Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko216
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
korporacja
korporacja

korporacja

Dołączył 3 lata i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 55
  • Znaleziska 45
  • Mikroblog 10
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 7

520

Pozwałem adwokata i wygrałem - ciąg dalszy

Pozwałem adwokata i wygrałem - ciąg dalszy

Pora na sequel historii, w której pozwałem adwokata za popełnione przez niego zaniedbanie adwokackie i sprawę wygrałem w Sądzie cywilnym.

korporacja
z
wykop.pl
dodany: 06.05.2023, 16:18:51
  • 88
  • #
    prawo
  • #
    sadowehistorie
  • #
    adwokat
  • #
    komornik
  • #
    heheszki
  • #
    pozwalemadwokata
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
06.05.2023, 19:48:02 via Wykop
  • 25
@mis_rys: za problem z merytorycznym przygotowaniem adwokatów nie odpowiadają jednak klienci, którzy mają prawo posiadać określone oczekiwania i wymagania. Fajnie, że z pokorą pochylasz się nad tym problemem swojego środowiska, ale niestety brakuje szukania rozwiązań. Drogą na skróty jest bowiem
stwierdzenie, że trafiają się zbyt roszczeniowi klienci. Jako adwokaci macie prawo oczekiwać od osób sprawujących kierownicze stanowiska w Adwokaturze, że będą szukać rozwiązań problemu z merytorycznym przygotowaniem do wykonywania zawodu.
korporacja
korporacja
korporacja 06.05.2023, 16:23:02
  • 6
Zapraszam na sequel historii, w której pozwałem adwokata za popełnione przez niego zaniedbanie adwokackie i sprawę wygrałem w Sądzie cywilnym: https://wykop.pl/link/7091983/pozwalem-adwokata-i-wygralem-ciag-dalszy

@Caly_w_malinach @ste3 @mtix @MajoZZ @Garulf @Cbtl94 @LeD7 @ForTheEvulz @masshacker @Podstarzaly_Mandalorianin @basic_error

Chyba pora na swój tag #pozwalemadwokata bo szykuje się niezła saga.

#prawo #sadowehistorie #adwokat #komornik #heheszki
@korporacja 520

Pozwałem adwokata i wygrałem - ciąg dalszy

więcej
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

powsinogaszszlaja
powsinogaszszlaja
06.05.2023, 16:31:36 via Wykop
  • 2
szykuje się niezła saga.


@korporacja: Bardzo dobrze.

Niektórym wydaje się, że są ponad wszystko.
Trzeba ich sprowadzać na ziemię.
  • Odpowiedz
LeD7
LeD7
06.05.2023, 16:55:10 via Wykop
  • 2
@korporacja: Moje słowa uznania. Moja mama złożyła skargę na adwokata. Rzecznik Dyscyplinarny a później Sąd Dyscyplinarny oddalili skargę ze względu na to, ze zarzuty w skardze mamy są jedynie subiektywną oceną mimo, że zwłoka w zwrocie części wynagrodzenia trwała około 6 miesięcy po wypowiedzeniu pełnomocnictwa i są na to dowody na piśmie. Życzę miłego dnia:)
  • Odpowiedz
Garztam
Garztam
25.06.2022, 09:26:19 via Android
  • 794
Niedługo idę na przesłuchanie jako poszkodowany. Zostałem napadnięty przez dwóch typów przed własną klatką schodową. Zaatakowali moją partnerkę, a ja ją broniąc wybiegłem na klatkę i próbowałem ich obezwładnić. Nie było możliwości zamknięcia drzwi, bo je blokowali, a jak rzucili się na partnerkę to już nie myślałem.
Jednego sprawcę znam i mam jego dane. Drugiego nie.
Pobili mnie i uciekli.
Wezwałem policję. Byłem w szpitalu i teraz za kilka dni mam przesłuchanie.

I teraz
  • 130
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korporacja
korporacja
korporacja 25.06.2022, 14:50:05
  • 0
@Garztam: w pierwszej kolejności polecam zapoznać się z pouczeniem o uprawnieniach i obowiązkach pokrzywdzonego w postępowaniu karnym. Jeśli nie otrzymałeś takiego pouczenia wraz z wezwaniem na przesłuchanie, to można je znaleźć na stronie Prokuratury Krajowej: https://www.gov.pl/web/prokuratura-krajowa/pouczenie-o-uprawnieniach-i-obowiazkach-pokrzywdzonego-w-postepowaniu-karnym
  • Odpowiedz
korporacja
korporacja
korporacja 25.06.2022, 15:56:36
  • 5
Widzę, że @Karoleer: zastosował argumentum ad prawnikum. Tymczasem to @HeadH: ma rację. Nawet w pouczeniu, do którego podałem link, jest napisane, że: "Możesz wskazać osobę, która będzie obecna podczas czynności z Twoim udziałem w postępowaniu przygotowaw­czym, o ile nie uniemożliwi to przeprowadzenia czynności lub nie utrudni jej w istotny sposób (art. 299a § 1)". Niedopuszczenie zawodowego pełnomocnika do udziału w czynności, jaką jest przesłuchanie pokrzywdzonego, może stanowić
  • Odpowiedz
korporacja
korporacja
korporacja 25.06.2022, 16:07:25
  • 7
@Karoleer: na poważnie dalej w to brniesz, zamiast się przyznać do błędu? Jak sobie wyobrażasz "zmianę" statusu pokrzywdzonego na status świadka, aby dokonać czynności przesłuchania, a potem znowu na status pokrzywdzonego? To już byłoby nie tylko naruszenie przepisów postępowania, ale wręcz miałoby cechy przekroczenia uprawnień.
  • Odpowiedz
korporacja
korporacja
korporacja 25.06.2022, 16:14:44
  • 8
trzeba na takich przesłuchaniach bywać


@Karoleer: jeśli dopuszczasz do takiej sytuacji, że reprezentując pokrzywdzonego nie jesteś dopuszczany do jego przesłuchania, to działasz na jego niekorzyść.
  • Odpowiedz
korporacja
korporacja
korporacja 22.06.2022, 11:52:28
  • 10
Skarga czy zawiadomienie?

Jeśli porównamy wynik wyszukiwania w Google frazy skarga na adwokata (radcę prawnego) i zawiadomienie o popełnieniu przewinienia dyscyplinarnego adwokata (radcy prawnego), to okazuje się, że zdecydowanie przeważa ta pierwsza. Oznacza to, że potocznie utrwaliło się składanie skargi na adwokata lub radcę prawnego.

I już na tym etapie pojawia się pierwsza pułapka.

tl;dr
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korporacja
korporacja
korporacja
Autor
22.06.2022, 12:01:04
  • 1
@SlepyBazant: oczywiście, ale wszystko w swoim czasie. Najwięcej osób oczekuje poradnika, więc w pierwszej kolejności nim się zajmuję.
  • Odpowiedz
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
22.06.2022, 12:09:05
  • 0
@SlepyBazant: na jakiej podstawie uważasz, że opisanie przedmiotu sprawy może zająć ze dwie minuty? Specyfiką postępowania sądowoadministracyjnego, jak sama nazwa wskazuje, jest to, że poprzedza je postępowanie administracyjne.
  • Odpowiedz
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
22.06.2022, 12:20:00
  • 2
chyba się na tym nie znasz, skoro brałeś pełnomocnika z urzędu


@SlepyBazant: obowiązywał mnie przymus adwokacko - radcowski. Niestety nie mogłem samodzielnie sporządzić skargi kasacyjnej. Ponadto pomijasz, że samodzielnie prowadziłem sprawę przeciwko adwokatowi i wygrałem, więc jeśli nie znam się na prawie, to spora część adwokatów i radców prawnych nie zna się na prawie gorzej ode mnie. To tyle ode mnie, bo przedmiotem wpisu jest poradnik dotyczący postępowań dyscyplinarnych wobec
  • Odpowiedz

3342

Piekło zamarzło. Pozwałem adwokata i wygrałem

Pozwałem adwokata, który popełnił błędy i wygrałem. Ponieważ adwokat nie wykonał prawomocnego wyroku, to złożyłem wniosek o wszczęcie wobec niego postępowania egzekucyjnego. Mimo to adwokat nie spłacił długu nawet w części i nadal prowadzi kancelarię adwokacką w Warszawie.

korporacja
z
wykop.pl
dodany: 03.06.2022, 15:45:30
  • 256
  • #
    prawo
  • #
    sadowehistorie
  • #
    adwokat
  • #
    komornik
  • #
    korposwiat
  • #
    heheszki
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 17:18:38
  • 122
@PacMac: @MajoZZ: @pankalmar: @Pomorski_Wilk

Jeżeli chodzi o roszczenia z tytułu umowy ubezpieczenia, to przepisy pozwalają na pozwanie zarówno ubezpieczyciela, jak i samego sprawcę. Decyzja należy do poszkodowanego. Wybrałem pozwanie adwokata osobiście, w imię zasad, a nie jego ubezpieczyciela. Jak widać skutecznie, skoro adwokat sprawę przegrał. Adwokat na etapie postępowanie sądowego mógł zgłosić ubezpieczycielowi, że jest pozwany, ale tego nie zrobił.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 17:21:04
  • 2
@Cygnus_X-1: może i miałem, dlatego zdecydowałem się na upublicznienie tej sprawy. Ponadto może komuś moje rady, jak radzić sobie w tego typu sytuacjach pomogą.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 17:22:20
  • 8
@snup-siup: nie chcę uprzedzać faktów, bo podjąłem pewne działania. Komornik robi tyle, ile może. Trudno żeby komornik ściągał dług, jeśli dłużnik go ukrywa.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 17:26:31
  • 0
@LeD7: poczekać aż znajdę chwilę, żeby napisać poradnik. Na pewno jednak nie czekałbym do zakończenia postępowania dyscyplinarnego, a w zasadzie dopiero dochodzenia. Rzecznik w Twojej sprawie wszczął dochodzenie. Kolejnym etapem jest zasadniczo albo umorzenie, albo właśnie wystąpienie z wnioskiem do Sądu Dyscyplinarnego. Nie wiem też z jakiej Izby jest Twój adwokat. W jednych sprawy dyscyplinarne trwają dłużej, w innych krócej.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 17:28:34
  • -9
@Cbtl94: teoretycznie do samorządu, czyli danej Okręgowej Rady Adwokackiej w przypadku adwokata, albo Okręgowej Izby Radców prawnych w przypadku radcy prawnego. Polecam jednak poczekać aż napiszę poradnik, co robić w tego typu sprawach.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 17:30:56
  • 14
@mazaken: nie, to ja miałem wypełnić i pewnie jeszcze pozwać ubezpieczyciela. Adwokat najprawdopodobniej liczył na to, że nie znam się na prawie.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 17:32:51
  • 39
@PacMac: ubezpieczyciel nie wypłaci mi żadnych pieniędzy po prawomocnym zakończeniu sprawy. To raz. Dwa, taki wniosek wypełnia adwokat, a nie klient. Wystarczy wejść na stronę z formularzami dla adwokatów.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 17:34:14
  • 35
@Charz: nie był przypozwany. Pozwałem osobiście adwokata, a ten nie powiadomił ubezpieczyciela.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 17:36:46
  • -3
@wykopany_w_dal: tak, występował w sprawie osobiście. Nie miał żadnego pełnomocnika.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 17:38:02
  • 0
@LeD7: to tym bardziej nie radzę czekać. W moim przypadku jak widać najpierw zakończyła się prawomocnie sprawa cywilna, zanim sąd dyscyplinarny wydał nieprawomocne orzeczenie w I instancji.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 17:39:31
  • 15
@s---k: słuszna uwaga. Oczywiście chodzi o majątek. Tak to jest, jak chce się szybko odpisać na wszystkie komentarza, w których ktoś woła.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 17:45:15
  • 2
@snup-siup: w jednym z dokumentów masz podany NIP adwokata. Sprawdź, czy jego rachunek bankowy jest na tzw. białej liście podatników VAT. Teraz już wiesz, dlaczego nie chcę rozwijać tego wątku. Ile się dało zrobić, tyle zrobiłem na obecnym etapie.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 17:47:00
  • 18
@Charz: może miał zaległości w składkach? Nie znam jego motywacji. Dla mnie liczyło się to, żeby sprawę wygrać.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 18:35:50
  • 7
@hotlinee: po pierwsze, adres jest aktualny. Możesz sama sprawdzić w ceidg. Przesyłki z sądu były odbierane. Po drugie, w innej sprawie adwokat za niewykonanie prawomocnego wyroku został dyscyplinarnie zawieszony, więc to adwokatowi powinno zależeć na szybkim wykonaniu wyroku bez konieczności wszczynania postępowania egzekucyjnego.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 18:38:37
  • 5
@Charz: nie zmienia to faktu, że w innej sprawie adwokat za niewykonanie prawomocnego wyroku został dyscyplinarnie zawieszony. Dla mnie najważniejsze było wygranie sprawy. Dzięki za gratulacje!
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 18:40:28
  • -4
@pdt_87: @Helix: chodzi o to, że skoro stać go na utrzymanie kancelarii, to co najmniej dziwne jest to, że nie stać go na zapłacenie długu, który jest porównywalny z cenami najmu mieszkań w Warszawie.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 18:44:22
  • -11
@hyyde123: jak będą urzędnikami i wpływowymi osobami w lokalnej społeczności, to nie będę musiał podawać. Będzie to wiedza powszechnie znana. Ponadto matka adwokata też miała dyscyplinarkę, o czym możemy dowiedzieć się po wpisaniu jej imienia i nazwiska do wyszukiwarki Google.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 18:46:20
  • -3
@durielek2: 23 i 24 w związku z art. 448 k.c. Pozwałem w oparciu o odpowiedzialność deliktową, a nie kontraktową.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 18:48:38
  • -15
@prop: skoro adwokaci nie potrafią walczyć o swoje prawa, to dlaczego podejmują się ochrony praw innych osób?
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 18:51:06
  • 29
@tomasz-saczynski: @vartan: dzięki, takie wiadomości nie tylko dodają otuchy, ale też pokazują, że mimo wszystko walka ma sens.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 18:52:33
  • -1
@MajoZZ: dzięki!
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 18:54:05
  • -6
@s---k: tak naprawdę liczyłem, że sprawa zakończy się ugodą, ale im dalej w las, tym więcej drzew.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 18:56:15
  • -7
@mike-mo: ukrywanie majątku przed komornikiem jest przestępstwem.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
03.06.2022, 19:10:55
  • 4
@Gandalf_bialy: dzięki!
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
04.06.2022, 07:20:48
  • -1
@KupujacKarmeDlaKotaNieMajacKota: wyrok sądu (powszechnego, cywilnego) jest prawomocny, orzeczenie sądu dyscyplinarnego nieprawomocne. Nawet jeśli sprawa dyscyplinarna się przedawni, to wygrałem sprawę cywilną.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
04.06.2022, 07:27:34
  • -4
@10outof10: @bones1909: ale czy to moja wina, że urzędówki są takiej, a nie innej wysokości? Niech adwokaci walczą o swoje prawa, a nie przerzucają swoje problemy na klientów. Celem podejmowanych przez adwokatów czynności zawodowych jest ochrona interesów klienta. Idąc tym tokiem myślenia chirurg ma odejść od stołu operacyjnego podczas operacji, jeśli dostanie za nią grosze.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
04.06.2022, 07:29:46
  • -2
@ste3: dzięki!
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
04.06.2022, 07:30:25
  • -1
@lou-c-phere_: dzięki!
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
04.06.2022, 07:37:15
  • 1
@bones1909: według Twojej logiki lekarz udzielający pomocy w ramach NFZ też robi to "za darmo", bo prywatnie może zarobić więcej.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
04.06.2022, 07:40:07
  • 1
@Peeleejin: czyli nie będzie wykonywał zawodu? Bo za niewykonanie prawomocnego wyroku grozi mu zawieszenie. Jeśli tak, to przynajmniej moja sprawa uratuje innych przed tym, co mnie spotkało.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
04.06.2022, 07:41:22
  • -2
@Garulf: dzięki za gratulacje!
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
04.06.2022, 09:19:03
  • -1
@wojtas2409: @aa-aa: ma rację. Odpowiedzialność jest nieporównywalna. "w 2017 r. - karę 9 lat więzienia wymierzył sąd Jackowi J. - autorowi projektu wykonawczego hali. Były członek zarządu spółki MTK Ryszard Z. został skazany na 2 lata więzienia, dyrektor techniczny spółki Adam H. na 1,5 roku, rzeczoznawca budowlany Grzegorz S. - na 2 lata, były inspektor nadzoru budowlanego w Chorzowie Maria K. - na 2 lata." - źródło: wp,
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
04.06.2022, 14:56:23
  • -1
@wutermelon: chciałbym osobiście wnieść skargę kasacyjną, ale obowiązywał mnie na tamtym etapie przymus adwokacko-radcowski. To po pierwsze. Po drugie kompletnie pomijasz, że w sprawie przeciwko adwokatowi występowałem osobiście i sprawę wygrałem. Po trzecie, w swoim czasie przedstawię, co było przedmiotem postępowania przed WSA i na jakim jest obecnie etapie, ale na razie czekam na komentarze w podobnym do Twojego tonie, które opierają się jedynie na uprzedzeniach co do mojej osoby.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
05.06.2022, 10:48:44
  • -5
@prop: decydując się na sporządzenie opinii podjął się sprawy. Został wyznaczony z urzędu do wniesienia skargi kasacyjnej, albo opinii o braku podstaw do jej wniesienia. Nie tylko podjął się sprawy, ale działał na moją niekorzyść.
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
05.06.2022, 11:07:42
  • -4
@Mr_Hand_of_Fate: czy poza słyszeniem masz jakieś źródła dotyczące dyscyplinarek za sporządzone z należytą starannością opinie o braku podstaw do wniesienia skargi kasacyjnej? Nie bez powodu wprowadzono przepis, zgodnie z którym jeżeli sąd stwierdzi, że opinia nie została sporządzona z zachowaniem zasad należytej staranności, to zawiadamia on o tym właściwy samorząd prawniczy i wyznacza się kolejnego zawodowego pełnomocnika z urzędu. Wprowadzono taki przepis, bo była praktyka nadużywania opinii przez prawników. Za
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
05.06.2022, 16:17:06
  • -4
@Mr_Hand_of_Fate:

Ostrzegano nas przed tym na zajęciach z etyki zawodowej. Argumentacja w opinii o niecelowości zawsze jest działaniem na szkodę klienta, zresztą zastanawiano się nad tym, by taka opinia była przedstawiana wyłącznie klientowi, a sąd miał otrzymywać jedynie informację o sporządzeniu takiej opinii. Co zaś by sobie z tą opinią zrobił klient - czy zdecyduje się ją ujawnić i potencjalnie sobie zaszkodzić - czy przyjmie do wiadomości, to już jego
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
05.06.2022, 18:49:34
  • -6
@Mr_Hand_of_Fate:

Chyba nie zrozumiałeś, co napisałem wyżej. Chodziło mi o sytuacje, w których ktoś wnosi oczywiście bezzasadne skargi.


Przecież napisałeś, że: "Argumentacja w opinii o niecelowości zawsze jest działaniem na szkodę klienta". Wyżej wykazałem, że tak nie
korporacja
korporacja
korporacja
Autor
05.06.2022, 19:08:28
  • -6
@Mr_Hand_of_Fate: kompletnie pomijasz fakt, że Sąd cywilny oraz dyscyplinarny podzieliły moje stanowisko. Nie zgadzasz się ze stanowiskiem Adwokatury? To po pierwsze. Po drugie sam sobie wystawiasz świadectwo atakując mnie personalnie. Rozumiem, że wykonujesz zawód prawniczy. Wyżej pisałeś, że byłeś na aplikacji. Zastanów się zatem, jak Twoje wpisy są odbierane przez opinię publiczną.

Mateusz

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 04.06.2023

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking