taka sama
najpierw się spłaca hipotekę zbywcy na konto techniczne jego banku, a resztę przelewa na jego konto.
twój bank zawsze jest ostatnim płatnikiem, czyli najpierw ty się pozbywasz swoich pieniędzy a dopiero twój bank wypłaci swoją część.

w opisanej sytuacji (pomijam, że brakuje ci 50k):
1. robisz przelew 300 na konto techniczne banku
2. twój bank robi przelew 50 na konto techniczne banku
  • Odpowiedz
naganiaczherculesa
naganiaczherculesa
naganiaczherculesa
06.12.2024, 11:23:03
  • 0
Pomyślcie, w jakim zajebistym miejscu znajduje się teraz rząd, aby wprowadzić plan budowy mieszkań przez Państwo. No bo tak, deweloperzy którzy przed bk2 weszli po same bile w budowe mieszkań, teraz oczekują wielkich zwrotów za swoje inwestycje ze swoimi gigantycznymi marżami, ale ludzie nie chcą kupować, więc próbują przeforsowac bk0 aby polacy weszli po same bile w kredyty i kupili od nich te nieruchomości za cenę jaką oczekują deweloperzy. Teraz Państwo powinno
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pp99
pp99
pp99 06.12.2024, 12:20:18 via Wykop
  • 0
@naganiaczherculesa: fajny pomysł. Daj przykład państwa gdzie tak jest. No bo chyba jest, prawda?
  • Odpowiedz
fhgd
fhgd
fhgd
05.12.2024, 11:25:29
  • 94
Dlaczego do Polski ściąga się azjatów, murzynów i innych obcych kulturowo imigrantów - głównie mężczyzn, kiedy mamy w kraju prawie milion bezrobotnych, a jedyne czego brakuje to kobiet w wieku rozrodczym, ale tych akurat nie importujemy, bo NIE.
Czy nie da się rozwijać kraju w taki sposób, aby na jednym końcu nie pracowali północno-koreańczycy, a na drugim było 15% bezrobocie?

#praca #pracbaza #nieruchomosci #demografia
  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pp99
pp99
pp99 05.12.2024, 11:40:24 via Wykop
  • 6
@fhgd: w jaki sposób miały by być twoim zdaniem importowane kobiety w wieku rozrodczym? Najlepiej ładne, zdrowe i napalone na polskiego Janusza
  • Odpowiedz

2005

Ekolożka z ostatniego pokolenia przyjeżdża do Polsatu taksówką

Ekolożka z ostatniego pokolenia przyjeżdża do Polsatu taksówką

ale tak w ogóle to trzeba zlikwidować autostrady i dać bilety na PKP za darmo

PotwornyKogut
z
youtube.com
dodany: 04.12.2024, 06:39:07
  • 464
  • #
    bekazpodludzi
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    ekoterroryzm
  • #
    klimat
pp99
pp99
pp99 04.12.2024, 09:17:48 via Wykop
  • 1
Do rozmowy pt. "zmiany klimatu" Polsat zaprasza ledwie pełnoletnie dziewczę w kolorowym sweterku i śmiesznymi warkoczykami oraz jednego z bardziej doświadczonego w wystąpieniach medialnych doktora SGH niewierzącego w zmiany klimatu.
Następnym razem powinni zaprosić jakieś wyszczekane dziecko z podstawówki i prezesa związków zawodowych górników.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pp99
pp99
pp99 04.12.2024, 09:45:45 via Wykop
  • 0
@Fist_Of_Truth: temat jest "trochę" bardziej poważny od przyklejeniu się paru gówniarzy do asfaltu w stolicy. Dla większości Polaków życie nie toczy się w Wawie i mają w d.pie warszawskie korki.

Jak daje się głos doktorkowi SHG znanemu ze swojego sceptycyzmu zmianoklimatycznego to może powinno posadzić się naprzeciwko jakiegoś doktorka z SGW równie dobrze wyposażonego w badania (albo przynajmniej w pseudobadania jak ten z SGH).

Do tego najwięcej czasu antenowego dostał
katopa
katopa
katopa
20.11.2024, 08:38:15
  • 0
jezeli mam jednego nierucha (na cele mieszkaniowe) i go sprzedam przed uplywem 5 lat, a hajs pojdzie w kolejny lokal/domek, to podatku nie zaplace od tej sprzedazy?

#nieruchomosci
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pp99
pp99
pp99 20.11.2024, 08:50:52 via Wykop
  • 1
@katopa: tak, tzn. nie, nie zapłacisz nic jak wydasz wszystko ze sprzedaży.
  • Odpowiedz
mickpl
mickpl
mickpl
19.11.2024, 10:02:36
  • 380
Jedyne rozwiązanie, które moim zdaniem uwiarygodniłoby teraz rzont, że uporządkował sprawy i odciął rurę z lobbingiem do MRiT to:

1. ogłoszenie, że finalnie, ostatecznie, definitywnie i na pewno - nie będzie dopłacania do kredytów

2. odpalenie na prędkości portalu cen transakcyjnych live, do którego wszystko jest gotowe tylko sobie przesunęli na 3 lata do przodu (XD)

Nawet
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pp99
pp99
pp99 19.11.2024, 10:11:21 via Wykop
  • 0
@mickpl: ale zaraz... czyli chcesz, żeby partia która wygrała wybory oficjalnie powiedziała, że oszukiwała w kampanii i nigdy nie zamierzała wywiązać się ze swoich obietnic wyborczych?
  • Odpowiedz
pp99
pp99
pp99 19.11.2024, 10:24:40 via Wykop
  • 0
@katopa: napisz z czego konkretnie oficjalnie wycofała się KO, a co obiecywali w kampanii. Tylko konkretnie, a nie że czegoś nie dowieźli.
Bo ja widzę, że tylko ściemniają, że coś obiecanego będzie ale później, że zamiast w '24 to wprowadzą w 25, że obiecywali coś ale to zmodyfikują i wprowadzą. Nawet z tym 0% cały czas ściema i nikt oficjalnie nic konkretnego nie powie, jak to w polityce.
  • Odpowiedz
stuparevic
stuparevic
stuparevic
19.11.2024, 08:58:34
  • 0
Podpisanie aktu notarialnego. Ile pieniędzy szykować dla notariusza? #kredythipoteczny #mieszkanie #kiciochpyta
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pp99
pp99
pp99 19.11.2024, 09:17:43 via Wykop
  • 1
@j557:

a i bądź przygotowany, że oni tylko gotóweczka. I nie ma paragonu.


@j557: chłopie, każdy notariusz bez problemu poda ci rachunek bankowy do wpłaty taksy, ale musisz zapłacić przed aktem, żeby on miał potwierdzenie że zapłaciłeś, po prostu not nie chce cię potem ścigać i wydzwaniać o swoje pieniądze - normalna rzecz.
paragon? a po co, jak dokładną kwotę taksy masz ZAWSZE podaną w akcie, który ZAWSZE idzie do
  • Odpowiedz
pp99
pp99
pp99 15.11.2024, 12:25:33
  • 0
#zloto
Czy mógłby mi ktoś wyłożyć jak krowie na rowie - jak się sprzedaje dobrze i bezpiecznie złote / srebrne monety bulionowe? Kupić łatwo, to wiem, ale pytam o sprzedaż.

Mam trochę polokowane w USD i E i o ile wiem jak to łatwo kupić i sprzedać o tyle nie wiem jak to się robi z monetami bulionowymi nad zakupem których się zastanawiam.

Na przykładzie euro, załóżmy że kurs jest stały -
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pp99
pp99
pp99
Autor
15.11.2024, 12:47:43 via Wykop
  • 0
daj jakiś link, może być na priv żeby nie było że reklama
  • Odpowiedz
pp99
pp99
pp99
Autor
15.11.2024, 13:20:00 via Wykop
  • 1
ok, dzięki.
Czy dobrze rozumiem, że idę do tego "sklepu" rano, płacę gotówką np. 5037 zł i kupuję 33 sztuki Liść Klonu, a wieczorem znowu mogę tam iść i od ręki sprzedać za 4 437 zł? Pomijając spread, czyli w tym wypadku moją stratę 600 zł to czy ta transakcja odbędzie się z taką samą łatwością i komfortem jak w przypadku np. $ w kantorze?

1. Co znaczy że "Skup od"? W jakim przypadku
  • Odpowiedz
pp99
pp99
pp99
Autor
15.11.2024, 15:18:29 via Wykop
  • 0
@TavexPL: b. dziękuję za objaśnienie.
To jeszcze tylko pytania uzupełniające - jak przyniosę do Państwa 1 oz Krugerranda kupionego np. 15 lat temu np. w Grecji to jak wtedy wygląda odkupienie tej monety przez Państwa? Czy cena jest taka sama jak monety kupionej u Państwa? Wystarczy sama moneta, czy dodatkowo potrzebne są jakieś dokumenty, w jaki sposób są one prze Państwa sprawdzane.
Chodzi mi o to, że jak kupię u
  • Odpowiedz
piotrowm
piotrowm
piotrowm
15.11.2024, 10:16:44
  • 4
Na tagu #nieruchomosci zaczęła się ofensywa wzrostowiczów więc mam pomysł na kolejną rundę naszej małej walki :)
Na naszym tagu jest ponad 7000 obserwujących. Wystarczy żeby chociaż część z nich zastosowała się do planu który obejmuje wystawienie darmowego ogłoszenia sprzedaży mieszkań po niższych cenach na stronach:
adresowo.pl
sprzedajemy.pl
lento.pl
okolica.pl
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pp99
pp99
pp99 15.11.2024, 11:01:19 via Wykop
  • 1
@piotrowm: wczoraj to samo napisałeś i ci odpowiedziałem, ale nie mogę dziś tego znaleźć. Usunąłeś to? Dlaczego?

To i ja ci napiszę drugi raz to samo co wczoraj.

Świetny pomysł.
Daj linki do swojego ogłoszenia na tych stronach utworzonego wg
  • Odpowiedz
too_late_to_be_true
too_late_to_be_true
too_late_to_be_true
14.11.2024, 14:21:16
  • 274
#nieruchomosci Młodzi ludzie w USA: AI, loty w kosmos, samochody elektryczne, inwestowanie w startupy, rywalizacja z Chinami
Młodzi ludzie w Polsce: próba powstrzymania rządu przed kolejnym programem uwłaszczania się na publicznych pieniądzach

Taka strata potencjału... (╯︵╰,)
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pp99
pp99
pp99 14.11.2024, 14:38:09 via Wykop
  • 213
Młodzi ludzie w USA: AI, loty w kosmos, samochody elektryczne, inwestowanie w startupy, rywalizacja z Chinami


@too_late_to_be_true: po obejrzeniu którego serialu doszedłeś do wniosku, że takie właśnie problemy mają młode amerykany?
  • Odpowiedz

393

Korekta na rynku najmu.Właściciele będą musieli zrezygnować z podwyżek czynszów

Korekta na rynku najmu.Właściciele będą musieli zrezygnować z podwyżek czynszów

Jeżeli ktoś myśli, że inwestując w dwie kawalerki, zostanie rentierem i oszczędzi na emeryturę, to jest w błędzie - mówi ekspertka.

Satan_Was_a_Babyboomer
z
warszawa.wyborcza.pl
dodany: 06.11.2024, 10:19:26
  • 146
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    wynajem
  • #
    najem
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
pp99
pp99
pp99 07.11.2024, 09:45:41 via Wykop
  • 13
@PrawdziwyRealista: zarabiał pewno tysiącami nieruchów. Nie wiem czy jest jakieś ograniczenie w ilości w Landlord - Estate Trading Game, ale trzeba pamiętać żeby się co jakiś czas zalogować bo nieruchomości potrafią znikać same z siebie
etosha
etosha
etosha
05.11.2024, 09:50:50
  • 8
Do 2040 mają zostać wycofane kotły gazowe z użytku.
Wytłumaczy mi ktoś jak to fizycznie ma wyglądać?

Weźmy pod uwagę mały szereg domków jednorodzinnych o niewielkiej powierzchni do 100m.

W takim jednym lokalu jest piec gazowy montowany np w łazience czy pomieszczeniu gospodarczym.
  • 39
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pp99
pp99
pp99 05.11.2024, 10:08:23 via Wykop
  • 2
@etosha: nie przejmuj się. Globalnego wzrostu temperatury już nie zatrzymamy, więc za 20 lat zimy mają być ponoć tak ciepłe, że trzeba będzie okno otwierać na noc z duchoty. Trochę gorzej może być w lato, ale co tam, może jakiś wiatraczek się postawi przy łóżku.
  • Odpowiedz
pp99
pp99
pp99 05.11.2024, 10:46:49 via Wykop
  • 0
więc za 20 lat zimy mają być ponoć tak ciepłe, że trzeba będzie okno otwierać na noc z duchoty.


nie ma na to szans


@hansschrodinger:
podobno 30-40 lat temu przy podstawówkach w Polsce woźni wylewali wodę na boiska szkolne i się dzieciaki ślizgały na tym przez 2-3 miesiące zimowe. Ale to chyba plotki są...
  • Odpowiedz
mickpl
mickpl
mickpl
29.10.2024, 09:45:06
  • 245
Najśmieszniejsze, że deweloperzy muszą teraz konkurować z fliperami, którzy brali od nich pakietami całe piony, a teraz chcą to opchnąć... jednocześnie z deweloperami XD Do tego dochodzą np. firmy wykonawcze, które brały unity w rozliczeniu czy zwykli panikarze z 2022 chroniący piniondze przed imflacjom.

Tej przyczajonej oferty jest tona i coraz lepiej widać to na portalach ogłoszeniowych.

W ciągu ostatnich kilku lat rynek nieruchomości w Polsce to był jeden, wielki grajdoł ynwestycyjny,
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pp99
pp99
pp99 29.10.2024, 10:11:21 via Wykop
  • 1
deweloperzy muszą teraz konkurować z fliperami, którzy brali od nich pakietami całe piony, a teraz chcą to opchnąć..


@mickpl: daj linka do ww ogłoszeń fliperów i developeruchów, też się pośmieję
  • Odpowiedz
Davn
Davn
Davn
23.10.2024, 12:09:50
  • 166
#nieruchomosci
Następnym tematem grzanym na tagu po deweloperach i rentierach powinny być administracje i spółdzielnie mieszkaniowe.

To, co się dzieje z czynszami, to się w pale nie mieści. 800 zł haraczu miesięcznie za przywilej mieszkania w wielkiej płycie z lat 70, gdzie klatka jest malowana raz na 10 lat to jakiś nieśmieszny żart. Bytem kiedyś przypadkowo świadkiem zjazdu zarządu jednej z większych takich spółek w Krakowie - dziady każdy z
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pp99
pp99
pp99 23.10.2024, 15:29:06 via Wykop
  • 1
@kombinatoryczna_kaczka:
zakładam, że macie po 60m2 każdy, czyli łącznie we wspólnocie jest 540 m2, od których płacicie za zarządzanie nieruchomością łącznie... zakładam 2 zł za m2, czyli na rachunek zarządcy wpływa miesięcznie 1 080 zł.
Za te 1080 zł/m oczekujecie, że cieć raz w tygodniu umyje klatkę (najlepiej swoją chemią), raz na kwartał okna, w zimie będzie odśnieżał i sypał solą (która za darmo też pewno nie jest), że zarządca
  • Odpowiedz
navarion
navarion
navarion
21.10.2024, 10:58:41
  • 0
Siemka mirki, próbuję wynająć mieszkanie i pośrednik każe mi wykonać akt notarialny "rygor do najmu okazjonalnego" (umowa wynajmu na 2os). Podrzuca mi notariusza który bierze 615zł za taką usługę. Czy ktoś wie, czy ten koleś próbuje mnie w------ć czy może takie są obecnie stawki? (Warszawa)

Będę wdzięczny za odpowiedź!

#wynajem #nieruchomosci #warszawa #notariusz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pp99
pp99
pp99 21.10.2024, 12:51:41 via Wykop
  • 3
@navarion: to nie kasa dla pośrednika, a dla notariusza. Takie są standardowe/uśrednione stawki, ale na pewno znajdziesz tańszego, wystarczy podzwonić. I nie zrażaj się po piątym telefonie.
Topowi notariusze nie schylają się po 615 zł i na pewno nie będą mieli dla ciebie żadnego terminu, ale jak dobrze poszukasz, zwłaszcza gdzieś na zadupiach i wśród młodzieży notarialnej to powinieneś ugrać ze stówkę czy dwie.
  • Odpowiedz
rachuneksumienia
rachuneksumienia
rachuneksumienia
12.10.2024, 13:28:54
  • 13
Czy to już rynek kupującego w którym to ja wystawiam ofertę kupna za tyle i tyle i pośrednicy się ze mną kontaktują przedstawiając ofertę?

Bo planuje powoli tworzyć takie ogłoszenia- oczywiście dane kontaktowe w celu przedstawienia mi oferty będę wysyłał po wpłacie bezzwrotnego zadatku by nie tracić czasu.

#nieruchomosci
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pp99
pp99
pp99 12.10.2024, 13:38:10 via Wykop
  • 2
@rachuneksumienia:
Wstawaj, zesrałeś się
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 12.09.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl