Seat Leon MK1 zaczął być nowym burakowozem jak było jeszcze jakiś czas temu z E36/46 czy a4b5/b6, change my mind #patologiazewsi #leon #motoryzacja #samochody
Gardzę takim podejściem. Niech każdy jeździ tym na co go stać i tym co mu się podoba. Śmiać to się mogę z jakiegoś wieśniackiego projektu konkretnego auta, a nie z ludzi którzy jeżdżą Leonem czy E46. Tym bardziej, że sam miałem okazję przejechać się Leonem, moim zdaniem to fajne auto do jazdy nawet dziś i nie brakuje mu zupełnie niczego. Polska dziwny kraj, dziwni ludzie.
Jak najlepiej sprawdzić rozstaw śrub, ET i inne magiczne parametry felg jakie mam w aucie? Pojsc do ASO żeby sprawdzili po vin, pojechac na wulkanizacje czy moze gdzieś na feldze bedzie to napisane? Katalogi w necie podają dla mojej wersji kilka wariantów albo nie rozpoznają mojej wersji wcale a chcialbym kupic felgi i dobrze je dobrać żeby nie rzeźbić albo nie dokładać dystansów #motoryzacja #samochody #pytanie
Ostatnio pisałem o Leonie w hatchbacku, ale potem miałem chwilę z wersją #kombi. Do tego w pakiecie #fr, więc w szarym lakierze wyglądał całkiem fajnie. Pod maską 1.5 eTSI, czyli miękka hybryda. Nie wiem czy to idealna opcja, ale 150 KM w benzynce jeździ dobrze. Niestety nie pali jakoś strasznie oszczędnie, więc nie wiem co tak naprawdę twierdzić. Oceńcie sami TEST TUTAJ #motoryzacja #samochody #motopodprad #seat #leon
@BulgarskiTaboret: Bo teraz większość aut na jedno kopyto robią z zewnątrz, byle tylko wyglądało na nowe. Bardziej liczą się bajery, ekrany i żeby rata była atrakcyjna. Takie przynajmniej ja mam wrażenie.
W dzisiejszym odcinku odrażający rosyjski paździerz z lat 90.: GAZ-3110 Wołga.
W zamyśle miał być autem wyższej klasy średniej, konkurującym z Audi 80 i Baleronem, ale lata 90. w Rosji skutecznie zweryfikowały ruską myśl techniczną. Dość powiedzieć, że oferowano ten szrot głównie z dwoma benzynowymi silnikami:
ZMZ 406 2,3l 90 KM, Vmax 147km/h, do setki w dwadzieścia sekund ZMZ 402 2,5l 150 KM, Vmax 170km/h, do setki w czternaście sekund. Następnie zduszono
@rtpnX: Ciro jest znakomity, ale liczę że w finałowym sezonie otrząśnie się w końcu po śmierci córki. 4 sezon oglądało mi się mega przyjemnie i chyba po części dlatego, że nie było w nim przygnębionego Ciro z 3 sezonu i filmu. Trochę mnie zmęczył i dobrze by było, żeby wrócił ten bezwzględny cwaniak z pierwszych serii.
@K_25: Musisz obejrzeć film "Nieśmiertelny". Szału nie ma i odstaje od poziomu serialu, ale jest takim jakby pomostem między tym co było a będzie w nowym sezonie ;)
Mirki pijcie ze mną kompot, kupiłem sobie pierwszy raz auto za swoje pieniądze (。◕‿‿◕。) Za kilka tygodni minie rok od kiedy życie totalnie mi się zawaliło, zmarł mój przyjaciel, rozpadła mi się ekipa ze studiów przez zajęcia zdalne, odpuściłem uczelnię totalnie, mama pracowała w szpitalu kiedy zaczęła się pandemia, bardzo się bałem o nią, nie udało mi się przez lockdown znaleźć wtedy pracy i różowa
@Stulejman_Beznadziejny: Krzepiące. Ja jestem obecnie w podobnej sytuacji, tyle że Covid mocno mnie sponiewierał i mam powikłania. Powoli idę do przodu, ale ilość problemów przygniata.
Co sądzicie o tym autku? Cena w miarę dobra, szukam auta na 2-3 latka, rozmawiałem też ze sprzedającym - po rozmowie wydaje się w miarę ok, ale niestety jak to fordach jest kilka ognisk korozji - tylne nadkola, jeden blotnik z przodu, purchel na masce. Podłoga niby ok. Niestety nie blacharce się w ogóle nie znam, myślicie jest sens się w to pchać i w ogóle jechać ~100km oglądać?
@Shatter: To zależy do czego auto potrzebne. Drzwi, błotniki to nie są ważne elementy by bać się rdzy, jeśli auto ma być wołem roboczym, nie na pokaz. Wiadomo, że nie wygląda to estetycznie i jak już zaczną się purchelki to z każdym rokiem będzie coraz gorzej, aż przyjdzie czas wymienić element. Błotnik tył to najgorszy problem, bo tu trzeba już wycinać i łączyć blachę.
Mirki, jakie są aktualnie ceny wymiany oleju, filtra oleju i filtra powietrza w #warszawa ? Sama usługa wymiany (olej i filtry mam swoje). Mój mechanik chce 200 zł i wydaje mi się, że to wysoka cena jak na tak prostą czynność. #motoryzacja #samochody
@marjanoos: Wystarczy zrobić sobie jakiś podjazd. Na internecie pełno poradników, filmiki, wątki na forum i wiesz gdzie jest każdy filtr. Ja bym próbował sam to zrobić, chyba że ktoś ma lewe ręce to dla świętego spokoju wolałbym jechać i zapłacić nawet te 200 i nie zastanawiać się czy to dużo
W przypadku c5 od 2008 wzwyż lepiej szukać tej wersji z GPSem i ekranem? Czy olać to i skupić się tylko na wersji III? Chodzi mi bardziej o funkcje czujników, wyświetlają się wtedy wraz z przeszkodą na ekranie czy w obu przypadkach jest tylko pikanie?
@panmercedes: No te wyglądają świetnie, mogą być wygodne. Ja jeździłem straszą C5 tylko i tam szału nie było. W Volvo z doświadczenia wiem, że są bardzo wygodne, szczególnie na trasę. Gdzieś nawet czytałem, że jacyś specjaliści od kręgosłupa biorą udział przy projektowaniu, ale nie wiem czy to prawda ;)
Rozważam zmianę auta. Mam dwa dość różniące się typy: Audi A6 C5 (1.9TDI 130KM) oraz Hyundai Sonata V (2.0 CRDI,2004-2009). Może ktoś coś podpowie.
Moje kryteria to: -diesel (jednak wkurza mnie co chwile tankowanie LPG+ jego przeglądy. Zasięg robi swoje bo robię dużo km) -pakowność -bezawaryjność -wygoda w trasie -budżet 10-15k
Na plus Kałdi: -pakowność (kombi) -wyciszenie (lepsze?) -prosta (bez dpfów i innych pierdół) -lepsze wykonanie wnętrza -łatwość dostępności części i każdy
@Pathlogan: Ja w takim budżecie skłaniałbym się ku A6 C5, V70, ewentualnie E39. Volvo duże, bardzo wygodne, fajny silnik D5, ale jakość materiałów wewnątrz bardzo słaba. A6 wiadomo dobra blacha, dobry 1.9 TDI, wygodny, pakowny. E39 z m57 to pancerny samochód, świetne wygodne wnętrze, bardzo dobre materiały, świetnie się prowadzi i ogolnie daje największy fun z całej trójki. Minusem to, że ciężko będzie znaleźć zadbany egzemplarz, bo przebiegu to nie ma
@Pathlogan: No tak, w tej klasie jeżeli zależy ci na niższym spalaniu to takie 1.9tdi lub 2.0hdi będzie chyba najlepszym wyborem. M57 w E39 spali jednak więcej, ale coś za coś, wiadomo. Jeżeli chodzi o koszty utrzymania Volvo to miałem tylko S40, więc trochę inny świat, ale S60 z D5 ma mój znajomy od kilku lat (fan marki, zawsze marzył o tym silniku) i jest bardzo zadowolony. Średnie spalanie w granicach
@exyvL: Bo mają wyższy moment obrotowy, przez co łatwiej i przyjemniej się rusza, do tego zbiera się z niskich obrotów i spala mniej paliwa niż benzyna o tej samej pojemności.
@merciless85: Nawet jak koło komina jeździsz to i tak diesel spali mniej. Ja jeżdżę od kilku lat tylko dieslami, krótkie dojazdy i nie narzekam na spalanie ani eksploatacje. Benzyne musiałbym gazować, bo takie 2.0 spalli pewnie minimum 3-4 litry na 100 więcej niż mój diesel o tej samej pojemności. Nie wspomnę już o tym że dieslem jeździ mi się przyjemniej, dużo bardziej żwawo z dołu, a do tego rusza się łatwiej
@merciless85: Wolałbym tego diesla zdecydowanie. Chyba, że dla kogoś prowadzenie samochodu to przykry obowiązek - wtedy niech bierze małą wolnossącą benzynę i się z tym męczy. Ja przerabiałem temat i nigdy więcej. Jak benzyna to powyżej dwóch litrów, najlepiej 5 lub 6 cylindrów minimum i LPG
#motoryzacja #samochody