Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko202
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
ethanol
ethanol

ethanol

Dołączył 7 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 174
  • Znaleziska 174
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 1

834

[AMA] Czynny alkoholik

Mireczki, chcecie? Ale nie taki menel spod sklepu, jak to sobie w pierwszej chwili wyobrażacie. Poważny, odpowiedzialny, dorosły facet (40+), przedsiębiorca, ojciec dziecom, iq grubo powyżej średniej. Próbowałem rzucać już dobrych kilka razy, nawet na jakiś czas zwykle skutecznie, ...

ethanol
z
wykop.pl
dodany: 15.01.2018, 11:40:47
  • 1013
  • #
    ama
  • #
    alkoholik
  • #
    aa
  • #
    billw
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 11:45:20
  • 297
@paki82:
nie. jak wpadam w ciąg, to wstaję rano z kacem jak s-------n, wtedy idę po następną i się zaczyna. wystarczy 100g żeby do końca dnia pochłonąć 500g. jak mam okresy, kiedy nie piję, problemu nie ma. potrafię nie pić tygodniami, a potem znowu jebudu!
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 11:48:15
  • 149
@npwjsn:
gdybym miał w barku, a był w ciągu, wypiłbym natychmiast. z wódą jest taki problem, że jest dostępna w każdym sklepie osiedlowym i wystarczy mieć w kieszeni 6 nowych złotych polskich, żeby zafundować sobie kolejną dawkę. nie magazynuję alkoholu, ale dostępność jest niestety powszechna.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 11:49:37
  • 115
@paki82:
miesięcznie ciężko ocenić, bo branżę mam taką, co nie płaci raz na miesiąc. czasem projekt trwa kwartał, czasem tydzień. rocznie zarabiam pomiędzy 100 a 200 k netto. odejmij od tego dochodówkę i podziel przez 12.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 11:52:24
  • 91
@zeppelin3:
to jest dość złożone pytanie, bo jak nie piję, to leczyć chcę się bardzo, a jak piję, to mam to w dupie. próbowałem rozmaitych środków (AA, odwyki, nawet oddział zamknięty) i nic nie pomaga. rzucałem skutecznie na miesiąc, góra dwa. moim zdaniem nie ma na to skutecznego środka, najważniejsza jest chęć, a tej brakuje, jak się zaczyna.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 11:55:00
  • 312
@Serdel:
w zasadzie to alko było obecne zawsze, od kiedy pamiętam. a to piwko z kolegami po pracy, a to wino do kolacji, a to pół litra w piątek wieczorem, bo przecież tydzień był taki k---a ciężki i resetu potrzeba, nie? no i to wieczne "no jak to się z nami napijesz?" - każdy to zna. przegapiłem ten moment, kiedy zrobił się z tego problem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 11:56:58
  • 120
@Serdel:
dodam jeszcze, że ten moment, kiedy robi się problem, jest k------o ciężko przegapić - jak się orientujesz, to jest już dużo za późno.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 11:58:27
  • 159
@Kapitan_Neuropa:
otóż nie. taki jest powszechny pogląd. że jak nie jesteś tym zachlanym menelem spod sklepu, to to nie jest alkoholizm. otóż jest, i przybiera bardzo różne formy. o tym akurat usłyszałem bardzo dużo historii na spotkaniach AA.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 11:58:55
  • 140
@szczepan999:
ja mam dokładnie odwrotnie. jak wstaję rano, i mnie n--------a, to MUSZĘ iść do sklepu po następną.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:00:33
  • 39
@Serdel:
"nie napijesz" miało oczywiście być.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:01:15
  • 108
@Serdel: "k------o łatwo przegapić". sorry. za dużo komentarzy na raz.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:02:37
  • 157
@Jade:
to jest akurat ciekawe, bo ja się ukrywałem z tym bardzo skutecznie do pewnego momentu. zorientowali się jakiś czas temu i zrobili rzecz najgłupszą z możliwych - udawali, że problemu nie ma. jak z pierdnięciem w towarzystwie. a należało wziąć za łeb i zatargać do lekarza wtedy.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:04:35
  • 73
@misgrys:
nie ma takiego momentu, który można pokazać palcem. natomiast prawidłowa odpowiedź brzmi: o wiele za późno.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:14:57
  • 77
@szczepan999:
tak się właśnie zorientowałem, że mam problem. "rano g---o zrobię" przestało być batem. zacząłem zawalać robotę lub życie rodzinne właśnie przez to, że jak rano wstawałem, to byłem nieprzytomny, i najgorsze jest to, że miałem to w dupie.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:17:21
  • 230
@Barowc:
jeżeli potrafisz przeciągnąć weekend o kilka dni, to już nie jest dobrze. u mnie się właśnie tak zaczęło. najpierw wóda bo piąteczek, potem wóda bo sobota, potem klin w niedzielę, bo kac męczy, a w poniedziałek rano szukanie wymówek, żeby nie pojechać do roboty. mówię poważnie.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:18:30
  • 129
@Brother_of_Steel:
nie uważam, że to jest spoko. mam natomiast mnóstwo znajomych, którzy walą 2-3 dni pod rząd i uważają, że to jest normalne i spoko. są na najlepszej drodze, żeby wylądować tam, gdzie ja,
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:20:51
  • 110
@cziko:
1. mój charakter pracy jest taki, że jak na dzień czy dwa zniknę z planety ziemia, to dramatu nie będzie, o ile oczywiście potem to odrobię. m.in. to właśnie pozwala mi wpadać w cug.
2. mi jeszcze nigdy. zawsze jeśli mam wątpliwość, to biegam na bagiety dmuchnąć w puzon, zanim do tego auta wsiądę, szczególnie, że wożę dzieci. ale moi znajomi z AA mówią, że to jest kwestia czasu,
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:23:06
  • 56
@cziko:
1a. zdarzyło mi się już natomiast kilka razy z-----ć obowiązki związane z opieką nad synem i córką (jestem po rozwodzie, dzielimy się opieką nad dziećmi). nie byłem w stanie ich zabrać do siebie, chociaż powinienem. i wtedy wspinałem się na kaskady kreatywności, żeby to uzasadnić przed byłą żoną.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:25:59
  • 124
@Kapitan_Neuropa:
to też dość powszechny, ale zupełnie nieprawdziwy pogląd. statystcznie znasz co najmniej kilku alkoholików, tylko o nich nie wiesz.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:27:55
  • 109
@npwjsn:
to jest tak, że ja mogę nie zaczynać pić tygodniami. ale jak już zacznę, to nie umiem przestać. i wtedy żadna siła mnie powstrzyma przed pójściem do wodopoju.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:28:49
  • 128
@ogotai:
nie, to akurat nie. ale mogę Ci w tajemnicy zdradzić (tylko nikomu nie mów), że po paru miesiącach zaczynają się problemy ze wzwodem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:30:14
  • 94
@Kapitan_Neuropa:
alkoholik to nie jest ktoś, kto wali dzień w dzień. alkoholik to jest ten, który ma taki problem z jednym piwem, że po jednym chce mu się drugiego. a potem trzeciego. a potem ósmego.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:33:17
  • 35
@bagielek:
no właśnie myślę, jak ew. można by to zweryfikować. nie mam pomysłu. z AA nie mogę, bo z definicji ta organizacja jest zamknięta i nie możemy udostępniać żadnych dokumentów publicznie. ze szpitala też nie bardzo mam co, bo niby co udowodni wypis z oddziału? jeśli wpadniesz na jakiś lepszy pomysł, to ja się chetnie zweryfikuję, tylko nie wiem jak.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:34:05
  • 80
@ryba_twojej_mieczty:
dzieci są dla mnie motywacją do okresów niepicia. z żoną rozwiodłem się z kompletnie innych powodów akurat, wtedy jeszcze nie piłem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:36:43
  • 46
@graf_zero:
1. z grubsza polega to na tym, że wstajesz i MUSISZ iść po następną. niezależnie od tego, czy jeszcze jesteś pijany, czy już masz kaca, czy po prostu masz ochotę się napić. klapki na oczach i cel monopolowy. i to może trwać kilka dni. p--------e.
2. nie, ja akurat nie. ale znam przypadki takich, co muszą pić aż do porzygu, wcześniej przestać nie potrafię. ja tankuję do momentu, aż
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:42:09
  • -75
@alphabeta:
nie wiem, co to ma do rzeczy, ale górne pół procenta populacji. mensy to mi z ręki jedzą. chciałbym mieć mniej,
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:42:44
  • 29
@PilnyJakInternetExplorer:
jak przestałeś?
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:43:12
  • 50
@ryba_twojej_mieczty:
dodam, że rozwiedliśmy się w zupełnej zgodzie, bez awantur.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:44:07
  • 45
@Morthgar:
na tym właśnie polega cały problem, że nie mam bladego pojęcia. po prostu nagle idę po wódkę. cholernie chciałbym wiedzieć, dlaczego to się zaczyna.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:46:35
  • 65
@bizn:
nie, od tego mam spotkania AA. oczywiście w okresach, kiedy nie piję.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:47:29
  • 49
@alphabeta:
no niestety marne, i jednej i drugiej. nadal nie powstrzymuje mnie to przed piciem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:53:18
  • 157
@ryba_twojej_mieczty:
ja akurat jak piję, to jestem do rany przyłóż. raczej nie łączyłbym przemocy z alkoholizem. w sensie takim, że jeśli jesteś np. zdolny do tego, żeby p-----------ć swojej żonie albo dziecku, to na trzeźwo też byś to zrobił i wóda nie ma nic do tego. natomiast w wychodzeniu z choroby cholernie ważne jest wspracie kogoś bliskiego, samemu nie dasz rady.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:54:09
  • 150
@Nedkely:
nadal nie zmienia to faktu, że jak zaczynam pić, to w dupie mam konsekwencje.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:56:43
  • 32
@Kwiro:
nie, i nie mam ochoty. piłem od czwartku do niedzieli, już mnie powinno puścić.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 12:58:09
  • 101
@ryba_twojej_mieczty:
tak, moja obecna dziewczyna. wie, że jestem alkoholikiem, nie zostawiła mnie z tego powodu, i wspiera mnie w okresach niepicia.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:00:33
  • 54
@Morthgar:
bardzo mi się spodobało to porównanie :D
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:04:02
  • 58
@graf_zero:
jak piję, to wyczynem jest do kibla trafić.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:05:54
  • -36
@Kajmel:
tak, to jest masakra dla trzustki i wątroby. już lepiej się n-----ć raz w tygodniu, niż walić po jednym piwku co wieczór.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:11:53
  • 68
@polski_ninja:
zacznij od AA. tam usłyszysz takie historie, że z miejsca Ci się odechce. są tam tacy, co mają jeszcze gorzej.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:12:55
  • 55
@ethanol:
jak pierwszy raz poszedłem, to nie piłem ze 2 miesiące, tak mną trzepnęło.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:13:58
  • 43
@helga-von-klusken:
ja sobie ze wszystkich tych konsekwencji zdaję sprawę. i niczego to nie zmienia.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:14:18
  • 13
@reett:
byłem tam. nie pomogło.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:23:30
  • 205
@Piromanx:
dobra, obiecałem, że odpowiem na wszystko, to odpowiem. nigdy i pod żadnym pozorem nie pij w domu, jeśli nie mieszkasz sam. regularnie się przeziębiaj, bo to pomaga wytłumaczyć większość objawów uchlania. rób tzw. trasy techniczne, czyli po każdą kolejną setkę biegaj do innego sklepu, po co ekspedientki mają wiedzieć, ile dziennie kupujesz. na odór z pyska dość skuteczne są ziarna kawy albo aromat do ciasta ze sklepu (tylko nie
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:24:33
  • 11
@Jeffula: dla mnie najskuteczniejszy okazał się naltroksen, faktycznie nie chciało mi się chlać przez kilka tygodni.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:26:56
  • 72
@taajniak:
nie, nie piję do stanu nieważkości, raczej utrzymuję stan wielogodzinnego rauszu, ot tak żeby nie wytrzeźwieć. w sensie, jestem w stanie odebrać telefon, porozmawiać bez bełkotu, obiad ugotować. nie piję do nieprzytomności.

ale w budowlance to dopiero piją wszyscy, nie?
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:30:10
  • 61
@polski_ninja:
zamykasz w jednym pomieszczeniu grupę ludzi, z których każdy ma ten sam problem, mianowicie chla. ale wszyscy o sobie wiecie nawzajem, że chlacie. i możecie o tym ot tak po prostu porozmawiać, bez wstydu, bez żenady. polecam, spróbuj. na pewno masz jakąś w okolicy, grup AA w Polsce jest kilkaset,
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:34:08
  • 34
@polski_ninja:
oraz jeśli sam o sobie potrafisz powiedzieć "jestem alkoholikiem" to już jest bardzo dobrze.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:36:20
  • 59
@taajniak:
to już jest ostatni dzwonek.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:37:55
  • 1
@kalabanga:
to akurat nie ma związku, za podatność na uzależnienia (nie tylko od wódy) odpowiada konkretny gen i możesz go mieć, lub nie mieć. dlatego to jest choroba.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:40:58
  • 48
@user_Adrian:
1. nie sądzę, żeby to cokolwiek rozwiązało. uwierz mi, że jak potrzebujesz się napić, to a-----l wykopiesz spod ziemi. 3km na najbliższą stację benzynową? to zakładasz buty i z----------z, bo Cię ciśnie, a prowadzić przecież nie możesz. i w dupie masz, że na zewnątrz zamieć i minus 20. utrudnianie dostępu do alkoholu utrudni tylko tym, którzy piją rozsądnie.
2. zaskoczyłeś mnie, nie mam bladego pojęcia. pewnie powinienem teraz napisać
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:43:20
  • 16
@bialapodlaska78:
zwykle wódkę, najczęściej kolorową. ja generalnie zawsze (nawet, jak nie piłem ciągami) lubiłem mocne alkohole, p--o czy wino mi średnio wchodzi. oczywiście aktualnie znaczenie ma przelicznik procentów na cenę, bo przy hurcie robi to już różnicę, ale jak piłem jeszcze dla smaku, to też wybierałem 40%+.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:45:47
  • 30
@Astygmatyk:
z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że mniejsze kace są po kolorowych niż po czystej.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:47:39
  • 96
@taajniak:
jeżeli Ty już wiesz, że facet ma problem, to on ma już problem bardzo. alkoholicy potrafią się ukrywać latami.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 13:48:56
  • 86
@DawajDawaj:
nie no, tak nisko to jeszcze nie byłem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 14:03:52
  • 35
@ryba_twojej_mieczty:
ja się nie TŁUMACZĘ genami. że ja sobie robię krzywdę to ja wiem. natomiast to jest tak, że jedni mają podatność na uzależnienia a inni nie i to jest akurat udwodniony fakt.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 14:04:55
  • 5
@bialapodlaska78:
do tego to mam akurat doskok fantastyczny, bo mam bliższą lub dalszą rodzinę w kilku niewielkich wsiach, a wieś jak wiadomo bimbrem stoi.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 14:05:14
  • 26
@ten_login_jest_juz_zajety:
dziś nie piję.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 14:05:32
  • 22
@techninja:
trochę tak, pomaga mi nie myśleć o tym, co za progiem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 14:06:15
  • 23
@AKUtheshapeshiftingmasterofdarkness:
regularnie cisnę siłkę. ale to jakieś inne endorfiny muszą być, bo tych z wódy nie potrafią zastąpić.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 14:06:46
  • 1
@grucha_88:
naltrekson dawał radę. ale też tylko do pewnego momentu.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 14:07:07
  • 22
@mimmo:
preferuję sto gram w samotności.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 14:08:06
  • 61
@wdvefbrgn:
jak pierwszy raz poszedłem na AA to się spodziewałem tam bandy meneli spod sklepu, a poznałem wiele fajnych osób, i to przede wszystkim takich, że w życiu byś nie pomyślał, że mogą być nałogowcami, a już szczególnie alkoholikami.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 14:49:12
  • 0
@grucha_88:
klonazepam nie działa. relanium nie próbowałem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 14:52:22
  • 8
@ZrestartowanyPigmej:
co do dzieciństwa/dorastania - nie mam pojęcia. jak to się teraz mówi, pochodzę z tzw. dobrego domu, w sensie nie było żadnej patoli, jak sobie wyobrazisz przeciętnego alkoholika.
nie zmieniam się jakoś skrajnie po alkoholu, a przynajmniej tak mi się wydaje. w sensie, że nie jestem ani jakimś wulkanem entuzjazmu, ani też agresji. ot, po prostu życie staje się na parę godzin trochę bardziej do zniesienia.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 14:52:52
  • 4
@gikeryooo:
ta filozofia 12 kroków akurat do mnie jakoś nie trafia. czytałem o tym sporo, ale to chyba nie dla mnie.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 14:53:40
  • 39
@J4cc555:
wybacz, ale o tym nie napiszę publicznie. im mniej szczegółów pozwalających na identyfikację, tym lepiej.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 14:55:25
  • 14
@Generau-armii-progresywnej:
akurat jeżeli łycha, to tylko single. no chyba że burbon, wtedy najczęściej daniels. ale to z czasów, jak nie przeliczałem złotówek na procenty, teraz na drogie alkohole szkoda mi kasy, bardziej musi być ilość niż jakość.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:00:21
  • 25
@tttomasz:
1. teraz właściwie już tak. przy mojej ilości spożycia to już jest istotny stosunek woltażu do ceny, a w---a jest w tym nieprzebijalna.
2. ciągu miesięcznego to chyba nigdy nie miałem. w tydzień potrafię przechlać 500-1000 pln, zależnie od tego, co jest pite i ile jest w portfelu.
3. w sumie to sam się tym zaskoczyłem, ale już jak mi lekarz po usg na sorze tłumaczył, co ja sobie
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:02:01
  • 9
@xstempolx:
tak, dokładnie tak. mogę nie pić kilka tygodni, po czym wstaję rano, idę do sklepu po szczypiorek, a wracam z lufą. a potem następują druga, piątą i ósma.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:02:23
  • 55
@Nicolai:
nie, pijaki mnie irytują, zwłaszcza po spożyciu.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:04:57
  • 30
@alkoholik000:
może trafiałeś na złe grupy. kategorycznie unikaj spotkań AA w szpitalach, więzieniach i wszystkich innych miejscach, gdzie za pójście na spotkanie uczestnicy dostają jakieś profity - bo wtedy siedzi tam rząd paprotek i tylko czeka, aż prowadzący skończy p-------ć, żeby mogli mieć już zaliczone. są fajne grupy AA, które się spotykają dlatego, że chcą, a nie dlatego, że muszą.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:05:34
  • 29
@tajniak485:
nie mam bladego pojęcia.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:06:34
  • 8
@kickss:
do nokautu nie. piję, aż świat dookoła będzie kolorowy i zabawny. i potem ten stan utrzymyuję jak najdużej. nie piję do odcinki.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:07:40
  • 512
@Mars_is_flat:
a mają tam sklepy monopolowe?
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:10:53
  • 102
@dybligliniaczek:
tak, dlatego też uważam, że jakiekolwiek zakazy nie mają kompletnie żadnego sensu. tym, którzy MUSZĄ zdobyć a-----l, to nie zaszkodzi, może tylko trochę bardziej będą mieli pod górkę, a normalnym ludziom owszem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:12:02
  • 170
@Tukany_Na_Tropie:
podobne, tylko że w euro, panie Antoni.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:13:31
  • 215
@papaj: noooo ale na klina 0,7 to grubiutko.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:15:23
  • 5
w kwestii organizacyjnej, bo ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu właśnie wpadliśmy na główną - jestem czynny do 17 z groszem, potem będę odpisywał dopiero wieczorem.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:16:33
  • 3
@Demolka90:
każdy dietetyk Ci powie, że jak już musisz pić na diecie, to czystą wódkę albo łychę. bo dają najelpszy efekt w przeliczeniu na ilość kalorii.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:17:21
  • 31
@Pro-Xts:
jeśli możesz sobie dziś wieczorem odmówić tych 3-4 piwek, i jutro także, to to nie jest alkoholizm. w przeciwnym wypadku, masz problem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:21:10
  • 5
@hitmanalt0160:
1. alkoholizm ma bardzo różne formy. najprostszą definicją jest niemożliwość odmówienia sobie kolejnej porcji. i to nie jest kwestia niżej czy wyżej. jeśli nie potrafisz przestać - jesteś alkoholikiem.
2. jak ja bym to potrafił zrozumieć, to pewnie problemu bym nie miał. mało tego, jak kupuję tę pierwszą inicjalną setkę, to ja doskonale wiem, że będę chlał parę dni. nadal mnie to nie powstrzymuje.
3. gdybym wiedział, że to
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:22:50
  • 12
@Sanczessco:
1. nie, to jak z narkotykami. jeśli umiesz używać rozsądnie, używaj. problem zaczyna się, kiedy rozmijasz się z rozsądkiem.
2. tak, ten akurat tak, chociaż to już jest studium totalnego upadku. książka jest dużo lepsza. za to "Wszyscy jesteśmy Chrystusami" kompletnie nie oddaje rzeczywistości.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:23:03
  • 4
@przeczytalem_regulamin:
nie.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:23:50
  • 13
@albert-penrose:
tak, żałuję momentu, w którym zacząłem pić. ale to jest tak, że gdyby człowiek wiedział, że się przewróci, to by się położył.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:25:44
  • 56
@Wujek_Hejter_PRO:
i to jest właśnie clou problemu. gdybyśmy się w momencie mojego niepicia spotkali np. służbowo, w życiu byś nie powiedział, że ten facet naprzeciwko Ciebie raz na miesiąc wali wódę bity tydzień. alkoholicy są mistrzami kamuflażu.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:26:18
  • -18
@m1a1: wolę wódkę niż n-------i.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:26:36
  • 5
@sambor2806: to pytanie już padło.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:27:35
  • 26
@robert-kuzba: wyjdziesz. jak nie będziesz miał wyjścia, to wyjdziesz. znajdź sobie w okolicy jakiś miting AA, najlepiej spikerski. pójdź, spróbuj, jak Ci się nie spodoba, to najwyżej nazwiesz ich wszystkich bandą c---a, trzaśniesz krzesłem i wyjdziesz.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:27:56
  • 70
@xniorvox: to jest akurat bardzo śmieszne, bo wtedy gotuję.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:28:15
  • 156
@readme_txt: jaki kraj, tacy celebryci.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:29:41
  • 21
@ireneuszm: otóż właśnie nie. statystycznie znasz kilku alkoholików, tylko nie masz o tym pojęcia. to nie dotyka tylko patologii, to może p--------ć każdego. ale powszechny pogląd jest taki, że alkoholik to ten zarzygany menel spod budki z piwem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:33:27
  • 11
@Robert_Edwin_House:
1. precyzyjnie z powodów oczywistych nie określę, ale tak z 8-9 dni.
2. właściwie to wolę sam.
3. poszedłem po następną.
4. nigdy. tego akurat bardzo pilnuję.
5. aktualnie to wódę, bo na droższe szkoda mi pieniędzy. ale wolę kolorową niż czystą.
6. nie, nie sprawiają mi kompletnie żadnej frajdy, ani twarde, ani miękkie,
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:33:44
  • 2
@marcinka: byuo.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:34:39
  • 13
@philliPjeffrieS: mylisz się. bez wsparcia kogoś bliskiego nie da się z tego gówna wyjść. i znam na to przynajmniej kilkanaście przykładów. z wódy wychodzi się dla kogoś, nigdy dla siebie.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:35:22
  • 2
@pozzytywka: nieprawda. moja tolerancja zarówno na spożywany a-----l, jak i na skutki wczorajszego chlania, nie zmieniła się od kiedy piję.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:36:26
  • 5
@flito: to jest chyba indywidualna kwestia.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:36:51
  • 10
@Snuff_Majster: jak słyszę o ayahuasce, to coś mi każe uciekać.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:37:12
  • 0
@rozowy_dzban: akurat nie, nigdy nie miałem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:40:25
  • 1
@spinel:
1. nigdy, od urodzenia jestem tzw. umysłem ścisłym.
2. nie wiem, musiałbyś zapytać innych alkoholików.
3. zmieniam, nie lubię monotonii.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:41:07
  • -1
@lucid_wanderer: czasem chcę. tak, żeby to się już skończyło. ale potem przypominam sobie, że mam dzieci, dla których jestem świetnym ojcem, kiedy nie piję, i mi przechodzi.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:41:27
  • -9
@webdruid: dzieci nigdy nie widziały mnie pijanego. nigdy.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:42:08
  • 18
@c81c81: to polecam koledze terapię. jeśli jest tak, jak mówisz, to już przekroczyłeś point of no return.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:43:51
  • 4
@AzotanVSrebra: de gustibus non est disputandum.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:44:58
  • 3
@varghhh: nie, ja ją po prostu lubię, mocny a-----l zawsze mi smakował.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:45:46
  • 3
@daltonista: jak teraz o tym myślę, to kiedyś po prostu kaca potrafiłem przecierpieć z godnością. teraz nie umiem,
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:46:31
  • 20
@myszczur: schudłem ponad 20kg od kiedy chlam. no ale byłem gruby jak ja p------ę, kiedy zaczynałem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:46:49
  • 2
@gotcha: póki co jestem zaskoczony główną.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:47:40
  • 1
@kowammat: ja Ci mogę zdradzić sposobów tysiąc (w końcu obiecałem, że odpowiem na wszystko), ale z czym konkretnie masz problem? przed kim chcesz ukryć?
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:47:54
  • 1
@kuzniar60: nie lubię.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:49:48
  • 3
@stopyantylopy: tak i nie. za mój alkoholizm odpowiedzialny jestem ja sam. ale istnieje gen odpowiedzialny za podatność na uzależnienia (dowolne - a-----l, h----d, leki, n-------i) i takim ludziom obronić się przed nałogiem jest zdecydowanie trudniej. co oczywiście niczego nie tłumaczy, ale to fakt.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 15:57:10
  • 30
@Chicane: a to pytanie akurat słyszałem wielokrotnie i do dziś go nie rozumiem, dlatego odpowiem na nie pytaniem - a istnieje gdzieś jakiś nakaz umierania jako stary i pomarszczony pierdziel?
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:00:01
  • 5
@Gawith_Apricot:
1. tak, dokładnie tak. wstaję rano i muszę po stówę. a potem jest kolejnych 5, 6 albo 8. jak po tę pierwszą inicjalną nie pójdę, to ciąg się kończy, ale zwykle przegrywam.
2. w gruncie rzeczy to ja jestem zawsze w pracy, więc to pytanie jest bez sensu.
3. tak, ale jak jestem trzeźwy. i tego akurat bardzo pilnuję.
4. robiłem różne dziwne rzeczy, ale coś takiego naj naj,
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:00:32
  • 3
@Blackprent: po marihuanie jestem tylko bardziej głodny.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:00:50
  • 2
@JarzebinowyPedal: lepiej mi się myśli, jak nie piję.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:01:20
  • 5
@pera007: akurat naltrekson działał bardzo dobrze, njlepiej ze wszystkich, które sprawdzałem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:01:56
  • 9
@engineer: poczytaj sobie komentarze, alkoholizm nie zależy od ilości, tylko od tego, że nie umiesz sobie odmówić kolejnego.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:02:25
  • 19
@dzasny: jak jestem trzeźwy, to w-----a mnie zanik umiejętności przenikania przez ścianę.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:03:40
  • 39
@Hound: sam się zakop.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:04:27
  • 92
@PMV_Norway: no z przyczyn oczywistych nie robię tego z normalnie używanego konta, pomyśl chwilę.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:16:16
  • 3
@Ricky_Spanish: pokaż mu to AMA.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:17:52
  • 0
@Ricky_Spanish: i mówię serio. jak poznałem innych, którzy mieli taki sam, albo jeszcze gorszy problem, to wtedy zacząłem w ogóle myśleć o tym, żeby przestać.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:19:37
  • 8
@Pan_Mirek: w ogólności masz rację, i to że "się nie da" to faktycznie był skrót myślowy, ale naprawdę łatwiej jest starać się dla kogoś. dla siebie samego w takim stanie nie widzisz sensu.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:24:23
  • 10
@skrajnaa: miałem taką nadzieję, że chociaż jedna osoba zrozumie ten dowcip :)
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:29:04
  • 6
6-7 setek po 6-7 pln dziennie daje 40-50 pln. to sama "baza" wychodzi 300-500 tygodniowo. i do tego dolicz bonusy jak butelka łychy, czy jakieś wino, jak smak napadnie, a bonusy z dolnej półki nie są. i tak 2-3 razy w tygodniu jak jestem w cugu. no to faktycznie z tym tysiącem to przestrzeliłem, ale 500-800 się zbierze, zależnie od pojemności portfela.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:35:46
  • 9
@lucid_wanderer: tak, jestem słaby.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:39:36
  • -1
@AzarJav3d: dzisiaj już nie.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:40:12
  • 0
@EmielRegis88: powo, trzymam kciuki.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:43:15
  • 4
@rvtzkv:
1. tak, dokładnie tak. przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń. taki poważny problem z wódą zacząłem mieć nie od tego, że się n-----------m wieczorem, tylko od tego, że jak się n-----------m wieczorem, to rano szedłem po lekarstwo na głowę. i wtedy leciał kolejny dzień.
2. nie zauważyłem. nadal taka sama ilość alkoholu robi na mnie takie same wrażenie, nie zacząłem się upijać szybciej.
3. ależ ja skończyłem tak samo
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:43:41
  • 12
@K_aro: w zasadzie to z taką myślą to AMA zrobiłem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:44:45
  • 5
@Bialy88: kiedyś tak myślałem, ale okazało się do przeskoczenia.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:45:28
  • 3
@m_x_n: potrzebne jest przede wszystkim wsparcie. dla samego siebie nie będzie Ci się chciało. tzn. będzie, ale tylko do następnej setki.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:46:55
  • 1
@Hypeman: w takiej sytuacji szczególnie polecam pójść na miting. jak zobaczysz, gdzie jest koniec tej drogi, to sam przestaniesz pić, póki jeszcze możesz. bo tam się zwykle trafia o wiele za późno.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:47:40
  • 4
@ImInLoveWithTheCoco: @grg79:
tak, klinowanie to niezawodny znak, że już jest dużo za późno.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:48:51
  • -3
@koral125:
1. dzieciom ze dwa czy trzy razy. i tak się tego przestraszyłem, że trochę mnie to jednak utemperowało.
2. nie wiedzą. nigdy nie widziały mnie pijanego. bardzo tego pilnuję.
3. tak, wielokrotnie.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:51:48
  • 12
@cichy134: kup najtańszą kawę w ziarnach. wsadzasz garść do paszczy, gryziesz, żujesz i wypluwasz. dobry efekt dają też aromaty do ciasta. i przede wszystkim zawsze zjedz śniadanie, najlepiej z czosnkiem - musisz mieć jakąś treść żołądkową, bo inaczej wszystkie te zabiegi są bez sensu, najdalej po godzinie żołądek zaczyna trawić wczorajszą wódę, jeśli jest pusty, i jak Ci się raz odbije, to po zawodach - czuć znowu na kilometr.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:52:22
  • 0
@cichy134: dobry efekt dają też zioła, jak kolendra czy natka pietruszki.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:53:09
  • 3
@KornixPL: źle mi z tym. ale jak zaczynam pić, to mam to w dupie.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:53:37
  • 1
@marusz: bardzo chciałbym znać odpowiedź na to pytanie.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:54:20
  • -3
@lucid_wanderer: odpowiedzialny facet, jak nie piję. a potem zaczynam.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:55:13
  • 1
@haniorex: moim zdaniem to taka sama trucizna jest, tylko z jakiegoś powodu legalna.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:55:28
  • 6
@Ozdoba: mógłbym z tego ułożyć elementarz.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:55:43
  • -2
@larmo: marnie.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:56:02
  • 6
@oran: mylisz się.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:56:21
  • 0
@skrajnaa: bo jest najłatwiej dostępny.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:56:46
  • 1
@dziubeQ: tak ze 3-4. a potem kolejną co jakieś dwie godziny.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:57:00
  • 6
@paramedic44: no bardzo śmieszne :)
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 16:58:55
  • -1
@Pandemicum:
nic spektakularnego, od kolegów z AA słyszałem takie historie, że mi włosy na rękach dęba stawały.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 17:00:52
  • -1
@Ozdoba: masz absolutną rację w jednej sprawie. ja doskonale wiem, co sobie robię. mimo to z jakiegoś powodu nie zależy mi, żeby przestać.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 17:06:09
  • 5
@Shmit: jak nie możesz sobie odmówić kolejnego.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 17:24:17
  • -4
@jabulani: było. gdybym miał zdradzać takie rzeczy, to bym ama robił na moim zwykłym koncie. sorry.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 17:25:29
  • 1
@plusem-wyklety: no właśnie to jest najciekawsze, że wychodzę z tego w moment. po prostu nagle nie idę po następną. potem wstaję rano, n------a mnie wszystko jak sam s-------n, a mimo to nie idę po lekarstwo.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 17:28:19
  • 10
@Novameh: powody do obaw powinienieś mieć, jeżeli bez tego piwka albo dwóch nie będziesz mógł zasnąć. to nie jexst kwestia ilości, tylko regularności.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 17:34:21
  • 4
@BlueBernie:
1. jakoś bardzo się nie zmieniam. gdybym miał to określić ja sam, to nie zmieniam się w ogóle, ale obiektywnie patrząc pewnie się jakoś zmieniam, ale nie mam w tym żadnych skrajności, ani agresji, ani wybuchów radości, ani apatii. ot, po prostu życie jest weselsze.
2. znają problem i wspierają mnie w walce, oczywiście w okresach, kiedy nie piję.
3. 40+, bliżej nie zdradzę. chlać zacząłem 4 lata temu,
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 18:19:35
  • 14
szanowni, bardzo Was przepraszam, ale ilość komentarzy przeszła moje najśmielsze oczekiwania. na wszystkie warte uwagi postaram się odpowiedzieć jutro. tymczasem, miłego wieczoru.
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 18:21:31
  • 5
@fishek: jeżeli pijesz regularnie, tzn. nie możesz sobie odmówić tej cotygodniowej dawki picia, to juyż masz problem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 18:21:44
  • 1
@darkelf: najlepiej w ogóle.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
15.01.2018, 18:22:38
  • 5
@theartoftrolling: akurat wypadłem z ciągu.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 14:53:58
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 14:59:29
  • 0
@YOU_WIN: pętla autobusowa na przeciwnym krańcu miasta wojewódzkiego (20 km nie tam, gdzie chciałem dojechać), w jednym bucie. zimą był to pewien problem.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 14:59:54
  • 0
@vendel: codziennie.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 15:01:09
  • 0
@HakX: nie umiem tego wytłumaczyć. po prostu wstajesz rano, wychodzisz na papierosa i idziesz się n---------ć, bo inaczej świat jest nie do przyjęcia. nie ma jakiejś takiej klapki w głowie, kórą potrafiłbym nazwać.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 15:04:42
  • 1
@wojtas_mks: tak, mój prywatny pogląd jest aki, że Polacy piją na potęgę. i to nie jest kwestia usprawiedliwiania, że "piję, bo koledzy piją". tylko tego, że gdyby nie było za każdym razem trucia d--y "no co ty, z nami się nie napijesz", to wyjście z nałogy byłoby trochę prostsze. picie jest społecznie akceptowane ogólnie i moim zdaniem jest to jeden z powodów produklowania takich jednostek jak ja.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 15:05:30
  • 0
@frugofan95: chu.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 15:06:47
  • 3
@Salto: to jest DOKŁADNIE tak. potem trzeźwiejesz, i oni znowyu wszyscy są do d--y.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 15:07:23
  • 0
@nieidentyfikowalny: palę na kacu. w cugu nie. w sumie to ciekawe, bo akurat p-------y w pl to spory wydatek,
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 15:08:13
  • 1
@Surowemienso: aktualnie w stosunku efektu do złotówki. kiedyś łycha lub burbon.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 15:08:31
  • 0
@Menypeny: c-----e. serio.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 15:09:28
  • 1
@czopo: mów jej za każdym razem, że wiesz. jedyne co mnie było w stanie wyprowadzić na względną prostą, to właśnie moment przyznania się przed najbliższymi. wstyd jest najgorszym wrogiem alkoholika.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 15:10:19
  • 0
@MurzynskiePalyWTwojejDxxxx: zrób to dla samego siebie i idź się leczyć. srsly.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 15:11:04
  • 2
@mieszalnik_paszy: ponieważ za każdym razem oszukujesz sam siebie, że nie polecisz po następną.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 15:11:51
  • 0
@kleku: @SoN:
zbadajcie nerki, jeśli ten ból jest po obu stronach.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 15:14:41
  • 0
@bezzesnu: jeżeli jesteś naprawdę DDA, koniecznie zrób ama. zobacz, ile osób udziela się tutaj.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 15:15:26
  • -1
@scyzyk: tak, tak, ayahuasca srasca. byuo.
ethanol
ethanol
ethanol
Autor
18.01.2018, 15:46:02
  • 1
@kepulg: bywalcy jak się spotykają przypadkiem, to przechodzą na drugą stronę ulicy. to jest przede wszystkim główna zasada.

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 16.01.2018

    Komentator
  • Rocznica
    od 15.01.2022

    Rocznica
  • Ekspert
    od 15.01.2018

    Ekspert

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking